2021-03-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Som sagt, du har inga som helst belägg för att han bad om ursäkt för en våldtäkt. Lär du dig något av det?

Det påstod aldrig hen heller att hen hade.
Citera
2021-03-31, 17:39
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Haha, "något gnagde"? Har en man aldrig bett dig om ursäkt, hade du blivit våldtagen då?

Be om ursäkt för ömsesidigt sex och ta på sig ansvar?
Citera
2021-03-31, 17:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ha ha, nej jag är inte överdrivet religiös. Men de flesta av oss, inklusive GL själv, tycker att det är pinsamt och förkastligt att ha sex med en 40 år yngre kvinna som man haft en mentor/fader/vän-relation med. Att han har en särbo-partner gör inte det hela bättre. Så när GL på sin PK säger att han ”skäms som sjutton” så tror jag han menar det.

Vad gäller EAs psykiska ohälsa så håller jag med dig, jag tror inte att GL kände till den (vilket jag också skrev i mitt förra inlägg).

Huruvida EA skall leva i celibat eller inte är något av en filosofisk fråga. Du och jag är nog överens om att det vore bra för alla, inklusive EA själv, om hennes bakgrund var känd av de män som blir hugade att hoppa i säng med henne. Det skulle kunna innebära ofrivilligt celibat för EA. Eller inte, för några lockas till ”hot and crazy” (favorit i repris!):
https://youtu.be/R_USJCTIgs4

Var det pinsamt när EA var gift med en 28 år äldre man också?
Borde kanske hennes man blivit åtalad för våldtäkt direkt efter bröllopet pga din moralsyn då också?
Citera
2021-03-31, 17:42
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Inte rakt ut. Men något gnagde den gode GL efter julafton. Han "tog på sig ansvaret".
De hade väl pratat tidigare, det fanns attraktion, EA varandes den hon här fick honom att hålla med när hon sa typ "vi måste lova att det inte blir något sex" vilket hon mycket väl visste var ett sätt att försäkra sig att han skulle gå att styra dit hon ville.

Se där, en spekulation - vad tror du?
Citera
2021-03-31, 17:43
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ohshit.cuntwell försöker skrämma bort dig från tråden

Du påstod ju aldrig det han säger

Det är lugnt.
Citera
2021-03-31, 17:43
Medlem
Det är jättesvårt att avgöra vem som gjorde fel. Så egentligen har inte någon av oss rätt att döma den ena eller den andra. För vi vet egentligen inte vad som hände. Någonting gick fel. Men en man i hans ställning borde tänka sig för, och inte ens vara i närheten av en sådan här pinsam situation. Och det är det sista jag har att säga.
Citera
2021-03-31, 17:45
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
De hade väl pratat tidigare, det fanns attraktion, EA varandes den hon här fick honom att hålla med när hon sa typ "vi måste lova att det inte blir något sex" vilket hon mycket väl visste var ett sätt att försäkra sig att han skulle gå att styra dit hon ville.

Se där, en spekulation - vad tror du?

Det är tänkbart om man är övertygad om EAs manipulationer i alla lägen. Men vad var det för ansvar han tog på sig?
Citera
2021-03-31, 17:47
Medlem
Citat:
Haha, "något gnagde"? Har en man aldrig bett dig om ursäkt, hade du blivit våldtagen då?
Haha du utrycker dig härligt kort och koncist.

EAs aldrig sinande, snurriga tillskyndare söker varje halmstrå för att dölja att GL är offret.
Citera
2021-03-31, 17:49
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Var det pinsamt när EA var gift med en 28 år äldre man också?
Borde kanske hennes man blivit åtalad för våldtäkt direkt efter bröllopet pga din moralsyn då också?
Nu var de, som du skriver, gifta. En viss skillnad från att som ”mentor” eller rådgivare till vad du tror är ett våldtäktsoffer ligga med denna.

Och nej, jag har inga direkta synpunkter på de 28 åren mellan EA och LS. Det finns dock en övre gräns för de flesta av oss, t.ex. när Ann-Nicole Smith gifte sig med en 90-åring (?) så såg en och annan snett på HENNE. Likaså tycker de flesta av oss inte att äktenskap mellan en 15-åring och en 30-40 åring är OK. Men GLs handlade skulle varit förkastligt även om han varit 51, pga de övriga omständigheterna.
Citera
2021-03-31, 17:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Du fantiserar nu som vanligt men män ber ständigt när kvinnor behöver det oavsett vem som gjort fel. Har ingen man bett dig om ursäkt, hade du blivit våldtagen då?
Citera
2021-03-31, 17:53
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ja, om man är 40 år äldre och något av en mentor till kvinnan så är en ursäkt inte alls konstig när man nyktrat till. I synnerhet om man som GL hade anledning att tro att kvinnan i fråga utsatts för våldtäkt tidigare, och han dessutom visste om hennes knepiga bakgrund.

Det finns noll och intet i denna ursäkt som styrker våldtäkt, snarare tvärtom. Om GL hade våldtagit EA hade han vetat att radiotystnad var a och o.
Citera
2021-03-31, 17:54
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nu var de, som du skriver, gifta. En viss skillnad från att som ”mentor” eller rådgivare till vad du tror är ett våldtäktsoffer ligga med denna.

Och nej, jag har inga direkta synpunkter på de 28 åren mellan EA och LS. Det finns dock en övre gräns för de flesta av oss, t.ex. när Ann-Nicole Smith gifte sig med en 90-åring (?) så såg en och annan snett på HENNE. Likaså tycker de flesta av oss inte att äktenskap mellan en 15-åring och en 30-40 åring är OK. Men GLs handlade skulle varit förkastligt även om han varit 51, pga de övriga omständigheterna.

Så när de är gifta är inte åldersskillnaden något problem alltså men vid engångsligg så är det problem, är det vad du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in