Citat:
Ursprungligen postat av
Vaxad
EA är fortsatt fri.
Mitt troligaste scenario för julaftonskvällen är detta (observera att detta är spekulation och inte bygger på information jag undanhållit tråden -- i alla fall inte vad gäller själva julafton):
EA dyker upp på julafton, redan lite avtrubbad av psykofarmaka. Lite sprit på det. GL "kladdar". Framåt småtimmarna byts hennes "nej" till ett "ja", på grund av allmän psykisk avtrubbning och längtan efter trygghet (kalla det daddy issues om du vill sätta en negativ spinn på det). Hon är dock inte hjälplös i lagens mening utan det kanske snarast är så att hon inte bryr sig om någonting. De har sex, kanske från EAs sida som någon slags självskade/kontrollbeteende, kanske bara för att hon inte bryr sig. Morgonen efter, eller dagarna efter, släpper avtrubbningen. Hon fylls av ångest och äckel över vad som hänt. Hon återfaller i gamla självskadebeteenden och panikattacker. Hennes väninna/or, som redan dras runt i en vortex centrerad kring EAs beteenden och mående (vanligt vid borderline och NPS), uppmuntrar henne att anmäla eftersom de inte kan föreställa sig att något sådant kan ske frivilligt. The rest is history.
I ett sådant scenario, ska EA verkligen in i fängelse? Jag har svårt att se det. Det är däremot självklart att GL inte ska det.