2021-04-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Bråken och hoten eskalerar och till slut brister dammluckorna och han klarar inte att besinna sej, det ser man tydligt med det övervåld (17 slag) som han brukar mot LWs huvud och kropp. Nu är inte jag en obducent men jag vill gärna tro att LW var nog ganska körd redan vid 6-8 slaget.

Om planerat så hade han nog svårt att föreställa sig att det skulle bli så blodigt men han verkar oavsett haft ordentlig tur med just blodet. Det ska vara skorna då och tvättmaskinen.

Han är ju dum i huvudet så han kunde inte hålla sig därifrån. Började muppa sig så som vittnet MÖS beskrev i rätten att det kunde bli när han kom dit och var på bråkhumör runt 23-00.
Laddat som helvetet var det där efter att HD legat i JS armar hela helgen och det hade varit varmt och jävligt och allt var emot honom. Nyskild sen några månader och ungarna fattade inte hans visioner om kaninburarna så han ville avsäga sig faderskapet för de inte ville vara hans ”livskamrat”. Lägg vårkänslor på det och att han drar åt sociopathållet.

Klart det slog slint till slut.
Citera
2021-04-02, 22:43
Medlem
[quote=notknapparen|75341860]Jamen, verkligen.

Man (jag) blir lätt förblindad av att bara se honom som gm, men om han verkligen var oskyldig borde han förstås hata den verkliga mördaren!
Då inte bara för att han förstört livet för honom utan för att han ryckt bort en person som han trots allt borde känna sorg över att hon blivit brutalt mördad!

Så rätt![/QUOTE

Helt klart, men han är inte känslomässigt i stånd att känna detta och inte intellektuellt i stånd att förstå det kognitivt. Att han är ute och cyklar rejält verkar inte ha föresvävat honom.

Förmodligen tror han att en lugn approach visar för polis och domstol att han är oskyldig.

Han är helt lost när det gäller sånt.
Citera
2021-04-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om planerat så hade han nog svårt att föreställa sig att det skulle bli så blodigt men han verkar oavsett haft ordentlig tur med just blodet. Det ska vara skorna då och tvättmaskinen.

Han är ju dum i huvudet så han kunde inte hålla sig därifrån. Började muppa sig så som vittnet MÖS beskrev i rätten att det kunde bli när han kom dit och var på bråkhumör runt 23-00.
Laddat som helvetet var det där efter att HD legat i JS armar hela helgen och det hade varit varmt och jävligt och allt var emot honom. Nyskild sen några månader och ungarna fattade inte hans visioner om kaninburarna så han ville avsäga sig faderskapet för de inte ville vara hans ”livskamrat”. Lägg vårkänslor på det och att han drar åt sociopathållet.

Klart det slog slint till slut.

Ja jag tror att alla dessa faktorer som du nämner här fick till slut topplocket att ryka, nu vet vi inte heller vad som exakt hände där bakom planket och vi vet inte heller vad SD och LW sa till varandra men jag kan tänka mej att LW sa något som inte föll SD i smaken och där stängde han av hjärnan och övergick till fysisk attack mot henne
Citera
2021-04-02, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vad slog han henne med då?

Jag är med på att det kan ha varit i affekt. Men han borde ha haft något med sig?
Jag tror att HD smög och såg SD gå till LW, trodde han skulle sexa, men han ville tvinga LW att bevisa att hon inte satt upp sin nya burk, så de skulle missa ftf och att den borttagna loggremsan skulle tillbaks. Ficklampan för att lysa, HD rusar till garaget, sliter åt sig första bästa tillhygge, rusar efter SD och HD, hör dem tjaffsa, rusar fram och attackerar med domkraftskaft, SD sparkar ner LW och matar på med ficklampan, HD med skaftet.
Det blev en jävla röra, snabbt och våldsamt. Sen hem och spola av och grejja
Citera
2021-04-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så kan det alla gånger ha gått till. Ett annat scenario man kan tänka sig att de slinker bakom planket för att prata lite mer ostört. Det blev kanske lite upprört där med tanke på granne som hör röst.

Väl bakom planket så grälar de vidare. Bla bla HD, bla bla hot, bla bla likt tusen ggr förut.
Det eskalerar och rör sig in mot det som blir brottsplatsen. Han fysiskt överlägsen. Skriken kan komma av ren rädsla. Behöver inte vara skada. Eller kombo av båda.

Ja är av uppfattningen att den här killen innerst inne är ett ”fullblodspsycho” om än högfungerande på nåt sätt. En tickande bomb. Han har aldrig slagit LW på nåt värre sätt tidigare men här smäller det i tumultet och då släpper han lös det han byggt upp under flera år relaterat till LW men också det han antagligen haft i sig hela livet.

Stängsel och plank och snår runt om och hon har ingenstans att ta vägen.

I det här scenariot är det i så fall spontant agerande. Då faller teorin om planlagt och medhavd stålrör/annat mordvapen.
Eller tänker jag fel?
Citera
2021-04-03, 00:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Bråken och hoten eskalerar och till slut brister dammluckorna och han klarar inte att besinna sej, det ser man tydligt med det övervåld (17 slag) som han brukar mot LWs huvud och kropp. Nu är inte jag en obducent men jag vill gärna tro att LW var nog ganska körd redan vid 6-8 slaget.
Eller hur.
Det eskalerar. Det kommer inte fritt ur ett vaakum.
Citera
2021-04-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
I det här scenariot är det i så fall spontant agerande. Då faller teorin om planlagt och medhavd stålrör/annat mordvapen.
Eller tänker jag fel?

Vilket motsägs av skadebilden. Dessutom var det kolsvart ute vid den tiden. Skall ficklampa räckt som vapen? Varför finns Ingen ficklampa beslagtagen?
Senast redigerad av Remark 2021-04-03 kl. 00:21.
Citera
2021-04-03, 00:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Inte kunnat hitta någonting, alla länkar är döda och "ingen" vet någonting.
Lena var ärlig och hade det knapert, Davidssons verkar ha haft guldkant, trots HDs sjukskrivningar, och så djupt djupt ner..

Hon var inte ärlig. Hon hade handlat till touren men när hon ville ha betalt av SD sa han att det inte fanns några pengar kvar. Då tyckte LW att de kunde bokföra det på ett att annat konto, att det inte var så noga.

HD har rika föräldrar. Det kan förklara "guldkanten".
Citera
2021-04-03, 00:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror att HD smög och såg SD gå till LW, trodde han skulle sexa, men han ville tvinga LW att bevisa att hon inte satt upp sin nya burk, så de skulle missa ftf och att den borttagna loggremsan skulle tillbaks. Ficklampan för att lysa, HD rusar till garaget, sliter åt sig första bästa tillhygge, rusar efter SD och HD, hör dem tjaffsa, rusar fram och attackerar med domkraftskaft, SD sparkar ner LW och matar på med ficklampan, HD med skaftet.
Det blev en jävla röra, snabbt och våldsamt. Sen hem och spola av och grejja

Du vet att garaget ligger åt motsatt håll, eller?
Hur skulle hon veta vart de tagit vägen när hon kom tillbaka?
Citera
2021-04-03, 00:30
Medlem
Många bra vinklingar och tänkta scenarion i tråden!

Med tanke på de konversationer som varit mellan LW/HD/SD, och som vi vet, är det ganska klart hur motiven kan sett ut. Addera bristande samarbetsförmåga i förhör och alla andra konstigheter så är cirkeln sluten.
Till och med LW:s äldsta barn pekar åt samma håll som de flesta andra här i tråden.

En fundering: Eftersom SD är/var så extrovert borde många fler i närmaste omgivningen (grannar, kollegor, geo-bekanta) ha mer underliga historier att berätta. Alla kan ju inte vara rädda för honom. SD borde ha gjort bort sig frekvent vid fler tillfällen tänker jag.
Citera
2021-04-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du vet att garaget ligger åt motsatt håll, eller?
Hur skulle hon veta vart de tagit vägen när hon kom tillbaka?
De bor mycket nära varandra
HD smög själv runt på tomten från fel håll, var det dagen efter
Citera
2021-04-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Många bra vinklingar och tänkta scenarion i tråden!

Med tanke på de konversationer som varit mellan LW/HD/SD, och som vi vet, är det ganska klart hur motiven kan sett ut. Addera bristande samarbetsförmåga i förhör och alla andra konstigheter så är cirkeln sluten.
Till och med LW:s äldsta barn pekar åt samma håll som de flesta andra här i tråden.

En fundering: Eftersom SD är/var så extrovert borde många fler i närmaste omgivningen (grannar, kollegor, geo-bekanta) ha mer underliga historier att berätta. Alla kan ju inte vara rädda för honom. SD borde ha gjort bort sig frekvent vid fler tillfällen tänker jag.
Det framgår mer än väl i FUPen, hur obekväma människor som har tex jobbat med honom varit, han är en udda fågel, som gärna kan sättas i bur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in