2021-04-02, 22:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Utan att direkt kunna lagarna och skillnad på mord/dråp. Kan det bli som så här:

Slår flaskan i huvudet på henne, hon dör = dråp
Slår flaskan i huvudet på henne, hon tuppar av och han hugger sen med kniv = mord

Tänker att han hade kunnat besinna sig efter slaget med flaskan och att det därför blir mord?

Ja. Även om det förstnämnda inte utesluter mord, och det sista inte utesluter dråp. Kan ju finnas ytterligare försvårande eller förmildrande omständigheter.

Men jag tror inte han slagit henne med flaskan.
Citera
2021-04-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Vad som kännetecknar en god människa skiljer sig märker jag, du verkar tycka rasism är ett tecken på godhet, det tycker inte jag!

"Du verkar tycka rasism är ett tecken på godhet."

Gråt mig en flod eller berätta varför - var hucklet och BO ens FB-vänner? Nej. Tror du att de sju bilarna som kom för att leta efter BO var vänner med hucklet? Nej. Bekanta? Möjligen.

Du helgonförklarade BO baserat på dina sjuka mordoffersfantasier om dräpta helgon - välkommen till verkligheten. Och ingen - med eller utan huckle - förtjänar att mördas. Och alla som mördar blir förhoppningsvis straffade. I det här fallet blir det väl också troligtvis så, enligt vad som framkommit hittills. Men ingen dom har ännu fällts, vilket också är viktigt att hålla i bakhuvudet.
Citera
2021-04-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babblarna97
Finns de nån fup? Eller är jag ute för tidigt?
Du får vänta till åtal väcks. Först då blir fupen en allmän handling. Kan ta några månader att skriva ut alla HR, förhör, beslag och få analyssvar. Sen skall fupen sammsnställas och åtal väckas.
Citera
2021-04-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du får vänta till åtal väcks. Först då blir fupen en allmän handling. Kan ta några månader att skriva ut alla HR, förhör, beslag och få analyssvar. Sen skall fupen sammsnställas och åtal väckas.
HR?
Citera
2021-04-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
HR?
Händelserapport (er)
Citera
2021-04-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Utan att direkt kunna lagarna och skillnad på mord/dråp. Kan det bli som så här:

Slår flaskan i huvudet på henne, hon dör = dråp
Slår flaskan i huvudet på henne, hon tuppar av och han hugger sen med kniv = mord

Tänker att han hade kunnat besinna sig efter slaget med flaskan och att det därför blir mord?

Är väl inte heller direkt bekant med de mer detaljerade skillnaderna på dråp och mord, men visst skulle det säkert kunna bli så som du beskriver.
Utan att veta varför riktigt så har jag fått för mig att han har slagit henne med något så att hon dött. Tror inte på att kniv har varit inblandad. Men jag vet som sagt inte varför jag tror det.
Citera
2021-04-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
"Du verkar tycka rasism är ett tecken på godhet."

Gråt mig en flod eller berätta varför - var hucklet och BO ens FB-vänner? Nej. Tror du att de sju bilarna som kom för att leta efter BO var vänner med hucklet? Nej. Bekanta? Möjligen.

Du helgonförklarade BO baserat på dina sjuka mordoffersfantasier om dräpta helgon - välkommen till verkligheten. Och ingen - med eller utan huckle - förtjänar att mördas. Och alla som mördar blir förhoppningsvis straffade. I det här fallet blir det väl också troligtvis så, enligt vad som framkommit hittills. Men ingen dom har ännu fällts, vilket också är viktigt att hålla i bakhuvudet.
Du uttrycker dig aningen rörigt! Alltså mitt intryck är att BO var en rätt fördomsfri och trevlig människa, empatisk, så är det!
Citera
2021-04-02, 23:23
Medlem
Citat:

Du är alldeles för tidigt ute.
Förundersökning pågår fortfarande och den måste bli klar först innan det kan bli aktuellt med ett protokoll.
Vanligtvis släpps FUP i samband med att åtal väcks. Är dock osäker på den uppgiften.
Kanske släpps den inte förrän rättegången inleds.
Någon som är mer kunnig i detta kan kanske ge ett bättre svar.
Citera
2021-04-02, 23:26
Medlem
Beatriceaurores avatar
Om det stämmer som någon här påstått att BO har en autismdiagnos, så kan det vara så att hon varit alltför ärlig och rak i sina svar vid spelandet och även annars.
Autister ljuger normalt inte, de kan ofta vara brutalt uppriktiga utan att förstå konsekvenserna. De har också oftast mycket svårt att förställa sig, att spela det sociala spelet och begripa när det är dags att dra sig ur.
Detta tillsammans med mördarens egendomligheter med plötsliga vredesutbrott - och inte minst spritens inverkan kan ha lett till katastrofen. Mycket tragiskt alltihop.
Citera
2021-04-02, 23:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Brukar ta ett halvår ungefär för FUP i likande fall.
Citera
2021-04-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Du uttrycker dig aningen rörigt! Alltså mitt intryck är att BO var en rätt fördomsfri och trevlig människa, empatisk, så är det!

Ja uppenbarligen var hon det eftersom hon tidigare hade haft en relation med PG, ett välgörenhetsarbete från hennes sida då han är ful som stryk.
Citera
2021-04-03, 00:13
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Ja uppenbarligen var hon det eftersom hon tidigare hade haft en relation med PG, ett välgörenhetsarbete från hennes sida då han är ful som stryk.
Det tycker någ alla att MGM är ful som stryk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in