2021-04-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Men nu sitter du ju bara och sjukfantiserar om BO. Hon har enligt dig blivit en magiskt god varelse genom att bli mördad.

Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Fick du fantisera länge för att komma fram till det, eller gick det av sig självt för att du har den grundsynen inbyggd?

Varifrån kommer din uppfattning om hennes "snällhet"?

Det var intrycket jag fick av intervjuerna med hennes vänner, om inte annat uttalandet från den muslimska tjejen, och så var hon inte sån att hon spottade på dom som var mobbade, hon brydde sig om GM, annars skulle hon inte kommit dit i hans skitna husvagn och hållit honom sällskap, fy fan vilken tragedi!!
Citera
2021-04-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Absolut, det har jag också gjort men inte hos någon jag fått dåliga vibbar utav, särskilt ensam och då är jag man.
Men hon gjorde det, eller också är alla dessa "dåliga vibbar" en efterhandskonstruktion av vänner som uttalar sig.

Jag hade ju inte heller supit och spelat spel, i synnerhet inte ett som sanning och konka, med någon jag var rädd för eller som gav mig dåliga vibbar.
Citera
2021-04-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Philip har dödat en 18-årig kvinna.

Berövat en familj deras dotter.

Försökt gömma kroppen och "deltagit" sökandet efter kvinnan.

Dragit vanära över sina föräldrar, de lär ha lämnat Höör för gott.

Han har även förstört sitt eget liv, för all framtid.

Det kan inte finnas någon förmildrande omständighet för hans handlande.

Måtte han få ett kännbart och rättvist straff.

Mina tankar går framförallt till offrets familj och vänner.
Nej, han får max 16 år och kommer ut efter 10. Har bytt förnamn och efternamn, och flyttar till andra del av Sverige där man inte minns honom.
Och där kommer han leva ytterligare ca 40 år.
Citera
2021-04-02, 22:06
Medlem
All info om fallet...

https://www.google.se/amp/s/petterssonsblogg.se/2021/04/01/philip-grahn-gripen-misstankt-for-mord-for-mord-pa-elin-18-ar/amp/
Senast redigerad av Nikko100 2021-04-02 kl. 22:10. Anledning: Mer info
Citera
2021-04-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det var intrycket jag fick av intervjuerna med hennes vänner, om inte annat uttalandet från den muslimska tjejen, och så var hon inte sån att hon spottade på dom som var mobbade, hon brydde sig om GM, annars skulle hon inte kommit dit i hans skitna husvagn och hållit honom sällskap, fy fan vilken tragedi!!

Och hucklet är vän med BO på FB, har kommenterat där eller har på något som helst annat sätt synts ofta eller ens någonsin tillsammans med BO som såta vänner?

Eller så kanske hucklet bara kör lite taqqiyya, peppad av en journalist som givetvis styr mikrofonen mot det första huckle han/hon kan få syn på?
Citera
2021-04-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag skrev här för dygns sedan: CASE CLOSED.

Men nu är jag här igen efter många tankar senare.

Jag har tänkt att detta är händelseförloppet:

De spelade Sanning och Konsekvens i husvagnen.
Påverkade av Jägermeister och kanske annat...

Fråga: "Har du knullat eller träffat andra killar"
Svar: "Ja det har jag"

Sedan slog det slint i skallen på GM.

Nitade henne i skallen, ordentligt, p.g.a bristande impulskontroll.
Kanske en flaska eller ett annat föremål i närheten.

Oopps, Hon dog ju. Vad gör jag nu..

P.g.a dålig konsekvens analys så ville han tag bort liket från sin goda vän som var lite små kär i.

Sedan sket det sig på alla håll och kanter.

Jag förstår också varför han anser sig "oskyldig", Det var ju inte meningen att hon skulle dö.
Men, med bristande impulskontroll så slår man hårdare än vad tänkt. Typ, noll kontroll!

PANG.
Å Fy fan. Tog det så hårt. Jag ville ju bara säga att jag hatade ditt svar, ju.

Nu lämnar jag sidan återigen.
Jag avvaktar FUP och en dom längre fram.

Ha en bra påsk mina "vänner".

Tror också på någonting i den stilen.
Det var något sanning eller konka-svar som gjorde att de började bråka och det slog slint för PG. Tror inte att det var särskilt planerat utan det lutar nog mer emot dråp än mord.

Oavsett vad så är det jäkligt tragiskt.
Trevlig påsk på dig!
Citera
2021-04-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Tror också på någonting i den stilen.
Det var något sanning eller konka-svar som gjorde att de började bråka och det slog slint för PG. Tror inte att det var särskilt planerat utan det lutar nog mer emot dråp än mord.

Oavsett vad så är det jäkligt tragiskt.
Trevlig påsk på dig!

Utan att direkt kunna lagarna och skillnad på mord/dråp. Kan det bli som så här:

Slår flaskan i huvudet på henne, hon dör = dråp
Slår flaskan i huvudet på henne, hon tuppar av och han hugger sen med kniv = mord

Tänker att han hade kunnat besinna sig efter slaget med flaskan och att det därför blir mord?
Citera
2021-04-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Du förväntade dig alltså att vännerna skulle berätta om hon var en skithög? På riktigt?
Citera
2021-04-02, 22:41
Medlem
Finns de nån fup? Eller är jag ute för tidigt?
Citera
2021-04-02, 22:41
Medlem
Citat:
Du förväntade dig alltså att vännerna skulle berätta om hon var en skithög? På riktigt?
Dom skulle inte ha skrivit så om henne och brytt sig om hennes väl och ve om hon inte varit en god människa!
Citera
2021-04-02, 22:43
Medlem
Citat:

Spelar det någon roll VAD hon var menar du?
Citera
2021-04-02, 22:45
Medlem
Förlåt om jag är jobbig nu, men borde de inte officiellt gå ut med namnet på MGM till allmänheten snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in