2021-04-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Döm inte hunden efter håren?
Häckla inte?
Varför har du problem med att killen får lite försvar? Ni är ju så många emot honom. Dömd på förhand osv.

Jävla pöbelbeteende på folk. Det är störande.
Med ditt resonemang så behöver han inte en försvarsadvokat heller. Eller ens en domstol. Han har ju erkänt

Thomas Quick erkände också. Många saker.
Citera
2021-04-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnheardOf
Har du inte läst "nån statistik" eller statistik öht kanske du borde upphöra att höfta till din egen. Kompetens för "historielektioner" känns också tveksamt.

Och vad spelar demografi över barnafödande för roll? Mördare existerar i alla former och den här kanske är sladdbarn. Relevans?

Aj då. Reggat ett konto för att besvara detta inlägg...

Och av svaret att döma har du inte läst vad jag skrev.

Det var en replik till de som påstår att föräldrars ålder kan ha betydelse i om barnen blev kriminella.
Citera
2021-04-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Quick erkände efter en hel del bearbetning och påtryckning, inte 1-2 dygn efter att brottet begåtts.
Citera
2021-04-02, 20:38
Medlem
vancover89s avatar
Citat:
Jaha? Han är fortfarande oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Jag kan erkänna mordet på Olof Palme. Är jag verkligen skyldig för det? Eller behövs åtminstone en domstols utlåtande först?
lite skillnad det är många som har erkänt mordet på olof bara för och trolla du verkar har rökt på lite
Citera
2021-04-02, 20:38
Avslutad
Citat:
Jag tycker detsamma om ditt/dina inlägg. Totalt skitnödiga.

Men ge oss din syn på GM då, berätta för oss hur normal han är.
Citera
2021-04-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken

Ja det är också ett gott exempel. Många hönshjärnor som blir eld och lågor över ett erkännande. Och minsann har fått en klar bild över vad som hänt.

Allt i skvaller och hörsägens namn och beteende.

Det är väl därför slasktablåer som idol och farmen går på bästa sändningstid i detta land. Majoriteten av dönickar älskar sånt där.
Citera
2021-04-02, 20:40
Medlem
meiis avatar
Jag önskar att någon av Elins vänner/bekanta kunde uttala sig här i tråden med precis som de har gjort till pressen om varför hon hängde hos FG när hon har sagt att hon tyckte han var obehaglig 🤔 varför i allsin dar gick hon till honom då? Umgicks med honom?
Citera
2021-04-02, 20:41
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Döm inte hunden efter håren?
Häckla inte?
Varför har du problem med att killen får lite försvar? Ni är ju så många emot honom. Dömd på förhand osv.

Jävla pöbelbeteende på folk. Det är störande.
Med ditt resonemang så behöver han inte en försvarsadvokat heller. Eller ens en domstol. Han har ju erkänt

Klart jag dömer hunden efter håren, försöker du intala dig själv att du är fullkomligt fördomsfri själv?? Skitsnack.

Suck, snacka om att du är aspig alltså. Allt är inte svart eller vitt gubben, det finns fler faktorer än hans erkännande (vilket i sig räcker rätt långt) som pekar på att han är skyldig till detta. Men för all del, vi får väl se vad domen landar i.
Citera
2021-04-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Quick erkände efter en hel del bearbetning och påtryckning, inte 1-2 dygn efter att brottet begåtts.

Det stod erkände, inte erkänt efter bearbetning och påtryckningar eller tortyr i Nürnberg eller Guantamo-waterboarding.

Jag tror att PG är skyldig. men rätt ska vara rätt.
Citera
2021-04-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
lite skillnad det är många som har erkänt mordet på olof bara för och trolla du verkar har rökt på lite

Jaha? Var dom skyldiga för det?
Det jag säger är att ett erkännande betyder inte ett skit. Förutom för ärthjärnor som tror på allt dom ser och hör.

I USA har man som taktik att få fram erkännande för att sedan kunna fälla åtalad i domstol baserad på de erkännandet. Problemet är att dom blivit guidade att erkänna. Forcerade. Detta är ett stort problem. Finns dokumentärer om det för den som är intresserad.
Citera
2021-04-02, 20:45
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Jaha? Han är fortfarande oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Jag kan erkänna mordet på Olof Palme. Är jag verkligen skyldig för det? Eller behövs åtminstone en domstols utlåtande först?

Jag förstår att han inte är dömd ännu. Men han var den siste som såg henne i livet och har erkänt att han haft ihjäl henne. Hans erkännande väger något tyngre än att du skulle erkänna mordet på Olof. Att du likställer dom två sakerna visar ju på nivån...

Skuldfrågan är avgjord i mina ögon, dom inväntas bara. Du får babbla om att han fortfarande är oskyldig hur mycket du vill, vi har nog olika syn på saken helt enkelt.
Citera
2021-04-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Klart jag dömer hunden efter håren, försöker du intala dig själv att du är fullkomligt fördomsfri själv?? Skitsnack.

Suck, snacka om att du är aspig alltså. Allt är inte svart eller vitt gubben, det finns fler faktorer än hans erkännande (vilket i sig räcker rätt långt) som pekar på att han är skyldig till detta. Men för all del, vi får väl se vad domen landar i.

Vi har ett rättsväsende av just den här anledningen.
Sluta vara så ociviliserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in