2021-04-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jaha, så du tror att jag kan ha en egen åsikt om en person jag aldrig har träffat? Självklart förlitar man sig på andrahandsuppgifter.

Du har gjort ett påstående, då kan du väl backa upp det också istället för att härleda till 163 sidor med kommentarer.
Citera
2021-04-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
GM har de senaste åren tjänat mindre än 100 tusen per år. Inget jobb utan gått på bidrag. Allt enligt kvällspressen. Utförsäkrad från A-kassan, rimligen socialbidrag som han har fått. Blir inga stora pengar.

Hur har han haft råd med en massa bilar, utlandsresor, alkohol?
Han kan ju ha haft aktivitetsersättning vilket gett en jämn inkomst, samtidigt som han sannolikt inte behövt betala hyra o dyl.

Dessutom så om du har små eller inga fasta utgifter så räcker ju också lite pengar in för att kunna samla ihop till resor.
Citera
2021-04-02, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Du har gjort ett påstående, då kan du väl backa upp det också istället för att härleda till 163 sidor med kommentarer.

GM är väl någon slags incel med aggressionsproblematik. Han är långtidsarbetslös och spenderar mycket tid i en husbil på sina föräldrars tomt. Av bilder att döma verkar han smått utvecklingsstörd. I skolan ska han tydligen ha hotat en lärare med att hugga vederbörande med en yxa. Folk som har träffat honom säger att han kan ge konstiga blickar, få raseriutbrott samt diskutera sexfantasier på ett för andra obehagligt vis. Han ska även ha varit obehaglig runt tjejer i skolan.

Jag förstår att för gemene flashbackare som också är incel kanske han uppfattas som "en i mängden" och en hyvens kille, men jag tycker han verkar störd.
Citera
2021-04-02, 20:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Hade du respekterat hans juridiska status så hade du inte kommit med hörsägen eller pekat ut han som skyldig.

Hans juridiska status? Han har erkänt att han haft ihjäl flickan.
Citera
2021-04-02, 20:23
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Varför det? Vad är det som är så speciellt med MGM?

Det räcker väl för fan med en snabb glimpse av hans bilder och sättet han uttrycker sig på för att förstå att han inte är någon brudmagnet.

Varför håller du på och försvarar honom förresten? Han har ju som sagt erkänt.
Citera
2021-04-02, 20:27
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag skrev här för dygns sedan: CASE CLOSED.

Men nu är jag här igen efter många tankar senare.

Jag har tänkt att detta är händelseförloppet:

De spelade Sanning och Konsekvens i husvagnen.
Påverkade av Jägermeister och kanske annat...

Fråga: "Har du knullat eller träffat andra killar"
Svar: "Ja det har jag"

Sedan slog det slint i skallen på GM.

Nitade henne i skallen, ordentligt, p.g.a bristande impulskontroll.
Kanske en flaska eller ett annat föremål i närheten.

Oopps, Hon dog ju. Vad gör jag nu..

P.g.a dålig konsekvens analys så ville han tag bort liket från sin goda vän som var lite små kär i.

Sedan sket det sig på alla håll och kanter.

Jag förstår också varför han anser sig "oskyldig", Det var ju inte meningen att hon skulle dö.
Men, med bristande impulskontroll så slår man hårdare än vad tänkt. Typ, noll kontroll!

PANG.
Å Fy fan. Tog det så hårt. Jag ville ju bara säga att jag hatade ditt svar, ju.

Nu lämnar jag sidan återigen.
Jag avvaktar FUP och en dom längre fram.

Ha en bra påsk mina "vänner".
Citera
2021-04-02, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
GM är väl någon slags incel med aggressionsproblematik. Han är långtidsarbetslös och spenderar mycket tid i en husbil på sina föräldrars tomt. Av bilder att döma verkar han smått utvecklingsstörd. I skolan ska han tydligen ha hotat en lärare med att hugga vederbörande med en yxa. Folk som har träffat honom säger att han kan ge konstiga blickar, få raseriutbrott samt diskutera sexfantasier på ett för andra obehagligt vis. Han ska även ha varit obehaglig runt tjejer i skolan.

Jag förstår att för gemene flashbackare som också är incel kanske han uppfattas som "en i mängden" och en hyvens kille, men jag tycker han verkar störd.

Jesus Kristus. Du borde läsa din egen text med ett par neutrala glasögon.
Din människosyn är förskräcklig och ditt resonemang att döma så verkar du vibrera på samma nivå som denne människa du ser ner på.

Försök att ta hörsägen med en nypa salt. Var inte så hård i ditt dömande av andra, ty du ligger inte särskilt långt ifrån dessa domar själv.
Du blir inte bättre av att vara nedlåtande mot andra.

Det finns nog en god anledning till varför han har fått raseriutbrott. Jag kan tänka mig att han har stött på sådana som dig.
Så det finns ett gott underlag till hans raseriutbrott.

Vad har du för ursäkt till dina känslomässiga yttringar på ett forum gällande en människa du aldrig mött, gällande ett dåd du inte varit med om. Du bara sitter där och är känslomässigt berörd för ingen anledning alls. Ändå har du mage att se ner på andra?

Funny guy.
Citera
2021-04-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hans juridiska status? Han har erkänt att han haft ihjäl flickan.

Jaha? Han är fortfarande oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Jag kan erkänna mordet på Olof Palme. Är jag verkligen skyldig för det? Eller behövs åtminstone en domstols utlåtande först?
Citera
2021-04-02, 20:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
På vilket sätt skulle det tala emot en psykos? Vet du ens hur en psykos kan yttra sig?
Alla ser inte monster och tror att de kan flyga. De flesta gör faktiskt inte det.

Jag tror att han helt enkelt fått spel och där och då i husbilen. Och att som som står i spoilern ett par inlägg bak stämmer ( (FB) Höör: 18-åriga Elin försvunnen 2021-03-30 (hittad avliden, man gripen))

Jag känner igen texten, vill minnas att jag läst det innan, kanske var det på hans Facebook? I texten nämns iallafall detaljer så som husbilen, Jägermeister och Sanning & Konsekvens som det även sedan i eftermiddag skrivs om i KVP.
Citera
Medlem
Magee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Ja, ni kanske ska lugna er med att skriva namn och länka Facebook när det inte ens är säkert att det är han som är gripen.

Jag vet att Troian och andra människor utan liv älskar sånt här, framförallt när det gäller vita män som kan vara brottslingar, men snälla, håll i er lite i alla fall.

Håller med. Inte rätt person som börjat få hatmail på facebook ens. Jävla nötter ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Enligt än vän (till Elin) så pratade hon med Elin ca 00:25 tror jag hon sa så då vet vi att hon iaf levde den tiden.
Jägermeister och sanning eller konsekvens 1 på natten, någon sanning blir för mycket för GM som får flipp.

Det var inte meningen att döda henne, har han använt kniv och utfört mer än 1 hugg kan det bli svårt att hävda, kniv och 1 hugg då har han haft otur på fyllan och träffat "rätt".

Har pratat med 1 person i hans inte direkta närhet men som känner honom sen många år tillbaka och hen tror den rättspsykiatriska undersökningen kommer visa på att han har psykopatiska drag.
Eller en konka som gått helt fel. Därför han erkänner att han berövat hennes liv men att det inte va hans avsikt?
Citera
2021-04-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Det räcker väl för fan med en snabb glimpse av hans bilder och sättet han uttrycker sig på för att förstå att han inte är någon brudmagnet.

Varför håller du på och försvarar honom förresten? Han har ju som sagt erkänt.

Döm inte hunden efter håren?
Häckla inte?
Varför har du problem med att killen får lite försvar? Ni är ju så många emot honom. Dömd på förhand osv.

Jävla pöbelbeteende på folk. Det är störande.
Med ditt resonemang så behöver han inte en försvarsadvokat heller. Eller ens en domstol. Han har ju erkänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in