2021-04-02, 16:34
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo lätt jobb för åklagaren. Nu finns ju även ett förmodat mordvapen, så det här med knuffa faller.

Vad vi vet. De har suttit och supat, bägge förmodligen dyngraka. De är ett par. Gissningsvis har det blivit någon form av tjafs, sedan hon död. Han gör allt för att försöka dölja det. Lyckas inte. Luktar inte livstid men många år lär han få i finkan.

Låter för sjukt att man tar ett vapen i affekt... Kan ju också varit planerat. Han är som sagt väldigt udda. Det har tidigare klasskamrater sagt och folk på komvux.
Citera
2021-04-02, 16:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Låter för sjukt att man tar ett vapen i affekt... Kan ju också varit planerat. Han är som sagt väldigt udda. Det har tidigare klasskamrater sagt och folk på komvux.
Han kan ju ha tänkt att han skall knivhota sig till samlag, men hon har bjudit motstånd, varpå han flippar. Det räcker ju med att hon börjat skrika för att han ska vilja få tyst på henne - föräldrarna kan ju höra...
Citera
2021-04-02, 16:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Inlägg raderade. Vänligen håller er till aktuellt ämne.

/Moderator
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2021-04-02 kl. 16:51.
Citera
2021-04-02, 16:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Funderar mer på om han tog livet av henne vid den stig/gångbana som polistältet stod på. Kanske fanns där en blodpöl som indikerade att kvinnan råkat riktigt illa ut ?
Läste dessutom om ett skjul som hennes letande kompisar bett honom öppna. Men han vägrade och påstod sig inte ha nyckeln eller att nyckel inte passade. Kanske var det just där som hon hittades död ?

Min tro är alltså att bråk uppstod i husbilen och att BO lyckades ta sig ut. Men att dödandet skedde på utsidan.

Det är samma plats som husbilen var uppställd på. Ja, det är även den troliga brottsplatsen.
Citera
2021-04-02, 16:51
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han kan ju ha tänkt att han skall knivhota sig till samlag, men hon har bjudit motstånd, varpå han flippar. Det räcker ju med att hon börjat skrika för att han ska vilja få tyst på henne - föräldrarna kan ju höra...

I detta fall skulle det nog räcka med att hon hotade honom efter ett snedsteg där vid bordet.
Att hon skulle berätta för någon att han gått över gränsen.

Mordvapnet tror jag är något som han hastigt fick tag i. Ljusstake, flaskan eller kökskniv.
Citera
2021-04-02, 16:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Många vänstervridna personer använder det för att slå tillbaka mot SD efter Vetlandadådet.

Tror inte det finns någon direkt koppling på det viset. Men om någon gör sig skyldig till ett grovt brott, och denne har en (misstänkt) politisk position så är det ofta så att det finns användare som försöker slå mynt. Misstänker någon att GM tillhör det vänstra spektrat (dvs. V/S/MP/C/L) så försöker några påtala det, och felaktigt göra en koppling. Även om GM är (misstänkt) sverigedemokrat så tenderar det att tas upp.

Mordet har förstås inte med SD eller att han enligt någon i tråden röstade SD. Man kan möjligen tänka sig att hans situation; lågutbildad, arbetslös (vad jag förstår), taskig ekonomi och avsaknad av framtidshopp bidrog till mordet, liksom det också kan bidra till att han skulle kunna rösta SD (SD är väldigt starka bland lågutbildade män). Men det innebär ju inte att det finns en direkt koppling mellan mordet och politisk hemvist.
Citera
2021-04-02, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Om du själv är i hemmet och ska dräpa någon som du vill ska dö, kommer du då bara slå/sparka tills personen är död eller tar du någon av knivarna i vasselådan för avsluta personens liv enklare?
Citera
2021-04-02, 16:54
Medlem
flippwrs avatar
Finns det ngn häktningsframställan? Svt säger att mgm är häktad! https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/haktningsforhandling-mot-misstankt-i-hoor
Citera
2021-04-02, 16:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Ja men precis, han har inte underlättat för sig själv för att det ska handla om en olycka av något slag.
Det är precis så här åklagaren kommer resonera att GM valt att gömma kroppen och lägga ut en efterlysning dvs falskt villospår och förklarat för sina vänner att "jag har redan letat" . Återstår att se, det är extremt mycket spekulationer i denna tråd har jag märkt, vi får invänta FUP helt enkelt.

Vad jag hunnit läsa är GM inte dömd tidigare för något? Förstå att få sitt första straff på livstid, det blir absolut ingen rolig resa för killen den saken är klar.

Övrigt: Vad spelar det för roll om killen är SD-väljare, som det skrivs här i tråden?
Hans politiska åsikter lär väl knappast ligga till grund för detta mord.

Det beror ju på åt vilket håll hon var vriden. Det kan ju t.o.m. vara huvudmotivet. De tyckte helt enkelt olika och konsekvensen blev sanning.
Citera
2021-04-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippwr
Finns det ngn häktningsframställan? Svt säger att mgm är häktad! https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/haktningsforhandling-mot-misstankt-i-hoor
Han är häktad.
Citera
2021-04-02, 17:02
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-guzz
Om du själv är i hemmet och ska dräpa någon som du vill ska dö, kommer du då bara slå/sparka tills personen är död eller tar du någon av knivarna i vasselådan för avsluta personens liv enklare?

Vidrigt att kunna slå någon till döds.
Jag som aldrig slagit någon efter förskolans tid har extremt svårt att förstå mig på det.
Det måste väl gå extremt våldsamt till för att man ska kunna slå någon till döds om man inte träffar det där stället med 0.0001% chans att man fsktiskt träffar (för att gardera mig mot karate mästarna som kommer citera mig med att "man slår bara på x plats").
Fyfan vilket jävla horribelt sätt att dö på...
Citera
2021-04-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Varför inte en kniv? Det är nog det mest sannolika mordvapnet. Men det kan förstås vara ett skjutvapen också, det lär han haft tillgång till i och med sitt jaktintresse. Att det skulle vara något annat föremål känns mindre troligt tycker jag med tanke på att han slängt det i sjön.

Du kan ha blandat ihop det med att kniv är det vanligaste mordvapnet i Sverige rent generellt. MEN kniv är absolut inte det mest sannolika mordvapnet i det här fallet. Kan vara en yxa eller annat trädgårdsverktyg med tanke på platsen.
Kniv ligger högt i statistiken pga att många kriminella bär kniv. men i oöverlagda mord (som detta hittills verkar vara) är trubbigt våld den vanligaste dödsorsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in