2021-04-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
«Sprit, sanning och konsekvens» var troligen vad som bragte hon om livet.
Kanske så ja. Förr var "Sanning och konsekvens" något man gjorde helt muntligt, inproviserat.

Här verkar det som att det finns ett (fysiskt) spel man använder. Stämmer det, ni som vet? Själv är jag visst för gammal, aldrig hört om att det finns som ett spel
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
De tror nu att handlingen ägde rum i vännens bostad. Samma vän som nu sitter häktad va?

Med största sannolikhet kommer han att dömas för mord. Även om han kanske inte riktigt tänkte efter innan han dödade henne så har man ändå ett moraliskt ansvar för sina handlingar, i alla fall enligt fri vilja-modellen. Och varför skulle uppsåtet varit något annat än mord när hen hade en kniv i fickan? Men jag förmodar att hen kommer dömas till rättspsyk och inte fängelse. Återstår att se resultatet av P7-undersökningen.
Vet du att kniv användes eller tror du bara?
Citera
Medlem
Enligt vad som läckt ut i media är de sista livstecken från E att hon och MGM drack Jägermeister och skulle spela Sanning eller konsekvens. Låter för mig som att kanske någonting hände under leken, något som spårade ur vilket ledde till Es död?

Några här i tråden känner MGM och beskriver honom som snäll men udda. På vilket sätt? Ge gärna fler exempel. Och hur är han när han dricker alkohol? Visar han aggressiva tendenser då? Hur är han mot kvinnor när han dricker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
De tror nu att handlingen ägde rum i vännens bostad. Samma vän som nu sitter häktad va?

Med största sannolikhet kommer han att dömas för mord. Även om han kanske inte riktigt tänkte efter innan han dödade henne så har man ändå ett moraliskt ansvar för sina handlingar, i alla fall enligt fri vilja-modellen. Och varför skulle uppsåtet varit något annat än mord när hen hade en kniv i fickan? Men jag förmodar att hen kommer dömas till rättspsyk och inte fängelse. Återstår att se resultatet av P7-undersökningen.

0% chans att det blir Rättspsyk.
Citera
2021-04-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Jag tror. Antingen en kniv eller ett skottvapen.
Citera
2021-04-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
0% chans att det blir Rättspsyk.
Tyvärr blir det det om han visar sig ha en psykisk störning.
Citera
2021-04-02, 16:10
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Enligt vad som läckt ut i media är de sista livstecken från E att hon och MGM drack Jägermeister och skulle spela Sanning eller konsekvens. Låter för mig som att kanske någonting hände under leken, något som spårade ur vilket ledde till Es död?

Några här i tråden känner MGM och beskriver honom som snäll men udda. På vilket sätt? Ge gärna fler exempel. Och hur är han när han dricker alkohol? Visar han aggressiva tendenser då? Hur är han mot kvinnor när han dricker?

Bidrar med källa:
Citat:
– Jag såg den sista ”snapen”. Det var på ett husvagnsbord. På bordet stod det en flaska Jägermeister och ett glas. Då förstod jag att hon var hos honom, säger Denise Cronqvist, 17 år och nära vän till kvinnan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56KzG6/basta-vannen-hon-skickade-en-sista-video-pa-snapchat
Citera
2021-04-02, 16:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Äääääh. Det var ingen Edvin Gyllensvan den här gången. Killen som tog livet av Elin i Höör slog antagligen ihjäl henne på fyllan. Varken mer eller mindre. Han hade nog hyfsad ångest efteråt, men inte är det synd om honom för det.
Citera
2021-04-02, 16:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Kanske så ja. Förr var "Sanning och konsekvens" något man gjorde helt muntligt, inproviserat.

Här verkar det som att det finns ett (fysiskt) spel man använder. Stämmer det, ni som vet? Själv är jag visst för gammal, aldrig hört om att det finns som ett spel

Om man sett t.ex. Ex on the Beach kann konsekvens vara mycket fysiskt. Man skall inte bortse från att det var nånting BO vägrade att göra mot MGM i spelet.
Citera
2021-04-02, 16:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Ja men precis, han har inte underlättat för sig själv för att det ska handla om en olycka av något slag.
Det är precis så här åklagaren kommer resonera att GM valt att gömma kroppen och lägga ut en efterlysning dvs falskt villospår och förklarat för sina vänner att "jag har redan letat" . Återstår att se, det är extremt mycket spekulationer i denna tråd har jag märkt, vi får invänta FUP helt enkelt.

Vad jag hunnit läsa är GM inte dömd tidigare för något? Förstå att få sitt första straff på livstid, det blir absolut ingen rolig resa för killen den saken är klar.

Övrigt: Vad spelar det för roll om killen är SD-väljare, som det skrivs här i tråden?
Hans politiska åsikter lär väl knappast ligga till grund för detta mord.

Jo lätt jobb för åklagaren. Nu finns ju även ett förmodat mordvapen, så det här med knuffa faller.

Vad vi vet. De har suttit och supat, bägge förmodligen dyngraka. De är ett par. Gissningsvis har det blivit någon form av tjafs, sedan hon död. Han gör allt för att försöka dölja det. Lyckas inte. Luktar inte livstid men många år lär han få i finkan.
Citera
2021-04-02, 16:23
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag har vänner i Höör som med egna ögon sett att kriminalteknikerna både spärrade av, reste tält och arbetade väldigt intensivt där.

Okej, men att döma av bilderna i media verkar det ha varit ungefär samma scenario vid PGs bostad också.

Såg just att Aftonblaskan anger att både brottet och fyndet av kroppen skett i anslutning till bostaden. Och Expressen anger att mordvapnet hittats i sjö vid Tjuvarödsvägen (utesluter ju inte att kroppen också hittats där iofs).

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Epe9v3/mannen-haktas-for-mordet-pa-18-ariga-kvinnan-i-hoor
Citat:
Åklagaren menar att mordet har begåtts på den misstänkes hemadress.

– Vi misstänker att brott har skett vid eller på platsen där den misstänkte bor, säger Fredrik Bratt vid polisens avdelning för grova brott i Lund.

Han säger att det också är i anslutning till den platsen som kvinnan hittades död.

https://www.expressen.se/kvallsposten/teorin-elin-mordades-hemma-hos-26-aringen/
Citat:
Under torsdagseftermiddagen hittade polisen det förmodade mordvapnet efter dykningar i en sjö intill Tjuvarödsvägen i Höör.
Citera
2021-04-02, 16:26
Medlem
muddyfunters avatar
Jägermeister alltså, det säger väl allt. En Jägerbomb måhända?

From increasing "high-risk" sexual activity to messing with brain chemistry to inflating male egos and head injuries, these beverages seem to turbocharge some of the worst human behaviors.
Citera
2021-04-02, 16:33
Medlem
Citat:

Från Spelexpertens webshop:
"Detta är Sveriges mest populära partyspel.

Välj om du vill svara på en fråga (sanning) eller göra en utmaning (konsekvens). Dra ett kort och svara på frågan eller utför uppdraget. Spelet fortsätter sedan medsols.

Exempel:
Sanning: Har du någonsin skickat nakenbilder till någon? Beskriv bilden.
Konsekvens: Gruppen får skicka ett sms till valfri person i din telefon.
Sanning: Nämn en kändis du skulle vilja hångla upp.
Konsekvens: Dansa sexigt till valfri låt.
"

Efter dansen kanske de tänkte sig lite strypsex eller något annat med inslag av rep t ex..... och tjosan, rätt som det var så var hon död...... å det hade han kanske inte tänkt sig.

Eller så är han tokig på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in