2021-04-01, 20:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tycker nog att det är Esbjörn som bör begrunda Ordspråksboken 20:25 eftersom han förmodligen är den som först kommer att få stå inför både den jordiska tingsrätten och den gudomliga rättvisan.
Nja det där ordspråket gäller nog som jämnt skägg mellan Gubben o Stureplansjäntan....."om han absolut inte vill så ska han såklart inte behöva...." *host* *host*
2021-04-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nja det där ordspråket gäller nog som jämnt skägg mellan Gubben o Stureplansjäntan....."om han absolut inte vill så ska han såklart inte behöva...." *host* *host*
Och självfallet inte om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat honom.
Han har fattat många beslut i sitt liv. Men en del tror att beslutet han fattade för att han inte fattade beslutet är det enda.
2021-04-01, 21:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Och självfallet inte om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat honom.
Han har fattat många beslut i sitt liv. Men en del tror att beslutet han fattade för att han inte fattade beslutet är det enda.
...men det är nu svårt att fatta att inte hon fattar(?) att han fattat ett beslut att han inte vill. Det fattar du väl att gubben nu fattar att han har att fatta för att få behålla sitt älskade föräldrahem.

OK - vi ses om nån månad eller så - ha det så länge
Senast redigerad av kubun 2021-04-01 kl. 21:19.
2021-04-01, 21:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:
...men det är nu svårt att fatta att inte hon fattar(?) att han fattat ett beslut att han inte vill. Det fattar du väl att gubben nu fattar att han har att fatta för att få behålla sitt älskade föräldrahem.

OK - vi ses om nån månad eller så - ha det så länge

Esb pappa köpte det som tillfälligt boende när Esb var 15-16år, då han jobbade extra där ikring som läkare under somrarna och farfar bodde hemma i Dalarna där hela familjen är ifrån.
Esb är barnfödd i och har sin hembygd i Bollnäs, men barndomshemmet är borta.
Ja eller, en snårig historia om Stockholm, Öland, farfar Bolin som egentligen inte var en Bolin och halv finsk, dvs. runt 1955
2021-04-01, 21:47
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Här kommer aktbilaga 54, Binninges preliminära bevisuppgift som jag igår klassade som ett förtida aprilskämt och jag vidhåller att det är ett skämt.

Precis som Katrin Björklund sa som kommentar till Aftonbladet, det finns inget att kommentera inget är nytt.

https://docdro.id/nKNeAZm

Det enda som är nytt är ju att Binninge/E*björn kommer att preliminärt kalla två vittnen och en sakkunnig.
Sedan så kan Densias värderingsman eventuellt kallas som vittne.

Torftigt är bara förnamnet och med tanke det arbete (som inte lagts ner på ärendet) som gjorts så antar jag att det är gratis arbete för ingen kan rimligtvis betala något för det här.

Barry Karlsson (sakkunnig)
Margaretha Majkgård (vittne)
Ulf Lööv (vittne)
Trots att Binninge blivit tillsagd av rätten fortsätter han med formuleringar som ”ett papper som Ebbas väninnas bror formulerat”. Det är så fruktansvärt oprofessionellt att skriva på det sättet till en domstol. Att fåntrattar här i tråden håller på så är en sak men att ta på sig rollen som juridiskt ombud och göra det är sanslöst.
2021-04-01, 22:02
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Här kommer aktbilaga 54, Binninges preliminära bevisuppgift som jag igår klassade som ett förtida aprilskämt och jag vidhåller att det är ett skämt.

Precis som Katrin Björklund sa som kommentar till Aftonbladet, det finns inget att kommentera inget är nytt.

https://docdro.id/nKNeAZm

Det enda som är nytt är ju att Binninge/E*björn kommer att preliminärt kalla två vittnen och en sakkunnig.
Sedan så kan Densias värderingsman eventuellt kallas som vittne.

Torftigt är bara förnamnet och med tanke det arbete (som inte lagts ner på ärendet) som gjorts så antar jag att det är gratis arbete för ingen kan rimligtvis betala något för det här.

Ulf Lööv (vittne)

Att M-gård skulle kunna vara vittne då hon ej var hemma enligt utsagor som framkommit så faller hennes vittnesmål som hörsägen, Om hon nu var hemma varför har hon inte hjälpt honom i så
fall.
Har Binninge ingen koll ? , eller det har han ju inte han fabulerar som vanligt.
Jag finner det lite osannolikt att inte Ulf skulle anat oråd under dom månaderna som Han har haft kontakt med EB ang affären, samt att Marielund är ett sånt litet ställe så ingen hade undgått Anticimex samt andra aktiviteter där.
Det bor ju bara 300 pers i byn
2021-04-01, 22:25
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Har han sålt sitt föräldrahem också, vem har köpt det? Det är inte Ebba Busch i varje fall, för hon har köpt en förfallen sommarstuga.

Har Ebba köpt hus i Bollnäs?
Trodde Esbjörns föräldrahem där såldes på -80talet redan.
Sommarstugan däremot oreglerat dödsbo.
Där barn och barnbarn var delägare med 27e delar i nästan 30år.
Alla hade ansvar och utnyttjade huset ibland, men ingen tog ansvar för fastigheten.
Då ville ingen längre vara där, när inte "dom andra" skötte om något.
Så lämnades huset åt sitt öde Esbjörn bara förde dit mer skrotbilar o fyllde uthus o tomt.
2007 ledsnade dom andra och skrev gåvobrev åt Esbjörn (även Matz), att han fick ta över hela skiten själv med fri förfoganderätt.

Ingen mer som undrar över pantbrevet på 600.000:- med fastigheten som säkerhet, godkänd med en värdering av banken.
Som ordnades, skrevs in och betalades stämpelskatt osv. för, på Swedbank i Sunnansjö hösten 2011.
Vart gick dom pengarna och varför fick Esbjörn sen följa med till Odalgården?

Det där gnager i mitt bakhuvud och ingen har kommit på lösningen ännu!
Ska nog återkomma när jag kollat upp det ekonomiska på diverse sidor, som företagare har du tillgång till många uppgifter bl.a aktieägar tillskott och liknande.
2021-04-01, 22:39
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Nej inte alls så. De har hon kvar och därmed sin kristna själ om hon inte framhärdar och prompt bara ska ha gamlingens hus hon satt klorna i. Valet är hennes! Än så länge men icke för evigt

Vad jag förstår saknas ca 500.000:- och av dessa har den gode Esbjörn stulit 390.000:-.

Du skall icke stjäla, icke bära falsk vittnesbörd mot din nästa eller hava lust till din nästas hus, har Esbjörn glömt sin söndagsskola o budorden han lärt sig?
Esbjörn är förtappad för tid och evighet, om inte bot och bättring görs NU!
2021-04-01, 22:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Har Ebba köpt hus i Bollnäs?
Trodde Esbjörns föräldrahem där såldes på -80talet redan.
Sommarstugan däremot oreglerat dödsbo.
Där barn och barnbarn var delägare med 27e delar i nästan 30år.
Alla hade ansvar och utnyttjade huset ibland, men ingen tog ansvar för fastigheten.
Då ville ingen längre vara där, när inte "dom andra" skötte om något.
Så lämnades huset åt sitt öde Esbjörn bara förde dit mer skrotbilar o fyllde uthus o tomt.
2007 ledsnade dom andra och skrev gåvobrev åt Esbjörn (även Matz), att han fick ta över hela skiten själv med fri förfoganderätt.

Ingen mer som undrar över pantbrevet på 600.000:- med fastigheten som säkerhet, godkänd med en värdering av banken.
Som ordnades, skrevs in och betalades stämpelskatt osv. för, på Swedbank i Sunnansjö hösten 2011.
Vart gick dom pengarna och varför fick Esbjörn sen följa med till Odalgården?

Det där gnager i mitt bakhuvud och ingen har kommit på lösningen ännu!
Ska nog återkomma när jag kollat upp det ekonomiska på diverse sidor, som företagare har du tillgång till många uppgifter bl.a aktieägar tillskott och liknande.

Var det inte där M-gård hade affärer med?
2021-04-01, 23:03
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:

Ulf Lööv (vittne)

Stort tack till Reimer som håller tråden levande.
1 sakunnig. (Barry)...
2 partiska vittnen (Ulf-Maggan) lycka till.....
En hel drös med idioter som försöker sänka tråden med meningslösa inlägg och religöst dravel.
Bara att gräva vidare, Ulf:s uppgifter i Eniro raderas medans ni tjafsar, liksom andra uppgifter.
Vi har kommit in i "städfasen" nu. Spara fynden där dom inte kan raderas av externa intressen.

Som tidigare nämnts, Maggan fick dels böter för olaga utskänkning på 1:a kusrgården, sen föreläggande på 200k för sina åtgärder mht strandskyddet på Oddalgården, den 1:a kusrsgården är till salu nu för 9 mkr, säljs som villa istället för kontorsfastighet.

Ulf använder Matz ursprungliga uttryck, som lämnade tjogtals med spår på andra siter, så det är lika mycket fulspel på nätet som domstolen, det bör alltså finnas en deal mellan dessa 2, på samma sätt som Matz gamla "avtal" med Esb, speciellt som Ulf bara bor c:a 40 m från "rucklet"
2021-04-01, 23:31
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Var det inte där M-gård hade affärer med?

Jepp!
Ett fäbodhotell Morhagen utanför Ludvika.
Där matservering och sprit försäljning stoppades med buller och Bång!
Kommunen upptäckte att hon inte hade några tillstånd alls, inget hotell tillstånd, inget tillstånd att hantera livsmedel, bedriva matservering eller ens servera alkohol.

Försäljs numera av ny mäklare som bostadshus och Dalagård med häbren.
Var där hon var ett par veckor förra sommaren, var mycket skit ta rätt på där just då.

PS: troligen var Ulf med i flytten till Odalgården 2012 samma som Esbjörn.
2021-04-01, 23:34
Medlem
nova68s avatar
Matteus 5:33
Ytterligare haven I hört att det är sagt till de gamle: 'Du skall icke svärja falskt' och 'Du skall hålla din ed inför Herren
.'

Satt väl bra i denna tråden!?
När nu kubiken började beskärma sig med bibelord, tänkte jag också pröva ett.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in