2021-04-01, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om du läser deras värdering ang det exakta belopp som dom skriv om objektet längst ner på sidan. Där ser du sifrorna och värderingen
4 600 000:- priset värderades i januari och skrevs en månad senare.
Glöm inte om du ska jämföra med tidigare värderingar att räkna om till samma värdeindex
Index uppdateras 4 gånger per år, det skilljer
6-7 % från augusti i det området.
Helt rätt. Jag svarade egentligen fredrucation genom att verifiera ditt svar.
Jag skickar vidare ditt förtydligande till fredrucation.
😀😀
2021-04-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är EB som har stämt Esbjörn för avtalsbrott. Det är märkligt att du försöker göra en parallell mellan änkespindeln som påstås ha lurat gamlingar på sin fastighet och EB som råkat ut för en oseriös försäljare.

Det påstås saker om en person, men ingen har överhuvudtaget gjort nån sak av det. Så det är bara rykten finns ingen substans att det varit nåt fel.

Det påstås också saker om en annan person, men där är de i en tvist så det finns tydligen saker de är oeniga om.

Du väljer tydligt sida. Ibland är rykten okej att bygga saker på....
2021-04-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Med tanke på att 30 mars passerade och det kom ingen uppdatering eller förtydligande från Binninge avs värdet så får vi väl utgå ifrån att de inte har några nya uppgifter i sak att komma med. Dvs den bedömning de lämnat in, Densias, är vad de anser rimligt.

Med hänsyn att till den reduktion motsv 300 000 som överenskommits inte inte heller ifrågasatts så får vi utgå ifrån att avtalad köpesumma inte kan anses som annat än rimlig av parterna.

Att det sedan finns några som har avvikande åsikt både uppåt och nedåt har inget värde i processen hur intensiv åsikten än förfäktas.

haha, ja - man undrar varför han inte siktar in sig på allt som kan ifrågasättas eller värderas..
Han siktar in sig att göra allt så dåligt han kan så Esbjörn kan överklaga?
2021-04-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha, ja - man undrar varför han inte siktar in sig på allt som kan ifrågasättas eller värderas..
Det var en ny vinkel på frågan.
Du menar att han är så slug att han vill tjäna ännu mer på Esbjörns bekostnad?
Men han försöker väl hoppa av hela cirkusen?

Eller så är din fråga om allt som kan ifrågasättas bara ett 1:aprilskämt?

Vem vet, allt kanske bara är en konstinstallation för att förnöja oss under pandemin?
2021-04-01, 17:11
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Ja jösses också!
Kanske Tone också flyttar till Odalgården.
För ni minns väl hur bra det gick för henne med överklagandet EFTER Binninges bravader.
2021-04-01, 17:27
Medlem
Reimers avatar
Här kommer aktbilaga 54, Binninges preliminära bevisuppgift som jag igår klassade som ett förtida aprilskämt och jag vidhåller att det är ett skämt.

Precis som Katrin Björklund sa som kommentar till Aftonbladet, det finns inget att kommentera inget är nytt.

https://docdro.id/nKNeAZm

Det enda som är nytt är ju att Binninge/E*björn kommer att preliminärt kalla två vittnen och en sakkunnig.
Sedan så kan Densias värderingsman eventuellt kallas som vittne.

Torftigt är bara förnamnet och med tanke det arbete (som inte lagts ner på ärendet) som gjorts så antar jag att det är gratis arbete för ingen kan rimligtvis betala något för det här.

Barry Karlsson (sakkunnig)
Margaretha Majkgård (vittne)
Ulf Lööv (vittne)
2021-04-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Här kommer aktbilaga 54, Binninges preliminära bevisuppgift som jag igår klassade som ett förtida aprilskämt och jag vidhåller att det är ett skämt.

Precis som Katrin Björklund sa som kommentar till Aftonbladet, det finns inget att kommentera inget är nytt.

Det enda som är nytt är ju att Binninge/E*björn kommer att preliminärt kalla två vittnen och en sakkunnig.

Torftigt är bara förnamnet och med tanke det arbete (som inte lagts ner på ärendet) som gjorts så antar jag att det är gratis arbete för ingen kan rimligtvis betala något för det här.

Ulf Lööv (vittne)

Ulf Lööv är alltså det vittne som berättat i kvällstidningarna om att sett Esb gråtfärdig.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Han bor i en lägenhet där det bor sex personer.
Om det är rätt Lööv jag hittat?
Precis som att Esb stod på en lägenhet där det bodde två till personer? (men nu är dom två borta)
Bor Ulf också mestadels hos pensionatsvärdinnan?

Bara lösa spekulationer från min sida.
2021-04-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Ulf Lööv (vittne)

Tack för inlagan.
Fascinerande!
Var tvungen att kolla datumet på hans inlaga, nej den är inte daterad 1: april.
Hans arbete är ju en skam för rättsväsendet.

Ja ja, ska bli intressant att se hur Katrin besvarar det här på ett korrekt sätt vid hennes tidpunkt den 13 april.
2021-04-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ulf Lööv är alltså det vittne som berättat i kvällstidningarna om att sett Esb gråtfärdig.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Precis som att Esb stod på en lägenhet där det bodde två till personer? (men nu är dom två borta)

Det är ju Ulf som äger Volvon Esbjörn körde på flickan med. Har du polisrapporten så finns ju bilnumret med för att söka adressen...
2021-04-01, 17:42
Medlem
Citat:
Det är ju Ulf som äger Volvon Esbjörn körde på flickan med. Har du polisrapporten så finns ju bilnumret med för att söka adressen...

Då är det rätt gubbe jag hittade på ratsit. Volvo.
Bor han som inhyst hos pensionatstanten han med?
2021-04-01, 17:45
Medlem
Citat:
Regnumret är EUY397
2021-04-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

Ulf T Lööv bor på Marielund 76 Uppsala som förmodligen ägs av Majkgård men har även en bostadsrätt i Uppsala. Han lär kunna vittna om Esbjörns förmåga att köra bil eftersom han äger Volvon som Esbjörn körde över den cyklande flickan med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in