2021-04-01, 20:40
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Nä, polisen kontaktar Facebook och ber dom stänga ner ett konto bara. Kontot finns kvar men inte publikt.

Polisen har själva sagt att dom kan göra så
Vad skulle polisen ha för syfte med att stänga ner en facebooksida? Finns inga bevis där, om möjligt så kan en levande facbooksida bidra med hjälp.
Citera
2021-04-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddish
Man söker givetvis tillåtelse från åklagaren att stänga ner profilen och ja, det är advokatens jobb om det är klientens önskan att det ska ske. I övrigt så sparas chattarna och kan tas ut i efterhand även om du väljer att radera datan.
Åklagaren skulle aldrig gå med på att advokaten skulle in och pilla i den misstänktes konton. En advokat som ens skulle tänka tanken på att kontakta åklagaren i den frågan bör nog gå om straffrättskursen.
Citera
2021-04-01, 20:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Han larmade nog. Har du sett en så snabb polisinsats? Han gav bara inte all info.

Varför gjorde han inte det? Hela händelsen var oplanerad.

Ok...så...innan han så hjältemodigt larmade så dolde han hennes kropp och undanröjde mordvapnet i en sjö?
Och efter att ha råkat ta henne av daga så deltar han även i MPS-söket (fast han visste var hon fanns). Och han delar dessutom hennes systers efterlysning på Facebook?

Du tror inte att det kan vara så att det var Elins anhöriga som anmälde det?
Citera
2021-04-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Det torde inte behövas då han säkert har Facebook-appen på sin telefon - som är tagen i beslag. Det är således enkelt för polisen att via appen ändra kontoinställningarna till privat
Ja det är klart att vi kan men vi gör det inte! Är det önskemål från den misstänkte/misstänkta så går det via advokaten. Det har inget och göra med att hen erkänt utan advokat har antagligen utsetts först nu. Den gripne och advokaten har egna samtal som inte avlyssnas. Behöver vi komma in i mobil/dator så gör vi det ändå men stänger konton eller ändrar lösenord görs aldrig.
Citera
2021-04-01, 20:46
Medlem
Läst igenom tråden men hittar inte. Vet man var kroppen hittades? Utomhus? Inomhus? Hos PG?
Citera
Medlem
Ok, Här kommer MIN teori

Tisdag kväll sen natt är Elin hos MGM.

Av någon anledning är hon där fast hon sagt att han verkar konstig och att hon är rädd för honom, kanske det fanns känslor eller kanske gick hon dit (full eller inte) för att skälla på honom och be honom att back off helt enkelt.

Dom träfffas i hans husbil för inne i hans hus vill dom inte vara då hans föräldrar är där, alt träffas vid den för att prata och ta en cigg.

Han tar det hela väldigt fel, dom tjafsar, bråkar och hon kanske hotar med polisanmälan och han dödar henne eller kanske slår henne så hon springer och han springer efter, kort efter kommer han i kapp henne och knivhugger henne i ren panik över hotet med polisanmälan.

Han gömmer henne och tiden går, kanske han tror att han klarat sig, för vem visste att hon var hos honom?

Tiden går och vid 19 tiden på tisdag kväll, alltså 12-14 timmar senare är hennes familj rejält oroliga och går ut på facebook OCH ringer honom (dom kanske visste hon skulle dit eller misstänkte det iom hon sagt att hon var less, rädd osv på honom)

Han säger då att -jo hon var här men gick redan kl 02 natten till tisdag, -men jag tror jag såg henne vid 07:20 inte så långt härifrån... Familjen är misstänksam men utan bevis och han låter ju snäll, så börjar alla leta utan att kanske direkt tro att han har något med det hela att göra. Kanske nån i hans familj gav honom falskt alibi i början?

Familjen börjar leta, polisen kopplas in, missig people kopplas in osv. Han delar efterlysningen och ger sig ut och leta, för hur ser det ut om den som såg henne sist inte letar... blir ganska uppenbart då.

Tidigt misstänker polisen honom då det kommer fram att det var just hos honom som hon skulle ha gått hem ifrån vid 02 natten tisdag. Han säger så klart att -jo då hon gick vid 2 men jag såg henne vid 07:20 morgonen efter...

Polisen pratar med anhöriga, vänner osv och det kommer fram mer och mer om att hon var rädd för honom, less på honom osv.. Polisen åker dit, kanske han har märken, rivsår eller annat och plockar in honom... han vägrar säga nått, polisen börjar leta i hans hus, hans husvagn, pratar med hans familj osv.. dom hittar bloddroppar eller dyl och eftersom hon troligt låg nära hans hus så hittas hon ganska snabbt av hundarna typ.

Han fortsätter att neka men blir knäckt efter några förhör.. erkänner men säger att det var en olycka, inte meningen osv.

Vad tror ni?
Senast redigerad av MollyCule 2021-04-01 kl. 20:48.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Nej, bara överlagt. Dråp kräver särskilda preferens och tolkning.

Jag tror inte GM planerat mord men att han döms för mord

Han har ju definitivt försökt försvåra polisen arbete genom att undanröja kropp och mordvapen, och förvilla, göra sig själv icke-misstänkt, genom att såväl dela systerns efterlysning på facebook och delta i MPS sök
Citera
2021-04-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Ja det är klart att vi kan men vi gör det inte! Är det önskemål från den misstänkte/misstänkta så går det via advokaten. Det har inget och göra med att hen erkänt utan advokat har antagligen utsetts först nu. Den gripne och advokaten har egna samtal som inte avlyssnas. Behöver vi komma in i mobil/dator så gör vi det ändå men stänger konton eller ändrar lösenord görs aldrig.
Det var väldigt mycket text som inte hade ett dugg med det jag skrev att göra.
Citera
Medlem
Mer.info.007s avatar
Är MGM datanörd?
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Ok, Här kommer MIN teori

Tisdag kväll sen natt är Elin hos MGM.

Av någon anledning är hon där fast hon sagt att han verkar konstig och att hon är rädd för honom, kanske det fanns känslor eller kanske gick hon dit (full eller inte) för att skälla på honom och be honom att back off helt enkelt.

Dom träfffas i hans husbil för inne i hans hus vill dom inte vara då hans föräldrar är där, alt träffas vid den för att prata och ta en cigg.

Han tar det hela väldigt fel, dom tjafsar, bråkar och hon kanske hotar med polisanmälan och han dödar henne eller kanske slår henne så hon springer och han springer efter, kort efter kommer han i kapp henne och knivhugger henne i ren panik över hotet med polisanmälan.

Han gömmer henne och tiden går, kanske han tror att han klarat sig, för vem visste att hon var hos honom?

Tiden går och vid 19 tiden på tisdag kväll, alltså 12-14 timmar senare är hennes familj rejält oroliga och går ut på facebook OCH ringer honom (dom kanske visste hon skulle dit eller misstänkte det iom hon sagt att hon var less, rädd osv på honom)

Han säger då att -jo hon var här men gick redan kl 02 natten till tisdag, -men jag tror jag såg henne vid 07:20 inte så långt härifrån... Familjen är misstänksam men utan bevis och han låter ju snäll, så börjar alla leta utan att kanske direkt tro att han har något med det hela att göra. Kanske nån i hans familj gav honom falskt alibi i början?

Familjen börjar leta, polisen kopplas in, missig people kopplas in osv. Han delar efterlysningen och ger sig ut och leta, för hur ser det ut om den som såg henne sist inte letar... blir ganska uppenbart då.

Tidigt misstänker polisen honom då det kommer fram att det var just hos honom som hon skulle ha gått hem ifrån vid 02 natten tisdag. Han säger så klart att -jo då hon gick vid 2 men jag såg henne vid 07:20 morgonen efter...

Polisen pratar med anhöriga, vänner osv och det kommer fram mer och mer om att hon var rädd för honom, less på honom osv.. Polisen åker dit, kanske han har märken, rivsår eller annat och plockar in honom... han vägrar säga nått, polisen börjar leta i hans hus, hans husvagn, pratar med hans familj osv.. dom hittar bloddroppar eller dyl och eftersom hon troligt låg nära hans hus så hittas hon ganska snabbt av hundarna typ.

Han fortsätter att neka men blir knäckt efter några förhör.. erkänner men säger att det var en olycka, inte meningen osv.

Vad tror ni?

Något åt det hållet tror jag också på... Så jag tror inte att det är planerat utan det råkar bara hända...
Citera
2021-04-01, 20:52
Medlem
Citat:
Nä, polisen kontaktar Facebook och ber dom stänga ner ett konto bara. Kontot finns kvar men inte publikt.

Polisen har själva sagt att dom kan göra så

Kontot finns kvar och är publikt men står inte att han är från Höör utan en närliggande ort.
Citera
2021-04-01, 20:53
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA
Rykte om strypsex som gått för långt.
Har inte läst hela tråden.
Bor 800 meter från platsen.

P.G har Aspbergers syndrom.
Han har lätt för reagera snabbt och inte genomtänkt.

Troligen felaktigt info då jag nu ser i tråden att man säger att han använt fickkniv.

Jasså? Strypsex? Det förvånar mig inte.
Har han down syndrom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in