2021-04-01, 19:17
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Tycker det är väldigt intressant att han erkänner att han dödat henne men hävdar en olyckshändelse och ändå hittar polisen ett mordvapen i en sjö
Lite motsägelsefullt!

Kan tyckas, men om du tänker ut ett straffskaleperspektiv så blir det genast mer logiskt. Dråp eller vållande innebär lägre straff än mord. Nu blir det upp till åklagarsidan att bevisa att det rör sig om ett mord och inte något av de andra alternativen.
Citera
2021-04-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jag tror som du, jag tror inte att han gjorde det med avsikt. Jag tycker/tror inte att han är kapabel till sådant egentligen
Han hade ju ett vapen med sig.
Citera
2021-04-01, 19:18
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Telefonen från honom ska användas att larma med direkt på plats , hade han larmat direkt hade det inte tagit nästan 2 dygn att hitta Elin.
Han har försökt att gömma sig , dessutom "försökt" leta efter Elin i en samordnad sökimsats.
Så f***a***n heller att han larmat omgående.. sluta ljug.

Har han en specialanpassad telefon? Fattar inte riktigt?
Citera
2021-04-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jag tror som du, jag tror inte att han gjorde det med avsikt. Jag tycker/tror inte att han är kapabel till sådant egentligen

Hon ramlade på hans fickkniv eller hammare? Finns ett mordvapen med i bilden. Han bara råkade ta upp vapnet? Hade köpt resonemanget om det inte funnits ett mordvapen, då kunde det ha varit en olycklig knuff eller liknande.
Citera
2021-04-01, 19:20
Avslutad
Rykte om strypsex som gått för långt.
Har inte läst hela tråden.
Bor 800 meter från platsen.

P.G har Aspbergers syndrom.
Han har lätt för reagera snabbt och inte genomtänkt.

Troligen felaktigt info då jag nu ser i tråden att man säger att han använt fickkniv.
Senast redigerad av ELVA11ELVA 2021-04-01 kl. 19:24.
Citera
2021-04-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teratologen
Testa att söka rätt på information själv istället för at förlita dig på skvaller här.

Jag menade mest om det stått i tidningen (vilket jag sen såg att det har, både Aftonbladet och Expressen) eller om det var någon som skrivit på facebook/flashback att han erkänt och att de hört det av 3:e part.
Citera
2021-04-01, 19:21
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA

Utomhus? På en lekplats?
Citera
2021-04-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMontana85
En tidigare klasskompis som kommenterade att han alltid haft lätt för att få vansinnesutbrott.
Säkert Har Philp och Elin festat under kvällen sen är det något som går frukanstvärt snett. Han kanske får nobben och snetänder totalt.
Låter skumt att de skulle festat ihop om hon tyckte han stalka, måste finnas fler som var med
Citera
2021-04-01, 19:23
Medlem
Knuff mot sten! Panik från grabben tar ett vapen o avslutar det
Citera
2021-04-01, 19:23
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA

Med mordvapen?
Citera
2021-04-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ta det lugnt. Har också sparat ned saker och läst tidningen. Med fakta menar jag t ex vittnesförhör och teknisk bevisning.

Det har vi inte nu. Håller du med?

Nej, därför är jag öppen för olika scenarion, även om tex ett mordvapen signalerar att det inte precis var en ren olyckshändelse. Men att han inte larmade direkt, det VET vi. Han gjorde sig av med kroppen och låtsades vara ovetande om vad som hänt, det är ett faktum vilket många bevittnat med egna ögon.
Citera
2021-04-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTrast
Du menar väl MGM? Ja, är man efterbliven skall man straffas, hårt

Eftersom han erkänt så erkänner han ju sig vara gärningsmannen och är väl då egentligen GM och inte MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in