2021-04-01, 19:54
Medlem
Med all respekt för offret, och med all respekt för alla som tycke ratt vi har ett slappt rättssystem(vilket jag själv tycker). Men stackars kille som vaknar upp till detta, inlåst som en kriminell mördare. Jag hävdar att mördare ska få livstid, livet ut.

Men den här killen har kanske aldrig gjort något kriminellt i hela sitt liv. Han har diagnoser och han kanske blir dissad eller avvisad. Sedan tar känslorna över helt för honom och det hela slutar med att han har ihjäl offret. Och nu sitter han där inlåst som en mördare och inser vad han har gjort. Jag försöker se det utifrån hans perspektiv här. Kanske har han en historia av avvisanden från tjejer och andra, kanske blev det för mycket den här gången. Kanske kände han mindervärdeskomplex och hade upplevt massa skit i livet, kände sig "efterbliven" och mindre bra.

Även han är ett offer i detta ska man komma ihåg. Ett offer för sig själv, sina erfarenheter och den här händelsen. Men det fråntar inte honom ansvar ska tilläggas.
Citera
2021-04-01, 19:55
Medlem
Citat:
Åklagarmyndigheten
Uppdatering om mordärende i Höör
Publicerad: 2021-04-01 18:12:56

Polisen har under torsdagseftermiddagen hittat det som förmodas vara mordvapnet. Närmare uppgifter om föremålet kan inte lämnas i nuläget.
Mordvapnet hittades efter att dykningar genomförts i en sjö intill Tjuvarödsvägen i Höör. Fyndet har säkrats och de tekniska undersökningarna av föremålet fortsätter i polisens lokaler. Avspärrningarna på platsen har hävts.

Den misstänkte mannen är nu begärd häktad för mord på sannolika skäl.

– Den anhållne mannen har i polisförhör medgivit att han har berövat kvinnan livet. Han menar att hans avsikt inte var att döda henne och förnekar därför gärningen.

– Jag anser emellertid att det föreligger sannolika skäl för mord och därför har jag begärt honom häktad, säger kammaråklagare Kristoffer Nordström.

Häktningsförhandlingen kommer hållas under fredagen, exakt tidpunkt bestäms av Lunds tingsrätt.

Målnummer i Lunds tingsrätt: B 1797–21

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/april/uppdatering-om-mordarende-i-hoor/

Häktningsförhandling i morgon alltså.
Citera
2021-04-01, 19:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Han hade ju ett vapen med sig.

Brottet har nog skett i anslutning till husbilen, även om fyndplatsen är en annan.
Citera
2021-04-01, 19:58
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Ingenstans, någonstans ska man råka ut för galna människor.

Jag vill verkligen veta vad som hände den här natten.

Ändå väldigt lite fakta i tråden. T ex om deras tidigare förhållande, vem larmade, hennes kläder( skulle hon sova över).

Iofs inte min rättighet att rota i situationen...
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Känns relativt simpel. Här har vi en kille som omgående berättar för anhöriga. En händelse som med sannolikhet är en olycka.
Olycka? Dom har hittat ett mordvapen. Det brukar heta så.
Citera
Medlem
Den misstänktes Facebook togs bort så fort det blev bekräftat att hon mördats. Ha det så dåligt i finkan Philip Grahn.
Senast redigerad av KackelOchsjoklad 2021-04-01 kl. 20:01.
Citera
2021-04-01, 20:00
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/april/uppdatering-om-mordarende-i-hoor/

Den misstänkte mannen är nu begärd häktad för mord på sannolika skäl.

– Den anhållne mannen har i polisförhör medgivit att han har berövat kvinnan livet. Han menar att hans avsikt inte var att döda henne och förnekar därför gärningen.

– Jag anser emellertid att det föreligger sannolika skäl för mord och därför har jag begärt honom häktad, säger kammaråklagare Kristoffer Nordström.

Häktningsförhandlingen kommer hållas under fredagen, exakt tidpunkt bestäms av Lunds tingsrätt.

Målnummer i Lunds tingsrätt: B 1797–21

Ytterligare information finns inte att lämna i nuläget och åklagaren är inte tillgänglig för kommentarer. När mer information finns att förmedla kommer det ske via ett pressmeddelande.

Senast redigerad av Franz.Biberkopf 2021-04-01 kl. 20:04.
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han kan mena att det rör sig om:

- Dråp (≈mord med förmildrande omständigheter)

- Misshandel med dödlig utgång

- Att hon typ föll mot en kniv

- Att han använde våld mot henne i självförsvar

Att han hänvisar till det första eller andra alternativet känns väl mest sannolikt.
Självförsvar eller föll mot kniven satar jag på¨.
Citera
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Polisen har plockat ner den. GM får inte förmedla lösenord
Jag har svårt att tro att polisen får stänga ner konton. Är nog andra personer som gjort det. Just förmedlingen av lösenord undrade jag däremot över om han sitter med restriktioner. Brukar vara 3 höger 3 vänster vad gäller restriktioner. Dvs han får inte få inkommande info men han kan till viss del delge info.
Senast redigerad av Rollokolan 2021-04-01 kl. 20:03.
Citera
2021-04-01, 20:02
Medlem
cerns avatar
Philip Grahns facebook blev borttagen nu direkt efter att han erkänt. Hur kommer det sig att förövarna kan få bli anonyma när de erkänner eller döms men blir uthängd när han bara är misstänkt?
Citera
2021-04-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Häktningsförhandling i morgon alltså.
bra att han medgivit gärningen. Hemskt för alla närstående.
Minns också att det var påsk när lilla Helen från Hörby hittades
Många år sedan nu..
Citera
2021-04-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Jag har svårt att tro att polisen får stänga ner konton. Är nog andra personer som gjort det. Just förmedlingen av lösenord undrade jag däremot över om han sitter med restriktioner. Brukar vara 3 höger 3 vänster vad gäller restriktioner. Dvs han får inte få inkommande info men han kan till viss del delge info.

Polisen har direkt lina till Facebook. Dom kan stänga ner konton när dom vill om dom visar varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in