2021-04-01, 18:25
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur går det ihop?

Han erkänner att han bragt henne om livet men inte att han haft uppsåt att döda...
Citera
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Ja antingen det eller om hans profil fått flera varningar så kan fb välja att stänga ner kontot , det började ju ”storma” ganska rejält bland kommentatorsfälten i hans profil med så skulle inte förvåna mig om anhöriga har suttit och anmält hans profil i ett försök att få den nedsläkt
Ja, jag har nog aldrig sett en facebooksida ligga öppen så länge i liknande omständigheter. Folk gick verkligen all in...kanske med all rätt
Citera
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Deras arbete blir rutin precis som alla andra arbeten.
Det blir för tungt och ohållbart i längden att gå omkring och vara ledsen på jobbet.

Precis som jag skrev i mitt första inlägg ” dem är vana och blir inte lika berörda” för en annan som inte är det ser det opassande ut.
Citera
Medlem
När FUP till denna kommer ut hoppas jag verkligen vi delar den här. Denna utredning är ytterst intressant!
Citera
2021-04-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Ja antingen det eller om hans profil fått flera varningar så kan fb välja att stänga ner kontot , det började ju ”storma” ganska rejält bland kommentatorsfälten i hans profil med så skulle inte förvåna mig om anhöriga har suttit och anmält hans profil i ett försök att få den nedsläkt

Ens konto stängs inte ned för att den fått ogrundade varningar, speciellt inte när han inte bryter eller brutit någon regel på FB. Det är hans anhöriga som stängt ned den givetvis för att slippa att han hängs ut på t ex (forum som detta) och att det flödar av hot etc i meddelandefälten på hans konto. Antagligen så har killes vänner/familj noterat att det skrivs här på FB och då sätt till att kontot tas bort, det behövs inte anmäla något det räcker med ett samtal för att ta fram lösenordet och radera kontot
Citera
2021-04-01, 18:27
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumlemix
Aftonbladet
Tack, ser det nu
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Under torsdagen hittade polisen vad som förmodas vara mordvapnet. Det hittades efter dykningar i en sjö i Höör.

Vad kan det vara för mordvapen? Och vad är det för sjö och ligger den i närheten av MG bostad?
Citera
Medlem
Väldigt bra polisarbete
Citera
2021-04-01, 18:28
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaal
När FUP till denna kommer ut hoppas jag verkligen vi delar den här. Denna utredning är ytterst intressant!

Känns relativt simpel. Här har vi en kille som omgående berättar för anhöriga. En händelse som med sannolikhet är en olycka.
Citera
2021-04-01, 18:29
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Ens konto stängs inte ned för att den fått ogrundade varningar, speciellt inte när han inte bryter eller brutit någon regel på FB. Det är hans anhöriga som stängt ned den givetvis för att slippa att han hängs ut på t ex (forum som detta) och att det flödar av hot etc i meddelandefälten på hans konto. Antagligen så har killes vänner/familj noterat att det skrivs här på FB och då sätt till att kontot tas bort, det behövs inte anmäla något det räcker med ett samtal för att ta fram lösenordet och radera kontot
Du har säkert rätt att anhöriga reagerat. Jag tänker bara på mitt eget facebook-konto. Bara jag som har inloggning. På något sätt har ju PG fått uppgifter om kaoset på hans facebook och kunnat vidarebefordra inloggningar till anhöriga.
Citera
2021-04-01, 18:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Ja, jag har nog aldrig sett en facebooksida ligga öppen så länge i liknande omständigheter. Folk gick verkligen all in...kanske med all rätt

Jo det brukar gå snabbt. Skriva öppet som många gjorde. Guldgruva för förtal men det blir väl bara raderat alltihop.
Citera
2021-04-01, 18:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur går det ihop?

Han kan mena att det rör sig om:

- Dråp (≈mord med förmildrande omständigheter)

- Misshandel med dödlig utgång

- Att hon typ föll mot en kniv

- Att han använde våld mot henne i självförsvar

Att han hänvisar till det första eller andra alternativet känns väl mest sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in