2021-04-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Tror han larmade direkt.

Det gjorde han bevisligen inte, eftersom han delade BOs systers efterlysning på sin fb och var ute själv och letade
Citera
2021-04-01, 19:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantAsta83
Om anhöriga hjälpte till efter en olycka så bör de misstänkas för medhjälp alt skyddande av brottsling, brott mot griftefriden etc. Fler borde anhållits om det gått till så.

Jag menar inte att de rört kroppen. Info och rapportering blev skarpt läge fort. Ovanligt agerande.
Citera
2021-04-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
De hittade ett mordvapen, så han hade definitivt en avsikt att skada, kanske även döda?

Mordvapnet ska vara en fickkniv i helgrått utförande.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Det gjorde han bevisligen inte, eftersom han delade BOs systers efterlysning på sin fb och var ute själv och letade
Vill ha mer fakta om det.
Citera
Medlem
Tycker det är väldigt intressant att han erkänner att han dödat henne men hävdar en olyckshändelse och ändå hittar polisen ett mordvapen i en sjö.
Lite motsägelsefullt!
Citera
2021-04-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Tycker det är väldigt intressant att han erkänner att han dödat henne men hävdar en olyckshändelse och ändå hittar polisen ett mordvapen i en sjö.
Lite motsägelsefullt!
Kanske att han inte hade för avsikt att döda henne.
Citera
2021-04-01, 19:15
Medlem
Citat:
Vill ha mer fakta om det.

Läs tråden. Läs media. Det står där, svart på vitt. Jag har printscreen på hans fb med delningen av efterlysningen också. Det är ett faktum, han larmade inte direkt, han försökte dölja sitt dåd.
Citera
2021-04-01, 19:15
Medlem
En tidigare klasskompis som kommenterade att han alltid haft lätt för att få vansinnesutbrott.
Säkert Har Philp och Elin festat under kvällen sen är det något som går frukanstvärt snett. Han kanske får nobben och snetänder totalt.
Citera
2021-04-01, 19:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Han menar väl att han inte menade att döda henne, så dråp erkänner han till antar jag.

Snarare vållande till annans död. Även dråp kräver uppsåt, vilket han tydligen bestrider.
Citera
Avslutad
Citat:
Tror han larmade direkt.
Telefonen från honom ska användas att larma med direkt på plats , hade han larmat direkt hade det inte tagit nästan 2 dygn att hitta Elin.
Han har försökt att gömma sig , dessutom "försökt" leta efter Elin i en samordnad sökinsats.
Så f***a***n heller att han larmat omgående.. sluta ljug.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Jag tror att det skedde snabbt. En smäll eller dylikt. Det här är ingen slipad person och han berättade för anhöriga som hjälpte till direkt. Förmodligen har mgm erkänt handlingen precis efteråt.

Tror på tragisk olycka.

Jag tror som du, jag tror inte att han gjorde det med avsikt. Jag tycker/tror inte att han är kapabel till sådant egentligen
Citera
2021-04-01, 19:17
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Läs tråden. Läs media. Det står där, svart på vitt. Jag har printscreen på hans fb med delningen av efterlysningen också. Det är ett faktum, han larmade inte direkt, han försökte dölja sitt dåd.
Ta det lugnt. Har också sparat ned saker och läst tidningen. Med fakta menar jag t ex vittnesförhör och teknisk bevisning.

Det har vi inte nu. Håller du med?
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-04-01 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in