2021-03-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
"Riktiga" namn enligt Wikipedia:

James Courier
James Connors
Nicholas Kyrgios
Petros Sampras
Stanislas Wawrinka (den förkortningen ogillar jag)
Thomas Haas
Andrew Murray
Andrew Roddick

Roger Federerer
Citera
2021-03-29, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Roger Federerer

Fast nu skämtar du bara? (Feds farsa heter vad jag vet Federer också han.) De jag nämnde har alla det som jag angav som födelsenamn. Andrew och James är kanske rätt självklara, men Petros Sampras är ju rätt go.

Agassis far tror jag hette Agassian en gång i tiden: var väl iranier eller nåt sånt.

Fucsovics spelar mot Rublev för tredje turneringen i rad, tror jag.

De där automatiska linjecallen är lite väl högljudda ibland.
Citera
2021-03-29, 19:57
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Roger Federerer

Roger Fjodorov? Ytterligare en spelare med rysk härkomst.
Citera
2021-03-29, 21:47
Medlem
Citat:
Fast nu skämtar du bara? (Feds farsa heter vad jag vet Federer också han.) De jag nämnde har alla det som jag angav som födelsenamn. Andrew och James är kanske rätt självklara, men Petros Sampras är ju rätt go.

Agassis far tror jag hette Agassian en gång i tiden: var väl iranier eller nåt sånt.

Fucsovics spelar mot Rublev för tredje turneringen i rad, tror jag.

De där automatiska linjecallen är lite väl högljudda ibland.

Haha, ja, jag driver. Att Sampras är grek är ju ingen superchock
Citera
2021-03-29, 21:55
Medlem
Om man räknar WOn i Doha har nu Rublev och Fucsovics mötts fyra gånger på mindre än en månad.
Citera
2021-03-29, 23:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Petr Korda-kopian Sebastian Korda gjorde processen kort med Karatsev, 6-3 6-0. Ryssen verkade trött både fysiskt och psykiskt, dags för en paus nu.
Citera
2021-03-30, 09:59
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag har inte koll på hur regelverket ser ut i det avseendet idag, men på 90-talet var det iaf några damspelare som tävlade under smeknamn/artistnamn:

Stefanie "Steffi" Graf
Christine "Chris" Evert
Concepción "Conchita" Martínez

(Martina Hingis hette Hingisová som ung, men kanske bytte namn officiellt innan hon blev tennisproffs?)

Citat:
"Riktiga" namn enligt Wikipedia:

James Courier
James Connors
Nicholas Kyrgios
Petros Sampras
Stanislas Wawrinka (den förkortningen ogillar jag)
Thomas Haas
Andrew Murray
Andrew Roddick

Citat:
Roger Federerer

Ser man på. Många med smeknamn.

Men Ymer och Federer är ensamma om artistnamn i efternamnet. Fint sällskap!
Citera
2021-03-30, 18:02
Medlem
Han har ändå rätt bra tryck i sin serve, Leo. Det märktes också på statistiken. Han hade förvisso dålig serveprocent, men när han satte förstaserven vann han 74% av poängen. Hans motståndare, Daniel, kom upp i 72%

Sen allt det andra yada-yada, att han kanske inte ens borde vara där osv, visst. Men det var kul att se honom daska på i förstaserven.
Citera
2021-04-01, 06:25
Bannlyst
Medvedev verkar ha svårt för RBA, ännu en förlust för ryssen. Frågan är hur han mår fysiskt, han krampar och ser helt färdig ut till och från.
Citera
2021-04-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Medvedev verkar ha svårt för RBA, ännu en förlust för ryssen. Frågan är hur han mår fysiskt, han krampar och ser helt färdig ut till och från.
Han är väl inte van vid bastun, till skillnad från RBA. Av den anledningen tror jag att RBA tar hela Miami - han klarar av hettan.
Citera
2021-04-01, 19:00
Medlem
Sinner alltså, hade alldeles nyligen bl.a. Ymers som lekkamrater men har nu lämnat dessa för evigt? och är nu i gräddfilen, vilken utveckling på italienaren även rent kroppsligt
Citera
2021-04-01, 21:53
Avslutad
Citat:
Han är väl inte van vid bastun, till skillnad från RBA. Av den anledningen tror jag att RBA tar hela Miami - han klarar av hettan.

Nja, RBA är ju nu 3-0 mot Medvedev, så poängen var väl att han verkar ha det lätt mot ryssen. Vilket kan tyda på att det är en match-up grej, och inte att han är bra just i Miami.

Coolt med Tsitsipas utslagen. Nu är det fan riktigt öppet. Håller på Rublev, men alla som är kvar har helt klart en chans, tom Korda eller Hurkacz.

Om jag inte tar helt fel har ingen av de som är kvar vunnit en master.

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Sinner alltså, hade alldeles nyligen bl.a. Ymers som lekkamrater men har nu lämnat dessa för evigt? och är nu i gräddfilen, vilken utveckling på italienaren även rent kroppsligt

Han var väl rätt grym direkt när han dök upp? Åtminstone var det första jag såg/hörde av honom som någon som redan var ett grymt löfte (vann ju Turins ATP-slutspel, tex).

Men visst, han verkar gå rakt mot en topp 10-position, minst. Trodde också själv han skulle ta Khachanov, som stagnerat lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in