2021-03-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Surt för Sinner, han kämpar alltså i 18 minuter för att breaka fram till 2-0, men tappar sin egen serve i gamet efter..

Det vandrande sömnpillret Isner slog ut Felix A-A, men jänkaren brukar trivas i Miami, så kanske ingen storskräll. De unga kanadickerna fortsätter att vara "lovande"..

Seeg match. Tog det en timme att spela sex gem fram till 3-3? Man vill ju bara att den ska ta slut.
Citera
2021-03-29, 00:00
Medlem
Vad hände med Ymer i andra set? Har inte tittat på matchen, men såg 1-6 efter ha tagit första 6-4.
Citera
2021-03-29, 00:12
Avslutad
Kolla in Medvedev-matchen, killen kan knappt gå pga kramp. Har ändå chansen att serva hem matchen nu.

30-15. 40-15.

Match, Medvedev.

Han hade tre matchbollar i set 2 på Popiryns serve (0-40), men spelade som en komplett sopa då. Trodde han skulle torska matchen.

Hur han lyckades ta tredje vete fan. Vet inte hur länge han krampade.
Senast redigerad av fryskyl 2021-03-29 kl. 00:15.
Citera
2021-03-29, 09:31
Medlem
Var det början till en choke vi såg av Emil, när han gick ut för att serva hem matchen vid 6-5? Två dubbelfel i det gemet, och Mikael fick 15-40. Och på en av de breakbollarna var han såå nära att ro hem breaket. Mikael försökte slå ett passerslag, och det blev en näthoppare. Såna näthoppare brukar ju ställa till rejält förtret för den som står framme vid nät. Men Emil var med på noterna, otroligt. Efter det var det färdig-chokat, tyvärr.
Senast redigerad av psonpson 2021-03-29 kl. 09:37.
Citera
2021-03-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Vad hände med Ymer i andra set? Har inte tittat på matchen, men såg 1-6 efter ha tagit första 6-4.
Han började slå stoppboll på stoppboll utan någon som helst framgång men fortsatte i alla fall, jag nickade till någon stund så jag vet egentligen inte orsaken till det dåliga beslutet, det var mycket is på lårmusklerna i sista så han hade antagligen krampkänningar

På ett sätt gör Mikael det bra i sina matcher, en helt uddlös forehand, beskedlig serv framförallt 2:a och bara blockar motståndarens serv och med tanke på detta gör han det riktigt bra bollsnål som han är

Vi har ju haft ett ental bollmotande svenskar genom åren uppe i den yppersta världseliten så än finns det hopp
Citera
2021-03-29, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Seeg match. Tog det en timme att spela sex gem fram till 3-3? Man vill ju bara att den ska ta slut.

Otroligt att Sinner vann till slut, han såg helt färdig ut efter fyra game, tror att han spydde också.
Miami verkar vara en mardrömsturnering för många, den tryckande träskluften som suger musten ur dem?
Citera
2021-03-29, 12:09
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Han började slå stoppboll på stoppboll utan någon som helst framgång men fortsatte i alla fall, jag nickade till någon stund så jag vet egentligen inte orsaken till det dåliga beslutet, det var mycket is på lårmusklerna i sista så han hade antagligen krampkänningar

På ett sätt gör Mikael det bra i sina matcher, en helt uddlös forehand, beskedlig serv framförallt 2:a och bara blockar motståndarens serv och med tanke på detta gör han det riktigt bra bollsnål som han är

Vi har ju haft ett ental bollmotande svenskar genom åren uppe i den yppersta världseliten så än finns det hopp

Varför använder han ett artistnamn? FÅR man göra det i tävlingar?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mikael_Ymer
" egentligen Mikael Wondwosen Yemer"
Citera
2021-03-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Är väl sällan folk använder mellannamn och/eller sitt andra efternamn när de tävlar. Mest spanjorer.
Citera
2021-03-29, 12:30
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Är väl sällan folk använder mellannamn och/eller sitt andra efternamn när de tävlar. Mest spanjorer.

Mikael Wondwosen Yemer
Wondwosen är mellannamn, iaf heter pappan det i förnamn.

Jag tänkte på Yemer
Vad är fel med det?

Edit: Kelemework Elias Yigletu heter mamman
Undrar om namnet Elias kom till efter att barnet Elias kom till....
Senast redigerad av gofigur 2021-03-29 kl. 12:41.
Citera
2021-03-29, 15:56
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Jag har inte koll på hur regelverket ser ut i det avseendet idag, men på 90-talet var det iaf några damspelare som tävlade under smeknamn/artistnamn:

Stefanie "Steffi" Graf
Christine "Chris" Evert
Concepción "Conchita" Martínez

(Martina Hingis hette Hingisová som ung, men kanske bytte namn officiellt innan hon blev tennisproffs?)
Citera
2021-03-29, 17:32
Medlem
Lite roligt att Leo Borg och Elias Ymer spelar i samma turnering den här veckan, challengern i Marbella. Båda ska spela imorgon, dock inte mot varandra. Leo ska möta Taro Daniel, det borde rimligen vara ett många nummer för svårt uppdrag för Borg.
Citera
2021-03-29, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag har inte koll på hur regelverket ser ut i det avseendet idag, men på 90-talet var det iaf några damspelare som tävlade under smeknamn/artistnamn:

Stefanie "Steffi" Graf
Christine "Chris" Evert
Concepción "Conchita" Martínez

(Martina Hingis hette Hingisová som ung, men kanske bytte namn officiellt innan hon blev tennisproffs?)

"Riktiga" namn enligt Wikipedia:

James Courier
James Connors
Nicholas Kyrgios
Petros Sampras
Stanislas Wawrinka (den förkortningen ogillar jag)
Thomas Haas
Andrew Murray
Andrew Roddick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in