2021-04-01, 16:15
Medlem
Man kan undra vad motivet är , Många tror på sexuellt motiv typ att Elin nobbat honom men samtidigt skrev en f.d klasskamrat att klasskamraterna var säkra på att han var bög och brukar packa bajs med en Conny i husbilen och att dom brukar runka framför folk i byn.
Denna Conny ska ha varit tillsammans med Muppen och Elin samma kväll som hon försvann och handlat i en butik nära hemmet.
Hur som helst verkar killen inte ha alla hästar i stallet och den nämnda Conny borde kanske med höras kanske råkade hon se att dom hade bögsex sen kan man spekulera hur man vill.
Citera
2021-04-01, 16:18
Medlem
Är lite nyfiken på hur han har förflyttat kroppen 1,5km. Tror nämligen inte PG har körkort eller bil (förutom husbilen som har stått fast parkerad på samma plats länge)
Visst kanske kan ha "lånat" en bil, men det känns som någon mer kan vara inblandad
Citera
2021-04-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexycerveza
Mycket diskussion om ”varför hon var där om hon kände obehag inför honom” men jag tycker inte det är så konstigt. Om han visade ett intresse som hon inte besvarade (kanske skedde detta då de jobbade på samma ställe) kanske hon ville vara snäll och ”let him down gently”. Han messade kanske att han ville ses och hon tänkte att hon kunde gå över en stund och förklara läget så han fattade.

Jag tror inte att någon tänker att de ska bli mördade helt random av någon de känner, så även om hon kan ha tyckt att han var obehaglig så trodde hon säkert inte att ngt verkligt hemskt skulle hända om hon gick dit för att snacka med honom. Konstigare saker har hänt.

Precis. Jag hade en snubbe efter mig när jag var kring 19-20, som var intresserad men det var inte besvarat. Han var sjukt jobbig och fattade inte att jag inte var intresserad (eller ville inte fatta). Jag tyckte han var obehaglig och creepy och mina vänner visste ju det. En kväll råkade jag stöta ihop med honom när jag var på väg hem från en kompis. Han följde efter mig hem till min lgh, och tjatade sig t o m in i lgh. Jag tyckte det var sjukt obehagligt men vågade liksom samtidigt inte markera ordentligt. Han försökte tafsa och frågade om vi skulle ha sex. Jag sa då tydligt nej och att han skulle gå. Och han gick faktiskt. Men det kunde ju ha hänt nåt liknande med mig som med den här stackars tjejen. Jag hade tur, hon hade otur. Nu när jag är äldre och ser tillbaka på det så blir jag ju livrädd över min egen naivitet och oförmåga att skydda mig själv från fara. Men som ung tror man att man är odödlig, och det är faktiskt överlag rätt svårt att föreställa sig att nån man känner, även om denne är jobbig och creepy, skulle ta en av daga. Är man rädd för nån så är det för en okänd som lurar i buskarna.
Citera
2021-04-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
kanske upplever han sig som sårad av tjejen som han mördat. Hon kanske dissade honom eller var elak mot honom, samtidigt som han hade känslor för henne.
Anser du att det är större benägenhet till mord om han har känslor för henne?
Senast redigerad av 3m.22 2021-04-01 kl. 16:38.
Citera
2021-04-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wachtmeister
Är lite nyfiken på hur han har förflyttat kroppen 1,5km. Tror nämligen inte PG har körkort eller bil (förutom husbilen som har stått fast parkerad på samma plats länge)
Visst kanske kan ha "lånat" en bil, men det känns som någon mer kan vara inblandad

Ganska säker på att han har körkort. Han har kört med husbilen på andra ställen och dessutom så jobbade han i hemtjänsten, vilket brukar vara ett jobb där man är i användning av ett körkort. Om han inte cyklade till sina brukare det vill säga.
Citera
2021-04-01, 16:39
Medlem
Hur kan det inte finnas vittnen som hört eller sett något som talat ut i media än? Finns alltid någon som hört eller sett något tycker jag.
Citera
2021-04-01, 16:43
Medlem
Snubchurps avatar
Skulle han en dag ställas inför rätta blir det rabattering och är ute efter nått år. Dödsstraff är enda rätta så blir man av med problemet.
Citera
2021-04-01, 16:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Ni är inte ensamma om det, reagerade också på det. Ser så sjukt ut, men dem är väl vana och blir inte lika berörda.

Varför är det obehagligt? ALLT dokumenteras på en brottsplats av kriminaltekniker. Inte bara kroppar utan även andra typer av spår.
Citera
2021-04-01, 16:48
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantAsta83
Precis. Jag hade en snubbe efter mig när jag var kring 19-20, som var intresserad men det var inte besvarat. Han var sjukt jobbig och fattade inte att jag inte var intresserad (eller ville inte fatta). Jag tyckte han var obehaglig och creepy och mina vänner visste ju det. En kväll råkade jag stöta ihop med honom när jag var på väg hem från en kompis. Han följde efter mig hem till min lgh, och tjatade sig t o m in i lgh. Jag tyckte det var sjukt obehagligt men vågade liksom samtidigt inte markera ordentligt. Han försökte tafsa och frågade om vi skulle ha sex. Jag sa då tydligt nej och att han skulle gå. Och han gick faktiskt. Men det kunde ju ha hänt nåt liknande med mig som med den här stackars tjejen. Jag hade tur, hon hade otur. Nu när jag är äldre och ser tillbaka på det så blir jag ju livrädd över min egen naivitet och oförmåga att skydda mig själv från fara. Men som ung tror man att man är odödlig, och det är faktiskt överlag rätt svårt att föreställa sig att nån man känner, även om denne är jobbig och creepy, skulle ta en av daga. Är man rädd för nån så är det för en okänd som lurar i buskarna.
Jag känner precis igen ditt resonemang. Som ung ville jag ogärna såra efterhängsna sprängkåta "beundrare", ville avspisa dem vänligt. De brukade till slut förstå, eller ge upp. Men som ung tror man som sagt att man är odödlig, är naiv och fattar inte faror.
Sorglig historia, denna.
Citera
2021-04-01, 16:50
Medlem
-Utnapishtims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det var en elak text.
Men jag kan köpa många delar av den. Inte alla.
Tur är ju att Du är anonym här inne för annars hade Du nog fått flytta till en annan planet.
Det där med IQ stämmer ju ganska bra.
En del här inne verkar som de har ett IQ någonstans mellan fiskmås och geléhallon...
Mina avsikter var aldrig att såra någon så klart. Som sagt var det här är inte riktat mot PG överhuvudtaget, det handlar snarare om män som mördar kvinnor. Jag hoppas att PG är oskyldig och att han blir avskriven från utredningen, det gör jag. Hellre att det är någon psyksjuk enstöring som saknar familj, varför? För att varje gång en person som har en kärleksfull familj mördar någon, så förlorar den familjen en familjemedlem också.

Många vet vem jag är, jag vet inte varför jag skulle råka illa ut för vad jag skrev.
Citera
2021-04-01, 16:52
Medlem
K.Blomkvists avatar
Här kommer några Google Maps länkar.

Med tanke på att många kör via mobiler.

Möllevägen 16 där MGM bor/bodde.
https://www.google.com/maps/place/M%C3%B6llev%C3%A4gen+16,+243+36+H%C3%B6%C3%B6r/@55.9242779,13.5228111,2551m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4653ee16f3347435:0xf3b02 eb0b5a5278f!8m2!3d55.9252437!4d13.5387374

Tjuvaröd som var avspärrad.
https://www.google.com/maps/place/55%C2%B055'33.4%22N+13%C2%B031'10.2%22E/@55.9252277,13.5260817,638m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d55.9259444!4 d13.5195

Plus några artiklar med bilder som jag har lagt upp tidigare som en del av er har missat.

Philip Grahn, född 1994, skriven i Höör har gripits misstänkt för mordet på en 18-åriga Elin Klinteberg i Höör. Grahn hade en koppling till Elin, som berättat för vänner att Grahn skrev och förföljde henne. Sent på onsdagskvällen bärgades en husbil från den gripne mannens tomt och enligt polisen är den av intresse för den fortsatta utredningen.

https://petterssonsblogg.se/2021/04/01/philip-grahn-gripen-misstankt-for-mord-for-mord-pa-elin-18-ar/
Senast redigerad av K.Blomkvist 2021-04-01 kl. 17:10.
Citera
2021-04-01, 17:03
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Ganska säker på att han har körkort. Han har kört med husbilen på andra ställen och dessutom så jobbade han i hemtjänsten, vilket brukar vara ett jobb där man är i användning av ett körkort. Om han inte cyklade till sina brukare det vill säga.

Fordon taget i beslag:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/mordet-i-hoor-polisen-har-tagit-fordon-i-beslag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in