2021-03-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Funkar det med, något du kan göra är att koka upp horset till slagg, så att det är halvflytande iallafall och trycka in det i näsan med en pump, det gör så att påslaget blir extremt mycket kraftigare (vanligt att göra det i fängelsen förr i tiden vet inte om dom fortfarande håller på så), funkar extremt bra med tjack också, blir nästintill ett RP påslag.
Har lite kvar på folie bara men tändajäveln slutade funka.

Dåligt H eller inte, fyfan vad jag har känt av att jag inte tagit något sen igår. Fick äntligen tag i lite Tramadol idag, var seriöst redo att göra något väldigt desperat för att bli frisk
Citera
2021-03-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Har lite kvar på folie bara men tändajäveln slutade funka.

Dåligt H eller inte, fyfan vad jag har känt av att jag inte tagit något sen igår. Fick äntligen tag i lite Tramadol idag, var seriöst redo att göra något väldigt desperat för att bli frisk
Haha, kanske dax o lägga ner med horset medans du har möjlighet utan AT från helvetet, blir bara tråkigare och tråkigare men ändå omöjligt att inte ta, samt så kommer oftast IV in ganska snabbt i bilden även för folk som har fobi för nålar/blod, tar fan över hela livet och många tar sig aldrig ut före dom trillar av pinnen tyvärr, men ditt val och man vill oftast inte lägga av före man slått i botten!
Citera
2021-03-28, 08:53
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Sorgligaste tråden på hela Flashback tro?
Ser det inte som något speciellt sorgligt då dom fortsätter självmant och vill dom sluta är det ingen som kommer tvångsmatas.
Citera
2021-03-30, 18:27
Medlem
Jag vet inte om den här frågan ska vara på nått annat ställe men är det så får den väl flyttas.
Nu till frågan.

Om man röker heroin går det snabbare ut kroppen för att det är mindre man får i sig än om man skjuter det? Eller om det väl har fastnat på en receptor är det samma tid det tar att visa rent urinprov vare sig det har skjutits eller rökts?
Citera
2021-03-30, 22:19
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-bend
Jag vet inte om den här frågan ska vara på nått annat ställe men är det så får den väl flyttas.
Nu till frågan.

Om man röker heroin går det snabbare ut kroppen för att det är mindre man får i sig än om man skjuter det? Eller om det väl har fastnat på en receptor är det samma tid det tar att visa rent urinprov vare sig det har skjutits eller rökts?
Hmm, själva heroinet har väldigt kort halveringstid och går ur kroppen fort. Det är restprodukterna som sitter i ett tag, och om jag ska gissa så säger jag att det inte borde spela någon roll på vilket sätt du intar. Det är vad jag tror i alla fall.
Citera
2021-03-31, 12:17
Medlem
Jag ska prova att röka heroin för första gången om någon dag, jag bor i en nybyggd lägenhet och undrar därför om lukten sätter sig i lägenheten? Om den gör det, brukar det funka att röka under köksfläkt?
Citera
2021-03-31, 19:06
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkrockaren
Jag ska prova att röka heroin för första gången om någon dag, jag bor i en nybyggd lägenhet och undrar därför om lukten sätter sig i lägenheten? Om den gör det, brukar det funka att röka under köksfläkt?
Nej den röken sätter sig inte alls. Har rökt i bil och inomhus många gånger och lukten är borta väldigt snabbt.
Citera
2021-04-01, 11:31
Medlem
Gurkangoessvamps avatar
Jag går på Buprenorfin, runt 8mg per dag. Senaste dos var för ca 22 timmar sedan och då endast 2mg och innan det knappt 8mg för kanske 38-40 timmar sedan. Hur mycket längre bör jag vänta innan jag kör? Just nu känner jag mig mest bara lite febrig och seg osv. De vanliga symptom vid tidig avtändning dvs.

Jag har aldrig använt H innan men många andra opiater och opioider, starkaste lär nog varit 160mg Oxycontin, men det var många år sedan, senaste åren har jag i princip endast gått på Subutex, 2-16mg per dag, men genomsnitt 4-8.

Så, hur länge borde jag vänta? Och ja jag förstår att ju längre jag väntar desto bättre, men kommer Buprenorfinet blockera mycket av effekten om jag väntar till klockan 2 kanske? Har då alltså gått drygt 24 timmar sedan senaste dos vilket var mindre än jag är van vid.

Några rekommendationer? Ska jag prova lite lite grann om ett par timmar kanske och se om avtändningen försvinner? Sedan vänta tills ikväll eller tills avtändningen är tillbaka? Rekommendation på mängd?

Tackar och bugar för informativt svar och moralpredikning undanbedes.

Borde denna fråga ställts i Buprenorfintråden istället kanske? Eller skulle jag ha skapat en ny helt ny tråd kanske?
Senast redigerad av Gurkangoessvamp 2021-04-01 kl. 11:58.
Citera
2021-04-01, 14:05
Medlem
Hur många är det som använder specifikt heroin och hur många lyckas sluta? Hittar ingen statistik. 5000 bara i Stockholm är något som jag har läst på Aftonbladet. 5% har lyckats sluta enligt någon gammal dokumentär om jag minns.
Citera
2021-04-01, 14:49
Medlem
Gurkangoessvamps avatar
Jag provade nu, drygt 24 timmar efter senast buprenorfindos, att snorta ~25mg och fick ändå någon effekt, ungefär som att ha snortat Buprenorfin, avtändningen är borta och jag mår ok men inget direkt "rus" däremot. Sugen på att dra 25mg till men borde väl vänta tills då jag har AT igen för att ge buprenorfinet lite mer tid att försvinna ur systemet.

Fan beroende på hur länge effekten sitter i på låga doser, alltså hur ofta man behöver återdosera för att hålla ATn borta så kanske detta är ett mer ekonomiskt alternativ jämfört med Subben för att hålla sig frisk bara. Risken är ju såklart att man börjar missbruka, men har man psyket att hålla sig från att få rus så lär ju H vara otroligt mycket hälsosammare alternativ, vad som är mer ekonomiskt återstår att se.
Citera
2021-04-01, 14:54
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkangoessvamp
Jag går på Buprenorfin, runt 8mg per dag. Senaste dos var för ca 22 timmar sedan och då endast 2mg och innan det knappt 8mg för kanske 38-40 timmar sedan. Hur mycket längre bör jag vänta innan jag kör? Just nu känner jag mig mest bara lite febrig och seg osv. De vanliga symptom vid tidig avtändning dvs.

Jag har aldrig använt H innan men många andra opiater och opioider, starkaste lär nog varit 160mg Oxycontin, men det var många år sedan, senaste åren har jag i princip endast gått på Subutex, 2-16mg per dag, men genomsnitt 4-8.

Så, hur länge borde jag vänta? Och ja jag förstår att ju längre jag väntar desto bättre, men kommer Buprenorfinet blockera mycket av effekten om jag väntar till klockan 2 kanske? Har då alltså gått drygt 24 timmar sedan senaste dos vilket var mindre än jag är van vid.

Några rekommendationer? Ska jag prova lite lite grann om ett par timmar kanske och se om avtändningen försvinner? Sedan vänta tills ikväll eller tills avtändningen är tillbaka? Rekommendation på mängd?

Tackar och bugar för informativt svar och moralpredikning undanbedes.

Borde denna fråga ställts i Buprenorfintråden istället kanske? Eller skulle jag ha skapat en ny helt ny tråd kanske?
Ja mycket av effekten kommer blockeras. Är det bra horse så kan du tränga igenom Bupre taket, men du får räkna med att ta en del, var försiktig dock. Man ska helst vänta minst 3 dygn innan man kör andra grejer efter sub men vi som varit där vet hur svårt det är att låta bli. Ju längre du kört sub desto längre "blockerar" den andra varor. Svårt för mig att rekommendera mängd osv så det bästa är om du testar dig fram själv.
Citera
2021-04-01, 14:59
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkangoessvamp
Jag provade nu, drygt 24 timmar efter senast buprenorfindos, att snorta ~25mg och fick ändå någon effekt, ungefär som att ha snortat Buprenorfin, avtändningen är borta och jag mår ok men inget direkt "rus" däremot. Sugen på att dra 25mg till men borde väl vänta tills då jag har AT igen för att ge buprenorfinet lite mer tid att försvinna ur systemet.

Fan beroende på hur länge effekten sitter i på låga doser, alltså hur ofta man behöver återdosera för att hålla ATn borta så kanske detta är ett mer ekonomiskt alternativ jämfört med Subben för att hålla sig frisk bara. Risken är ju såklart att man börjar missbruka, men har man psyket att hålla sig från att få rus så lär ju H vara otroligt mycket hälsosammare alternativ, vad som är mer ekonomiskt återstår att se.
Man behöver återdosera horse mycket mer ofta än sub, halveringstiden på heroin är några timmar, medans på sub är den typ 20h. Vill du bara hålla dig frisk så är jag helt säker på att sub är ett bättre och säkrare alternativ. Du behöver inte oroa dig över några konstiga och okända tillsättningar i sub som i heroin, så länge du får sub från apoteket dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in