2021-04-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Du har nog missförstått det där H Fried - Det var vad Ulf Kristersson 57 sa som var det upprörande. Fast det är ju inte åldern per se som det är avgörande, utan vid vilken hälsa man är vid, du kan vara pigg 81-åring men du kan även ligga på långvården och allt där emellan.

Ja, det var hans påstådda löfte till henne men varför är ett löfte till henne överordnat allt annat? Anar en anledning till att husägaren framställs som hjälplös. Självklart kan en hundraåring vara klarare i huvudet än en sjuttioåring.
2021-04-01, 13:22
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
jaha och?
Hon betalar UNDER värderingen. *punkt slut*

Sedan DU däremot har fallit för skitsnacket, det kostar inte 300 000kr att få bort all jävla skit.
Gudars tror du verkligen det?
Omöjligt att veta riktigt hur mycket skrot som finns och vad det kostar att frakta bort och lämna in allt, men jag skulle gissa på mellan 100-300 tusen. så ja 300 000 kan vara i överkant.
Nu har jag för mig, att värderingen inte var 4,2 utan 4,1-4,2, så möjligen lite för mycket höjd för att forsla bort allt, men definitivt inget "som sticker i ögonen".
2021-04-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det dras upp för att Majkgård är en av de två andra som man tror hade förväntat sig att få fastigheten som Esbjörn sålde.

Det nämns tidigt i tråden, har du verkligen missat det?

Nej jag har inte missat det - poängen är att det är rykten likaväl det som man påstår om Ebba.
Skillnaden är isf att här är det verkligen en tvist....
2021-04-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Omöjligt att veta riktigt hur mycket skrot som finns och vad det kostar att frakta bort och lämna in allt, men jag skulle gissa på mellan 100-300 tusen. så ja 300 000 kan vara i överkant.
Nu har jag för mig, att värderingen inte var 4,2 utan 4,1-4,2, så möjligen lite för mycket höjd för att forsla bort allt, men definitivt inget "som sticker i ögonen".
4.2 +/- 200 000kr.

Säg mellan 50 - 100 000kr så är vi närmare sanningen. Drog fram siffror tidigare där företag som rensar dödsbon skulle gjort detta för bra mycket mindre än vad du tror.

Oavsett, känslan man får, man har betalat MINDRE än värderingen.
2021-04-01, 13:37
Medlem
Citat:
Nej jag har inte missat det - poängen är att det är rykten likaväl det som man påstår om Ebba.
Skillnaden är isf att här är det verkligen en tvist....
Det är en tvist för att EB har stämt Esbjörn. Han har inte fullföljt sitt avtal.
2021-04-01, 13:39
Medlem
Citat:
Det är en tvist för att EB har stämt Esbjörn. Han har inte fullföljt sitt avtal.

Ja. De är oeniga... Och det blev ingen tvist runt dessa gubbars arv.
2021-04-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ja. De är oeniga... Och det blev ingen tvist runt dessa gubbars arv.
Det är EB som har stämt Esbjörn för avtalsbrott. Det är märkligt att du försöker göra en parallell mellan änkespindeln som påstås ha lurat gamlingar på sin fastighet och EB som råkat ut för en oseriös försäljare.
2021-04-01, 13:51
Medlem
Citat:
Det är EB som har stämt Esbjörn för avtalsbrott. Det är märkligt att du försöker göra en parallell mellan änkespindeln som påstås ha lurat gamlingar på sin fastighet och EB som råkat ut för en oseriös försäljare.

Hmm... nu påstås det ju att Ebba lurat en gamling på sin fastighet.
"Lurat" "utnyttjat"... eller vad man nu ska kalla det.

Undrar du verkligen varför jag tar upp jämförelsen?
Liksom...
2021-04-01, 13:56
Medlem
Citat:
Hmm... nu påstås det ju att Ebba lurat en gamling på sin fastighet.
"Lurat" "utnyttjat"... eller vad man nu ska kalla det.

Undrar du verkligen varför jag tar upp jämförelsen?
Liksom...

För att du försöker likställa en tvist om ett arv mellan Esbjörns arvingar och änkespindeln med EB:s stämning av Esbjörn för att han vägrar fullfölja köpekontraktet. I det första fallet med änkespindeln så har hon förmått Esbjörn att testamentera fastigheten till henne, i det andra fallet så är det Esbjörn som vägrar fullfölja sitt avtal. Förstår du inte skillnaden?

Citat:
ja, och det fick också gubbarna med sina fastigheter.
Så varför drar ni upp det hela tiden då?

Tvisten skulle självklart handla om samma sak som här... OM Esbjörn är utnyttjad eller inte.
Så... vad tanten satsar 10 år av sitt liv för att kanske lura en gubbe, och dessutom lyckas vinna över kvarlevande släkt i en tvist. Och lyckas med allt detta innan hon själv dör... inte alls långsökt.
2021-04-01, 13:57
Medlem
Citat:
Lögn.
Värderingen var 4.2 +/- 200.000. Köpesumman 3.9 + Theo, Anticimex och Notar.

Ojdå!

Nu finns det tydligen tre värderingar!!!!!!!!!!

Intressant att det är du som sanningssägare presenterar detta för då måste det väl vara fakta! Eller?
2021-04-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ojdå!

Nu finns det tydligen tre värderingar!!!!!!!!!!

Intressant att det är du som sanningssägare presenterar detta för då måste det väl vara fakta! Eller?
Var fick du det ifrån? Lässvårigheter?
2021-04-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

Såhär stod det i den senaste värderingen.

"Marknadsvärde för värderingsobjektet i intervall 4,5 - 5 miljoner"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in