2021-04-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad hade Matz kunnat göra i det läget?

Självklart hade han kunnat påstå att hon utnyttjat en situation till sin fördel, gubbens utsatta situation.
Det kan ju finnas moraliska aspekter av ett sådant agerande, men det kan vara fullt legitimt för det.

Det hade blivit en tvist av det, kan jag tro, som i detta fall.

MEN.. nu blev det ingen tvist runt gubbarnas arv. Eller hur?
2021-04-01, 12:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hrm...
Ska följa ditt råd om att scrolla förbi dina inlägg, då det är rent Mary Strunt.

Om du tycker Nova68 är något att göra narr av bevisar det bara att du är så pass ung att du inte vet vem Don Yenko var.

Även ditt tillrättavisande av Tjelovek att hon inte har rätt att vara talesperson för vad +65 tycker, ter sig ganska omoget mot någon som de facto tillhör just den gruppen.
Jag sa att jag kunde hitta på roliga namn på ditt nick. Typ Naiva69, Ovan68 eller Vånda86. Vad har det med något annat att göra?

Jag sa att Tjelovek inte kunde tala för alla som är över 65 år. Hen kan givetvis säga alla jag känner. Eller jag skapade en fråga på ’pensionärsföreningen i Eslövs’ Facebook sida och 1000 personer svarade.
Men man kan knappast uttala sig om hela ens målgrupps åsikter.
2021-04-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Självklart hade han kunnat påstå att hon utnyttjat en situation till sin fördel, gubbens utsatta situation.
Det kan ju finnas moraliska aspekter av ett sådant agerande, men det kan vara fullt legitimt för det.

Det hade blivit en tvist av det, kan jag tro, som i detta fall.

MEN.. nu blev det ingen tvist runt gubbarnas arv. Eller hur?
En tvist på vilken grund? Esbjörn har rätt att sälja, skänka, testamentera eller göra exakt vad han vill med sin egendom.

Det enda som inte är tillåtet i dagsläget är att hans fullmaktshavare har kvar sitt uppdrag med vetskap att hon är omnämnd i hans testamente. Men i det här fallet är det ju änkespindelns väninna som är fullmaktshavare. Annars hade man tyckt att det var smidigt att Majkgård skötte hans räkningar?

Om inte jag har missförstått det så har Pernroth Lüllmaa en generalfullmakt att företräda Esbjörn i juridiska och ekonomiska frågor. Så egentligen är väl fastighetstvisten mellan EB och henne? Om Esbjörn själv är i stånd att ta nödvändiga beslut borde väl fullmakten återkallas?
2021-04-01, 12:48
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
det har aldrig varit "farfars" torp... Du har fortfarande inte tagit in att det är esbjörns PAPPA som köpte huset på 50talet. Det är ingen gård och det har inte "gått i släkten". Det har ärvts i EN enda genration.
Esbjörn har heller inga barn så alternativet var en otrevlig släkting eller att sälja det.
Du förstår inte exempel så bra va?
2021-04-01, 12:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Nu är huset köpt billigt, under värdering
Lögn!
Citat:
under värdering och det är klart att det sticker till när han tänker på det.
Om det hade sockrats rejält, säker mer än vad folk skulle tycka vore ok här, så hade det här kanske varit över redan.

"Det är på gränsen till sjukt att påstå..."
jaså? Det är korkat att inte tro det. Varför skulle hon INTE sagt något om det som motivering?
Hintat mer eller mindre tydligt...
"vore det inte skönt slippa ansvar...."
"...skönt slippa alla saker som måste göras..."

... osv.

Vad i helskotta tror du Ebba sagt för att köpa då?
2021-04-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag sa att jag kunde hitta på roliga namn på ditt nick. Typ Naiva69, Ovan68 eller Vånda86. Vad har det med något annat att göra?

Jag sa att Tjelovek inte kunde tala för alla som är över 65 år. Hen kan givetvis säga alla jag känner. Eller jag skapade en fråga på ’pensionärsföreningen i Eslövs’ Facebook sida och 1000 personer svarade.
Men man kan knappast uttala sig om hela ens målgrupps åsikter.
Du har ju delat upp denna tråd i Ebba anhängare och motståndare, sen uttalar du dig i stort sett för båda dina påhittade grupper.
2021-04-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Lögn!

Lögn? Wow. Verkligen.

Värdering 4.2. Och köpesumman 3.9
Du kan inte så mycket matte?
2021-04-01, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En tvist på vilken grund? Esbjörn har rätt att sälja, skänka, testamentera eller göra exakt vad han vill med sin egendom.

Det enda som inte är tillåtet i dagsläget är att hans fullmaktshavare har kvar sitt uppdrag med vetskap att hon är omnämnd i hans testamente. Men i det här fallet är det ju änkespindelns väninna som är fullmaktshavare. Annars hade man tyckt att det var smidigt att Majkgård skötte hans räkningar?

Om inte jag har missförstått det så har Pernroth Lüllmaa en generalfullmakt att företräda Esbjörn i juridiska och ekonomiska frågor. Så egentligen är väl fastighetstvisten mellan EB och henne? Om Esbjörn själv är i stånd att ta nödvändiga beslut borde väl fullmakten återkallas?

ja, och det fick också gubbarna med sina fastigheter.
Så varför drar ni upp det hela tiden då?

Tvisten skulle självklart handla om samma sak som här... OM Esbjörn är utnyttjad eller inte.
Så... vad tanten satsar 10 år av sitt liv för att kanske lura en gubbe, och dessutom lyckas vinna över kvarlevande släkt i en tvist. Och lyckas med allt detta innan hon själv dör... inte alls långsökt.
2021-04-01, 13:05
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Lögn? Wow. Verkligen.

Lögn!
I 3,9 ingår bortforsling av all jävla skit.
2021-04-01, 13:13
Medlem
Citat:
Lögn? Wow. Verkligen.

Lögn.
Värderingen var 4.2 +/- 200.000. Köpesumman 3.9 + Theo, Anticimex och Notar.
2021-04-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Lögn!
I 3,9 ingår bortforsling av all jävla skit.

jaha och?
Hon betalar UNDER värderingen. *punkt slut*

Sedan DU däremot har fallit för skitsnacket, det kostar inte 300 000kr att få bort all jävla skit.
Gudars tror du verkligen det?
2021-04-01, 13:15
Medlem
Citat:
ja, och det fick också gubbarna med sina fastigheter.
Så varför drar ni upp det hela tiden då?

Tvisten skulle självklart handla om samma sak som här... OM Esbjörn är utnyttjad eller inte.
Så... vad tanten satsar 10 år av sitt liv för att kanske lura en gubbe, och dessutom lyckas vinna över kvarlevande släkt i en tvist. Och lyckas med allt detta innan hon själv dör... inte alls långsökt.
Det dras upp för att Majkgård är en av de två andra som man tror hade förväntat sig att få fastigheten som Esbjörn sålde.

Det nämns tidigt i tråden, har du verkligen missat det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in