2021-04-01, 00:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
De använder inte de metoderna för att vi egentligen ljuger, eller för att de tror att vi är lågutbildad idioter.

De använder dom för att de tror att eventuella läsare ska tro att vi är det.

Jäkligt sopig metod för att få folk på sin sida. Alla eventuella läsare ser självklar igenom det. Och metoden får dom bara att själva framstå i dålig dager.

För alla vet att den som nämnde det, hen klämde det.

ROTFLMAO

Nej, hahahaha, "vi" använder inte dem för att andra läsare skall tro att ni är idioter. Det räcker så gott med alla dumheter ni själva hittar på och skriver för att alla andra läsare skall veta att det är så.

Varför "vi" skriver så kommer du nog aldrig att förstå, HairyCunt. Så insiktsfull kommer du aldrig bli.
Senast redigerad av trngw 2021-04-01 kl. 00:15.
2021-04-01, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
Det är intressant att en man på 81 anses vara ett offer i en husaffär när en kvinna på 96 (Hédi Fried) anses kapabel att avgöra frågan om SD:s rätta ansikte, partiets kopplingar till nazism, och huruvida M ska samarbeta med detta parti.

Du har nog missförstått det där H Fried - Det var vad Ulf Kristersson 57 sa som var det upprörande. Fast det är ju inte åldern per se som det är avgörande, utan vid vilken hälsa man är vid, du kan vara pigg 81-åring men du kan även ligga på långvården och allt där emellan.
2021-04-01, 03:22
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Som ska bli lyxfastigheter som både Majkgård och Riksmäklarna kommer göra miljonbelopp på..
Jo, de har en våt dröm det.
De har suttit tillsammans, rökt på och diktat ihop, att Upsala kommer godkänna, att man river en massa hundraåriga hus längs stranden och låta en entreprenör bygga lyxlägenheter där i stället.
Kommer inte att ske, då skulle området förlora sin charm och om Ebba äger ett av de husen som då skulle rivas, blir det tvärstopp, säkert som amen kyrkan, henne kör man inte över utan vidare.
2021-04-01, 03:37
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Jag läser det som länkas, jag bara inte tolkar det som du.
Han bodde på kursgården grattis och åt där, mot att han utförde lättare jobb.
Tvivlar på att Madame mot lättare jobb, låter honom bo gratis, han får nog även betala en del, en gissning är att han får ca 50% rabatt.
Citat:
Jag har aldrig sagt att han fick frukost på sängen. Jag har ju till och med sagt att jag inte vet om hon svindlade till sig farbrödernas hus. Så varför du påstår att jag har fel har jag ingen aning om. Att jag säger att om hon gjorde det, så är det inget som gör Ebbas agerande mera rätt. Eller att Ebba har större rätt att svindla av honom huset än vad Margareta har.

Om du råder mig så råder jag dig att öppna dina ögon och verkligen läsa vad jag skriver. Istället för att krampaktigt hålla fast vid att allt jag skriver är skit om Ebba.
2021-04-01, 05:57
Medlem
Citat:
Och jag tror att det hade varit en marginell skillnad om man kallade det Farfars Torp.
Visst det hade varit skillnad. Men folk tycker det Ebba gjorde var fel hur som haver.
Självklart har reportrarna ställt frågor till Esbjörn och Billinge. Men motfrågor vet jag inte riktigt vad du menar med.
Jag tror knappt Esbjörn kommit på älskade släktgård. Det låter som ett ett utryck myntatat av en journalist.
Jag är nästan säker på att Ebba alltid tillfrågats om hon oxå vill ställa upp.
I början gjorde hon ju det, men jag upplever att det gick så bra för henne.
Hennes livspussel var enligt läsarna inte tillräckligt behjärtansvärt. Och så var det ju den gången hon sa att hon inte skulle genomföra köpet om Esbjörn inte ville.
Så då började hon istället avböja medverkan.
det har aldrig varit "farfars" torp... Du har fortfarande inte tagit in att det är esbjörns PAPPA som köpte huset på 50talet. Det är ingen gård och det har inte "gått i släkten". Det har ärvts i EN enda genration.
Esbjörn har heller inga barn så alternativet var en otrevlig släkting eller att sälja det.
2021-04-01, 06:52
Medlem
Citat:
I vanlig ordning så får man fråga var du läser allt du delar med dig av i tråden. Till exempel att han bodde gratis på kursgården? Att han arbetade där finns beskrivet, Binninge till exempel säger att Esbjörn kallar sig själv för faktotum på Odalgården. Det antyder möjligen att han gör lite mer än sopar trappor.

https://www.saob.se/artikel/?unik=F_0001-0109.1E2T
person som (åtnjuter ngns oinskränkta förtroende o.) användes (l. tages till råds) närhelst ngt skall göras l. uträttas; (ngns) oumbärliga hjälpreda l. ”högra hand” l. ”allt i allom”; person som kan brukas till allt.
Enligt svensk lagstiftning så kan man knappast påstå att någon bor gratis mot att denne utför arbetsuppgifter i utbyte mot boende och mat. Det är skattebrott och dessutom brukar sådana anställningsförhållanden kallas för att man arbetar för slavlön. Det drabbar ofta flyktingar och papperslösa invandrare. Men på Odalgården har man tydligen samma förhållningssätt gentemot pensionärer.

https://arbetet.se/2016/04/11/asylsokande-far-jobba-for-slavloner/

Esbjörns generalfullmakt undertecknades väl av en av de anställda på Odalgården? Undrar hur den anställningen såg ut.

Den ”stackars förtalade” kursgårdsägarinnan gör sig uppenbarligen skyldig till både olagligt byggande inom strandskyddsområdet och skattebrott. Det kommer att bli intressant när hon sätter sig i vittnesbåset och berättar om Esbjörns anställningsförhållanden som allt i allo på Odalgården utan någon taxerad inkomst.
2021-04-01, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba lät på egen bekostnad göra en värdering som Esbjörn fick ta del av och på vilken han baserade det pris han bestämde, vilket Ebba accepterade.

Ljuger du nu eller ljög du innan?

Ebba påstod att hon gjort två värderingar varav vi vet att Notars bakdaterade är den ena.

Har den andra värderingen försvunnit nu?

Eller menar du att hon bekostat en o den andre har finansierats på ett annat sätt eller är den tom gratis av tex Dietz?

Lite roligt att det, enligt dig, nu är Esbjörn som baserat priset som han bestämde o att Ebba accepterade.

Du vill få det till att Esbjörn är den aktiva drivande partnern i denna filuraffär fast vi alla vet att det är Ebba Usch som agerar o driver Esbjörn framför sig. Skäms!
2021-04-01, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Detaljer är viktiga, anser jag. Varför kallar man ett nergånget sommarställe för släktgård? Det är ingen gård, även om det är sjötomt. Den har inte heller funnits i släkten speciellt många generationer. Esbjörns far köpte ju stället.

Som jag ser det är det samma mekanism bakom, som att kalla det rivningsobjekt. Man försöker göra stället till något det inte är, för att förstärka sin ståndpunkt.

Så varför kallar du det släktgård?

Jag har aldrig kallat det släktgård, jag sa gård om enheten Esbjörns hus med tillhörande sjötomt.

Och eftersom som Ebbas sekt har totalt slut på okvädesord och lögner, samt vettiga argument för att tvätta rent sin ledare så ni apskit över vad begreppet gård kan tolkas och omtolkas till beroende på vilka delar av Sverige man bor i.

Objektet Ebba försöker blåsa Esbjörn på är ett hus och tillhörande mark med attraktivt sjöläge.
2021-04-01, 08:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ljuger du nu eller ljög du innan?

Ebba påstod att hon gjort två värderingar varav vi vet att Notars bakdaterade är den ena.

Har den andra värderingen försvunnit nu?

Eller menar du att hon bekostat en o den andre har finansierats på ett annat sätt eller är den tom gratis av tex Dietz?

Lite roligt att det, enligt dig, nu är Esbjörn som baserat priset som han bestämde o att Ebba accepterade.

Du vill få det till att Esbjörn är den aktiva drivande partnern i denna filuraffär fast vi alla vet att det är Ebba Usch som agerar o driver Esbjörn framför sig. Skäms!

Finns inga lögner i det jag skrivit. Att du inte förstår bättre och läser in saker som varken står eller menas visar bara hur oärlig du är. Dessutom är det du som ljuger om Notar.
2021-04-01, 08:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Jag har aldrig sagt att han fick frukost på sängen. Jag har ju till och med sagt att jag inte vet om hon svindlade till sig farbrödernas hus. Så varför du påstår att jag har fel har jag ingen aning om. Att jag säger att om hon gjorde det, så är det inget som gör Ebbas agerande mera rätt. Eller att Ebba har större rätt att svindla av honom huset än vad Margareta har.

Om du råder mig så råder jag dig att öppna dina ögon och verkligen läsa vad jag skriver. Istället för att krampaktigt hålla fast vid att allt jag skriver är skit om Ebba.

Jag säger som du jag tolkade det som att det även var Esb som du menadenär du skrev:
"Hon hade ju lagar mat åt dem länge"
Och då blir det som jag skrev att det ej var hon som lagade mat och pysslade om.
Detta blir helt logiskt då hon var bortrest när Esb sålde huset och han bodde på O- gården och han kan inte laga mat själv där. Om nu han ens kan det han tillhör den generationen som vanligtvis inte står vid spisen.
Däremot var det om dom andra två som testamenterade 2 st fastigheter till henne att hon kom in och fick underskriften på fastigheten på sjukhuset .
Detta är taget från Aftonbladet och det står klart och tydligt hur det gick till.det var detta jag bad dig att läsa då du ifrågasatte det.
2021-04-01, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
I vanlig ordning så får man fråga var du läser allt du delar med dig av i tråden. Till exempel att han bodde gratis på kursgården? Att han arbetade där finns beskrivet, Binninge till exempel säger att Esbjörn kallar sig själv för faktotum på Odalgården. Det antyder möjligen att han gör lite mer än sopar trappor.

https://www.saob.se/artikel/?unik=F_0001-0109.1E2T
person som (åtnjuter ngns oinskränkta förtroende o.) användes (l. tages till råds) närhelst ngt skall göras l. uträttas; (ngns) oumbärliga hjälpreda l. ”högra hand” l. ”allt i allom”; person som kan brukas till allt.
Enligt svensk lagstiftning så kan man knappast påstå att någon bor gratis mot att denne utför arbetsuppgifter i utbyte mot boende och mat. Det är skattebrott och dessutom brukar sådana anställningsförhållanden kallas för att man arbetar för slavlön. Det drabbar ofta flyktingar och papperslösa invandrare. Men på Odalgården har man tydligen samma förhållningssätt gentemot pensionärer.

https://arbetet.se/2016/04/11/asylsokande-far-jobba-for-slavloner/

Esbjörns generalfullmakt undertecknades väl av en av de anställda på Odalgården? Undrar hur den anställningen såg ut.

Den ”stackars förtalade” kursgårdsägarinnan gör sig uppenbarligen skyldig till både olagligt byggande inom strandskyddsområdet och skattebrott. Det kommer att bli intressant när hon sätter sig i vittnesbåset och berättar om Esbjörns anställningsförhållanden som allt i allo på Odalgården utan någon taxerad inkomst.

Slog mig just att Esb var "handy man" hos pensionatstanten mot kost & logi.
MEN han gjortde inte ett dyft åt sin "släktgård" där en så "enkel" sak som att städa till trappen med dess räcken in till huset hade gjort såååå mycket.
OK om naturtomt (vem tusan har inte naturtomt? ha ha ha) men en naturtomat kan ju ha röjt längs stigen til huset samt set till att forsla bort de halvt ruttna bilvraken som hade sjunkit ned i backen och var försedda med pressenning,,enligt bilder jag sett.
2021-04-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Slog mig just att Esb var "handy man" hos pensionatstanten mot kost & logi.
MEN han gjortde inte ett dyft åt sin "släktgård" där en så "enkel" sak som att städa till trappen med dess räcken in till huset hade gjort såååå mycket.
OK om naturtomt (vem tusan har inte naturtomt? ha ha ha) men en naturtomat kan ju ha röjt längs stigen til huset samt set till att forsla bort de halvt ruttna bilvraken som hade sjunkit ned i backen och var försedda med pressenning,,enligt bilder jag sett.
Det är en väldigt intressant reflektion. Det är alltid mycket enklare att underhålla än renovera. Det verkar faktiskt inte som att huset har betytt särskilt mycket för Esbjörn eftersom det inte handlar om några års slarv med gräsklippningen, det är fullständig försummelse under tiotals år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in