2021-03-31, 23:07
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det förstår jag att du som inte är lika intresserad av fakta och sanning som jag är, tycker att jag kan göra. Så du och dina gelikar kan få sprida era lögner och smutskastning utan att vi välputsade riddare kommer till sanningens räddning varje gång ni försöker sprida eran dynga.

Men där bet du i gräset.

Det är tveklöst tack vare det idoga arbetet av ett fåtal här i tråden som fakta och sanning kommit ut i dagsljuset och opinionen svängt. Självklart finns all anledning för de i tråden som deltagit i det arbetet att vara glada, nöjda och stolta över det. Men att lägga ner rustningen och putsa den till nästa kamp. Nej, det är inte så det funkar, till ditt stora förtret.
Jag blir ledsen när du kallar mig lögnare. Du har inte en enda gång kunnat visa att jag farit med osanning. Alltså är det kanske du som ljuger?
2021-03-31, 23:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Ja, ursäkta mig. Det var ett tarvligt skämt från min sida. Men menar du att det enda som skiljer är betalningsviljan?

Det där är ett argumentationsfel som är så sanslöst typiskt för troll.

A: Ferrarin är röd och bubblan är svart.

B: Menar du att det enda som skiljer är färgen?

Man får vara rätt bra korkad om man tror att ett uttalande om en specifik sak helt plötsligt utesluter allting som man inte sagt ett ord om. Men eftersom trollen inte har något som helst substantiellt att komma med. Hittas det på sådana här frågeställningar som är fullständigt intelligensbefriade. De ställs bara av folk som Grotius, HairyCunt och liknande troll.

Maggan bjöd 2.5 mille. Ebba lät på egen bekostnad göra en värdering som Esbjörn fick ta del av och på vilken han baserade det pris han bestämde, vilket Ebba accepterade. Det är några skillnader mellan dem. Men det utesluter så klart inte andra skillnader, vilket alla förstår utan förklaring, utom Grotius m.fl.
2021-03-31, 23:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag är ganska säker på att det hade kommit upp här då. Jag antog helt enkelt att ni var så pass goda grävare att någon slagit henne på Lexbace.

Så allting som inte sagts i tråden har de facto aldrig hänt? Ja, det är precis den typen av slutsatser och argument vi förväntar oss av dig. Bestämda uttalanden och påstående som framställs som fakta, fast du egentligen inte har den blekaste aning vad du pratar om.

Men när du nu nämner det så undrar jag om det inte fanns något i hennes förflutna som var upp i samband med att hon gjorde något framträdande i tv, och som dessutom faktiskt nämnts i tråden.

På Lexbase finns inte alla sanningar, hur du nu kan ha fått för dig det.
2021-03-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ja, ursäkta mig. Det var ett tarvligt skämt från min sida. Men menar du att det enda som skiljer är betalningsviljan?
Lägger du till viljan att betala för sig så faller utnyttjandet. Då är det en affärstransaktion. I EB:s fall finns inte heller det beroendeförhållande som änkespindeln väver in sitt offer med. Hon låter offret bo hos sig för att avskärma från annat socialt umgänge och tar ifrån personen allt annat i livet.
2021-03-31, 23:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag blir ledsen när du kallar mig lögnare. Du har inte en enda gång kunnat visa att jag farit med osanning. Alltså är det kanske du som ljuger?

Jag har påtalat ett antal gånger när du farit med lögner. Att du påstår motsatsen är bara ännu fler lögner från dig. Att du påstår att du blir ledsen och vill vädja till andras känslor är en metod som inte fungerar för fem öre eftersom du visat att du själv inte bryr dig för fem öre över hur andra påverkas av det du själv skriver. Vi har redan sett rakt igenom dig och det vet du.
2021-03-31, 23:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nu är hon runt 80-år. Hon kanske har tröttnat på hus.
Hur som haver är hon inte dömd för något brott.
Och det sägs ju att vägen till mannens hjärta går via magen.
Hon hade ju lagar mat åt dem länge. Så i farbrödernas hjärta kanske deras hus fans.
Jag har mycket svårt att tro att detta testamente undertecknades på sättet du säger. Hade det gjort det hade allmänna arvsfonden processerat om det.

Nu bor han ju på o-gården och det är ju inte bara hon som jobbar där utan flera.
En övernattning där kostar enligt förra årets prislista 980:- och då ingår frukost.
Så att hon slulle serva honom med kaffe på sängen är nog inte så troligt.
Om du har svårt att tro det som framkommit, såg att det var länkat här innan till dig och jag råder dig att läsa det som ges i form av länkar i stället för att skriva så.
Om du inte tror på det som kommer fram i ljuset hur kan du ens tro på vilken dag det är till ex.det står ju i almenackan men vem kan lita på det?.
Ang arvsfondens protest borde det nog komma dom till vetskap först.
Hennes dotter är ju sgöpt i samma form och är redan aktiv där så det finns nog planer.
2021-03-31, 23:17
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Jag har påtalat ett antal gånger när du farit med lögner. Att du påstår motsatsen är bara ännu fler lögner från dig. Att du påstår att du blir ledsen och vill vädja till andras känslor är en metod som inte fungerar för fem öre eftersom du visat att du själv inte bryr dig för fem öre över hur andra påverkas av det du själv skriver. Vi har redan sett rakt igenom dig och det vet du.
Återigen: Du har inte ett enda exempel på att jag ljugit.
2021-03-31, 23:18
Medlem
Citat:
Så allting som inte sagts i tråden har de facto aldrig hänt? Ja, det är precis den typen av slutsatser och argument vi förväntar oss av dig. Bestämda uttalanden och påstående som framställs som fakta, fast du egentligen inte har den blekaste aning vad du pratar om.

Men när du nu nämner det så undrar jag om det inte fanns något i hennes förflutna som var upp i samband med att hon gjorde något framträdande i tv, och som dessutom faktiskt nämnts i tråden.

På Lexbase finns inte alla sanningar, hur du nu kan ha fått för dig det.
Hon har i varje fall ett vitesföreläggande på sig att riva sina olagliga byggnationer inom strandskyddsområdet. Gör hon det inte så väntar en faktura på 200.000:- och ett åtal för miljöbrott. Efter det finns det definitivt en notering i Lexbase.

https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/miljobrott/
2021-03-31, 23:19
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det förstår jag att du som inte är lika intresserad av fakta och sanning som jag är, tycker att jag kan göra. Så du och dina gelikar kan få sprida era lögner och smutskastning utan att vi välputsade riddare kommer till sanningens räddning varje gång ni försöker sprida eran dynga.

Men där bet du i gräset.

Det är tveklöst tack vare det idoga arbetet av ett fåtal här i tråden som fakta och sanning kommit ut i dagsljuset och opinionen svängt. Självklart finns all anledning för de i tråden som deltagit i det arbetet att vara glada, nöjda och stolta över det. Men att lägga ner rustningen och putsa den till nästa kamp. Nej, det är inte så det funkar, till ditt stora förtret.
Fast är du hjärntvättad på något vis? Det är ju precis tvärt om.

Ni fantiserar i hopp de mest häpnadsväckande historier om hur Esbjörn är kidnappad och hålls mot sin vilja på pensionatet. Att Margareta och Billinge planerat det här och att de lurade Ebba att fråga om huset. Ni använder Epitet som Bordellmamma, Hora och Pedofil.

Några sådana historier finns inte hos oss som ifrågasätter den här affären. För det är ju just det vi gör. Och om affären nu är så himla hundra procentig, så torde den väll hålla en granskning.

Vem upprepar du fakta och sanning för?

Jag tänker att det måste vara för att du tänker att många läser och följer med i tråden utan att skriva.

Om det finns dom som gör det, så vet dom redan att det finns några med dig som maniskt vakar över tråden. Som kallar alla som har en fråga för idiot, miffo, hjärndöd eller berusad. Då vet läsaren som hänger med att ni inte tål att bli emotsagd.

Så även om läsaren tycker att Ebba har rätt, så tycker den inte att ni vinner tråden.
2021-03-31, 23:27
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nu bor han ju på o-gården och det är ju inte bara hon som jobbar där utan flera.
En övernattning där kostar enligt förra årets prislista 980:- och då ingår frukost.
Så att hon slulle serva honom med kaffe på sängen är nog inte så troligt.
Om du har svårt att tro det som framkommit, såg att det var länkat här innan till dig och jag råder dig att läsa det som ges i form av länkar i stället för att skriva så.
Om du inte tror på det som kommer fram i ljuset hur kan du ens tro på vilken dag det är till ex.det står ju i almenackan men vem kan lita på det?.
Ang arvsfondens protest borde det nog komma dom till vetskap först.
Hennes dotter är ju sgöpt i samma form och är redan aktiv där så det finns nog planer.
Jag läser det som länkas, jag bara inte tolkar det som du.
Han bodde på kursgården grattis och åt där, mot att han utförde lättare jobb.

Jag har aldrig sagt att han fick frukost på sängen. Jag har ju till och med sagt att jag inte vet om hon svindlade till sig farbrödernas hus. Så varför du påstår att jag har fel har jag ingen aning om. Att jag säger att om hon gjorde det, så är det inget som gör Ebbas agerande mera rätt. Eller att Ebba har större rätt att svindla av honom huset än vad Margareta har.

Om du råder mig så råder jag dig att öppna dina ögon och verkligen läsa vad jag skriver. Istället för att krampaktigt hålla fast vid att allt jag skriver är skit om Ebba.
2021-03-31, 23:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
De använder inte de metoderna för att vi egentligen ljuger, eller för att de tror att vi är lågutbildad idioter.

De använder dom för att de tror att eventuella läsare ska tro att vi är det.

Jäkligt sopig metod för att få folk på sin sida. Alla eventuella läsare ser självklar igenom det. Och metoden får dom bara att själva framstå i dålig dager.

För alla vet att den som nämnde det, hen klämde det.
2021-04-01, 00:04
Medlem
trngws avatar
Citat:

Återigen: Jag har påtalat det ett antal gånger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in