2021-03-31, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja men precis koordinaterna där. Där erkänner jag mig skyldig. Den biten fick jag reda ut åt dom så det är väl bra att de förtydligat det som var fel eller missuppfattat från början.
Vad var det för koordinat som menas?
Det som ska förklaras alltså.
Var det inte presenterat förut?
Citera
2021-03-31, 23:10
Medlem
Citat:
Ja men precis koordinaterna där. Där erkänner jag mig skyldig. Den biten fick jag reda ut åt dom så det är väl bra att de förtydligat det som var fel eller missuppfattat från början.

Sen är ju förhöret med kompisen där angående Comhem där kanske någon redan reagerat på IP-adressen är helt bananas i sammanhanget?

”Efter förhöret återkommer Peter via sms med uppgifter angående sin ip-adress
Peter har ip-adress: 192.168.0.1

Har han verkligen det..? Den ser lite för bekant ut för många här va?

Från första bästa Google-resultat:

”Routerns lokala IP-adress är vanligtvis 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 (beroende på om IP-adresserna som den delar ut börjar på 192.168.0. eller 192.168.1.). På den IP-adressen kör routern ett webbaserat konfigurationsgränssnitt som routerns administratör använder när han eller hon vill ändra inställningar i nätverket.”

Så denna felaktiga IP-adress han lämnat ut har de godtagit som den som surfat runt och snokat 2018-10-07?

Det var precis det här jag var inne på i inlägg häromdagen att de skulle ha VERIFIERAT den IP som kompisen lämnat ifrån sig. Jag diskuterade med Notknapparen om de behövde besöka kompisen för att kolla osv om någon minns.

Det vi ser nu i tilläggsprotokollet sid 15 är precis det jag misstänkte!
De har missat den korrekta IP-adressen big tajm.

Ovetandes om att detta förhör existerade och efter den diskussionen här i tråden så kontaktade jag åklagaren häromdan om att de måste verifiera den korrekta IP-adressen och även med då med lite tips hur det kan göras.

De hinner kanske kontakta Peter igen och reda ut den biten men de har ju haft fel IP i ett år nu och ingen inom polisen (yes I’m looking at you TM & Co)har reagerat?! Skämskudde på den.

Jag får väl kontakta åklagaren igen här imorgon.

Sen finns det ju en del ”digitala” bitar som borde vara med. Men det får väl gå ändå då. Men att inte reda ut den ”osäkerhet” som BL är inne på i domen angående t.ex 05:23 är lite vansinne. Men vi får hoppas det går vägen ändå.

Sen om An St plockats bort av vissa privata skäl så är väl det bra men det kan ju vara att förhören ”krockar” tekniskt.

Men varför ta bort hennes (inkl dokument) nu efter att privata ”kopplingen” blivit känd och inte i höstas när själva kompletteringen gjordes?

Ska läsa ikapp tråden, missat några timmar, för att se hur tankarna går där.

Å andra sidan så kommer SD till kompisen på eftermiddagen och inloggningarna sker innan.
Citera
2021-03-31, 23:10
Medlem
Det genererade annonsintäkter för Nerikes Allehanda "första april skämt" ?
Citera
2021-03-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Finns det nya dokument ?
Du har inte funderat på Stefans livsresa ... måste ju finnas en historia ?
Men han är "någon" utöver mordet som han inte kommer fällas för märkligt nog.
Han utstrålar ju verkligen "Se mig, Se mig .. Mamma".
Kanske hittade Vivi honom i skogen när han GeoCachade som en förvildad pojke.

Han har helt klart problem att föra sig i människobyn.

Livsresan har jag inte helt koll på men inbillar mig att han var än mer omogen förr. The good ol’ dykarkompisdagarna där han var ”stabil” enligt P ”Dr Alban” W, och tidigare.
Osmidig kille.

Och han funkar inte under press och stress det är helt klart. Den här lappen han skriver är liksom helt väck. ”Jag hatar Åsa...”
Citera
2021-03-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ni kanske jag minns helt fel, men jag har för mig att gjutningen av trappen (eller vad det var) inte skedde då. Jag har för mig att eftersom det hade spekulerats i tråden om just något sådant, så ville inte JG gjuta då (på sommarstället).

Minns jag helt galet?

Du minns inte fel. Men var trappen klar då? SD var där och inspekterade och hittade (givetvis) en del fel, så möjligen ändrades och fortsatte trappbygget efter synen, som väl var sent 14e Maj? .
Citera
2021-03-31, 23:16
Medlem
Citat:
Han har helt klart problem att föra sig i människobyn.

Livsresan har jag inte helt koll på men inbillar mig att han var än mer omogen förr. The good ol’ dykarkompisdagarna där han var ”stabil” enligt P ”Dr Alban” W, och tidigare.
Osmidig kille.

Och han funkar inte under press och stress det är helt klart. Den här lappen han skriver är liksom helt väck. ”Jag hatar Åsa...”
Installera en taklampa, det tror jag han klarar
Citera
2021-03-31, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att SDs mamma höll honom i kort koppel och HD rycker honom i örat har nog sin förklaring. Då kan han fungera hyfsat inom ramarna, men på egen hand tycks det ofta resultera i "feltänk" och/eller udda beteende. Själv tycker han att han är smart.

Skarp analys. Exakt så tror jag med.

Sen tror jag han kanske styrs bäst genom manipulation och lirkande.
Mamma/ nya mamma får honom att tro att han bestämmer och väljer.

Blir det för raka direktiv och krav gällande nåt han inte gillar, då gör han revolt. Eller exploderar....
Skriver hatbrev, tar en ficklampa...

Intressant utveckling av tråden ikväll. Fantastiskt jobbat av ganska många här.
Citera
2021-03-31, 23:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ännu en egenskap som är intressant, att inte klara stress och press.
Förutom att vara helt awkward socialt.
Han sticker ut.
Citera
2021-03-31, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD kan vara lugn. Varför trängd och rasande? Risken att han blir friad i HR är fortfarande hög.

Att han känner sig trängd och rasande visar inte minst hans brev/lapp att han hatar åklagare Å H..
Citera
2021-03-31, 23:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att han känner sig trängd och rasande visar inte minst hans brev/lapp att han hatar åklagare Å H..

Var finns det här brevet?
Citera
2021-03-31, 23:42
Medlem
Citat:
TR hade knappast slukat det om de fått chansen att granska det.

Chans att Granska?
Citera
2021-03-31, 23:44
Medlem
Citat:
TR hade knappast slukat det om de fått chansen att granska det.

Det var väl en barnmorska eller om det var gynekolog som vittnade i TR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in