2021-03-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Följande tillkommande bevisning åberopas:
Skriftlig bevisning:
Undersökningsprotokoll Förklaring av koordinater från Rapport från ITforensiker André Jansson rörande inloggning på Lena Wesströms Googlekonto
den 7 oktober 2018 (tilläggsprotokoll 7 sid 75-78) till klarläggande av
omständigheterna kring den aktuella inloggningen.
"

Nu är nerverna på helspänn.
Hoppas detta inte är allt vad gäller inloggningen.

Det här är väl det du har snackat om vad gäller koordinaterna kan man förmoda?

Ja men precis koordinaterna där. Där erkänner jag mig skyldig. Den biten fick jag reda ut åt dom så det är väl bra att de förtydligat det som var fel eller missuppfattat från början.

Sen är ju förhöret med kompisen där angående Comhem där kanske någon redan reagerat på IP-adressen är helt bananas i sammanhanget?

”Efter förhöret återkommer Peter via sms med uppgifter angående sin ip-adress
Peter har ip-adress: 192.168.0.1

Har han verkligen det..? Den ser lite för bekant ut för många här va?

Från första bästa Google-resultat:

”Routerns lokala IP-adress är vanligtvis 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 (beroende på om IP-adresserna som den delar ut börjar på 192.168.0. eller 192.168.1.). På den IP-adressen kör routern ett webbaserat konfigurationsgränssnitt som routerns administratör använder när han eller hon vill ändra inställningar i nätverket.”

Så denna felaktiga IP-adress han lämnat ut har de godtagit som den som surfat runt och snokat 2018-10-07?

Det var precis det här jag var inne på i inlägg häromdagen att de skulle ha VERIFIERAT den IP som kompisen lämnat ifrån sig. Jag diskuterade med Notknapparen om de behövde besöka kompisen för att kolla osv om någon minns.

Det vi ser nu i tilläggsprotokollet sid 15 är precis det jag misstänkte!
De har missat den korrekta IP-adressen big tajm.

Ovetandes om att detta förhör existerade och efter den diskussionen här i tråden så kontaktade jag åklagaren häromdan om att de måste verifiera den korrekta IP-adressen och även med då med lite tips hur det kan göras.

De hinner kanske kontakta Peter igen och reda ut den biten men de har ju haft fel IP i ett år nu och ingen inom polisen (yes I’m looking at you TM & Co)har reagerat?! Skämskudde på den.

Jag får väl kontakta åklagaren igen här imorgon.

Sen finns det ju en del ”digitala” bitar som borde vara med. Men det får väl gå ändå då. Men att inte reda ut den ”osäkerhet” som BL är inne på i domen angående t.ex 05:23 är lite vansinne. Men vi får hoppas det går vägen ändå.

Sen om An St plockats bort av vissa privata skäl så är väl det bra men det kan ju vara att förhören ”krockar” tekniskt.

Men varför ta bort hennes (inkl dokument) nu efter att privata ”kopplingen” blivit känd och inte i höstas när själva kompletteringen gjordes?

Ska läsa ikapp tråden, missat några timmar, för att se hur tankarna går där.
Senast redigerad av Avel 2021-03-31 kl. 23:07.
Citera
2021-03-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
DEN texten är riktigt vidrig. Bara en mördare kläcker ur sig sånt.

Det är den, usch.
"... alla runt mig lever i ovisshet..."
Alla förutom han själv alltså? Det är ju vad han faktiskt säger. Annars säger man väl att "vi alla lever i ovisshet"?
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-31 kl. 23:31.
Citera
2021-03-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatusansker
har du GC nummer på den cachen?

https://coord.info/GC6ZP3R
Citera
2021-03-31, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror att det är för att SD menar att det inte kan ha varit han som gjorde inloggningen 7 oktober eftersom han satt 2 km bort vid den tidpunkten. Vad man visat är att den hänvisning till Varberga i google maps inte visar att inloggningen har gjorts där - dvs att SD inte varit i Varberga är inget som friar honom (och inte heller något som fäller honom).

Men det visar att SD kan vara lite vårdslös med sanningen.
Citera
2021-03-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att SDs mamma höll honom i kort koppel och HD rycker honom i örat har nog sin förklaring. Då kan han fungera hyfsat inom ramarna, men på egen hand tycks det ofta resultera i "feltänk" och/eller udda beteende. Själv tycker han att han är smart.

HD sa, till Si*len tror jag det var:: "vad har han NU gjort?"
Som man brukar säga om barn som ständigt ställer till trassel.
Tar man bort ordet "NU" så får meningen en lite annan innebörd.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-31 kl. 23:32.
Citera
2021-03-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja men precis koordinaterna där. Där erkänner jag mig skyldig. Den biten fick jag reda ut åt dom så det är väl bra att de förtydligat det som var fel eller missuppfattat från början.

Sen är ju förhöret med kompisen där angående Comhem där kanske någon redan reagerat på IP-adressen är helt bananas i sammanhanget?

”Efter förhöret återkommer Peter via sms med uppgifter angående sin ip-adress
Peter har ip-adress: 192.168.0.1

Har han verkligen det..? Den ser lite för bekant ut för många här va?

Från första bästa Google-resultat:

”Routerns lokala IP-adress är vanligtvis 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 (beroende på om IP-adresserna som den delar ut börjar på 192.168.0. eller 192.168.1.). På den IP-adressen kör routern ett webbaserat konfigurationsgränssnitt som routerns administratör använder när han eller hon vill ändra inställningar i nätverket.”

Så denna felaktiga IP-adress han lämnat ut har de godtagit som den som surfat runt och snokat 2018-10-07?

Det var precis det här jag var inne på i inlägg häromdagen att de skulle ha VERIFIERAT den IP som kompisen lämnat ifrån sig. Jag diskuterade med Notknapparen om de behövde besöka kompisen för att kolla osv om någon minns.

Det vi ser nu i tilläggsprotokollet sid 15 är precis det jag misstänkte!
De har missat den korrekta IP-adressen big tajm.

Ovetandes om att detta förhör existerade och efter den diskussionen här i tråden så kontaktade jag åklagaren häromdan om att de måste verifiera den korrekta IP-adressen och även med då med lite tips hur det kan göras.

De hinner kanske kontakta Peter igen och reda ut den biten men de har ju haft fel IP i ett år nu och ingen inom polisen (yes I’m looking at you TM & Co har reagerat?! Skämskudde på den.

Jag får väl kontakta åklagaren igen här imorgon.

Sen finns det ju en del ”digitala” bitar som borde vara med. Men det får väl gå ändå då. Men att inte reda ut den ”osäkerhet” som BL är inne på i domen angående t.ex 05:23 är lite vansinne. Men vi får hoppas det går vägen ändå.

Sen om An St plockats bort av vissa privata skäl så är väl det bra men det kan ju vara att förhören ”krockar” tekniskt.

Men varför ta bort hennes (inkl dokument) nu efter att privata ”kopplingen” blivit känd och inte i höstas när själva kompletteringen gjordes?

Ska läsa ikapp tråden, missat några timmar, för att se hur tankarna går där.
Storm, Peter (Bo, Peter, Sune) "Simmarkompis", "Västerås"
Personnummer 192.168.0.7 ?
Den hörde är Vitt,ne
ID Styrkt Nej
Yrkeskriminella ... han kommer gå fri.
Citera
2021-03-31, 22:59
Medlem
Citat:
Måste säga att jag är något besviken efter att ha skummat igenom tilläggen.

Var är Avels alla fynd?

Jag hoppas att det kommer in ytterligare kompletteringar, men nu känns det som tiden är lite kort för det.

Ja det är lite futtigt men som jag var inne på ang ”datorhändelserna” häromdan så kan det finnas förklaring till en del.
Tyvärr. Men vi får se vad som händer i långa loppet här. Det kräver kanske lite för mycket kunskaper sån analys vad vet jag...

Kanske ska skicka in den där bilden från hans däckbyte förra året om det kan vara värt nåt. Inte läst in mig på den här domkraften än riktigt.

Sen har jag hintat till åklagaren om en annan grej jag hoppas de kan sätta dit honom på.

En grej
Citera
2021-03-31, 22:59
Medlem
Citat:
Ni kanske jag minns helt fel, men jag har för mig att gjutningen av trappen (eller vad det var) inte skedde då. Jag har för mig att eftersom det hade spekulerats i tråden om just något sådant, så ville inte JG gjuta då (på sommarstället).

Minns jag helt galet?

Stämmer, men SOA hade behov och hämtade blandaren.
Citera
2021-03-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW Blod DNA inne i en skoplös? Att LW blöder ofta vid samlag är ju rent nys och kommer från SD.

Precis. Alltför mycket tid och kraft har lagt på detta blodtjafs. SD har uttalat sig, velat framhäva detta i ytterligare ett av alla villospår han har lagt ut - och man har slukat betet med hull och hår.
Har aldrig trott på detta.
Citera
2021-03-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. Alltför mycket tid och kraft har lagt på detta blodtjafs. SD har uttalat sig, velat framhäva detta i ytterligare ett av alla villospår han har lagt ut - och man har slukat betet med hull och hår.

De flesta kvinnor inser att det är BS.
Citera
2021-03-31, 23:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

TR hade knappast slukat det om de fått chansen att granska det.
Citera
2021-03-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursäkta om jag är lite sen på bollen nu, men är inte hon utredare hos polisen och vän med SOA, KA och familjen D?

Helt korrekt. Operativ analytiker.
På ett eller annat sätt. Vän alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in