2021-03-31, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Broms
De ska nyligen ha blivit vänner på Facebook.
Gissningsvis så har det fått kontakt via
Internet rätt nyligen och bestämde träff.

Asså på riktigt. Det finns en anledning att jag inte har facebook längre. Men har man inte facebook så finns man inte eller? Herregud sluta läs av allt på sociala medier, var inte så verklighetsfrånvänd. Finns säkert både en och flera anledningar till att man avföljer någon på fb för att sedan följa varann igen. Alla skriver ju inte ut sitt privatliv i en statusrad på fb varje dag, men jag lovar vi har också ett liv
Citera
2021-03-31, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Vem tror du såg henne pyjamas? Kanske samma person som tror att kvinnor går ute i pyjamas 07.20 😂😂😂

Det är inne med pyjamasbyxor bland unga just nu. Dvs att gå ute med på dagtid.... så det r inte så konstigt att hon haft pyjamas på.
Citera
2021-03-31, 22:51
Medlem
Bromss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Asså på riktigt. Det finns en anledning att jag inte har facebook längre. Men har man inte facebook så finns man inte eller? Herregud sluta läs av allt på sociala medier, var inte så verklighetsfrånvänd. Finns säkert både en och flera anledningar till att man avföljer någon på fb för att sedan följa varann igen. Alla skriver ju inte ut sitt privatliv i en statusrad på fb varje dag, men jag lovar vi har också ett liv

Han är tämligen aktiv på FB.
Citera
2021-03-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Även om en GM erkänner ett mord måste erkännandet överensstämma med den tekniska bevisningen.
Det är mycket som ska till i en mordundersökning.
Därför kan inte polisen berätta allt.

Polisen behöver inte berätta allt men ibland är hysch-hyschet talande nog.

Man har funnit kroppen och gripit mördaren.
Citera
2021-03-31, 22:54
Medlem
Citat:

Det får framtiden utvisa.
Citera
2021-03-31, 22:54
Medlem
Ännu en tragisk händelse (av många) på grund av att svensk psykvård bantats till absoluta minimum. Det ligger nära till hands, att genom att läsa inlägg på båda individernas facebookkonton, dra slutsatsen att båda inblandade i det här har väldigt låg begåvningsnivå och kanske hade mått bättre av att leva i en trygg övervakad miljö.

Man kan, som någon i tråden gjort, dra paralleller med mordet i Karlskrona där även det utfördes av personer med kognitiva funktionsnedsättningar men de är inte allt för många.
Här har mgm åkt fast ganska så omgående och kroppen är även den hittad i ett relativt tidigt skede. Detta mordet är troligtvis begånget i affekt och är inte förut planerat eller förberett. Till skillnad från mordet i Karlskrona.

Vad som även skiljer de misstänkta i dessa båda fallen är att i Karlskrona så var de misstänkta väldigt karismatiska och extravaganta personligheter med starka drag av psykopati men i övrigt relativt normalbegåvade (så när som på A som är något i underkant). I detta fallet verkar mgm bara vara svagbegåvad och därför troligtvis ha bristande konsekvensanalytisk förmåga och sämre impulskontroll än en normalbegåvad individ. Dessutom verkan han inte ha varit en stark personlighet i byn heller. Så polisen kommer inte ha samma utmaning med att förhöra honom som man haft i Karlskronafallet.

Mest troligt är det här en kärlekshistoria som gått över styr. Inte svårare än så. Skulle inte förvåna mig om han (i det fall att han är skyldig) erkänner brottet i sin helhet och samarbetar med polisen.
Citera
2021-03-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Tror du kan stryka brasklappen.

Det är någon hon känner väl, en oorganiserad GM, möjligen dömd tidigare för misshandel, ofredande, som lämnat brottsplatsen i panik.

Varken MGM eller någon av hans (förmodligen) släktingar i Höör finns på Lexbase. På Möllevägen finns endast fyra svenska kvinnor och en thailändska på Lexbase.

Synd att man inte kan söka per brott på Lexbase.
Citera
2021-03-31, 22:55
Medlem
Beck86s avatar
Nu har han misst 12 vänner på några timmar. 👍👍👍
Citera
2021-03-31, 22:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att de undersöker hans husbil om de misstänker honom betyder ju inte heller nödvändigtvis att de verkligen hittar några spår i den. Så än så länge finns det väl utrymme för tvivel.

Finns det något som tyder på att BO någonsin komm längre än bakom husbilen? Jag tror att det kan vara fyndplatsen.
Citera
2021-03-31, 22:59
Medlem
Beck86s avatar
Sorgligt, tänk om han är oskyldig.
Tänk om han får läsa Flashbback och sin Facebook, då tror jag att han tyvärr tar livet av sig.
Hemskt men sant. Han är ju så gott som dömd över hela Höör
Citera
2021-03-31, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Broms
Han är tämligen aktiv på FB.

Hur vet du att dom inte följt varann tidigare och avföljt och senare börjat följa?

Jag tror att hon slutade träffa honom av en anledning och när hon senare började träffa han igen misstänker jag att hennes familj såg varningsklockor, därav den stora apparaten direkt vid försvinnandet. Detta e bara min spekulation. Men vad jag förstod bodde dom dessutom bara ett par hundra meter ifrån varann? Dessto svårare att bryta en destruktiv relation eller vänskap för den delen. Lätt att man faller tillbaka
Citera
2021-03-31, 23:00
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Sakta i backarna nu. Polisen har gripit en misstänkt person. Det behöver inte betyda att den gripne nödvändigtvis är gärningsmannen. Misstankegraden kanske pekar i en bestämd riktning, men han är inte dömd än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in