2021-03-31, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sen skriver systern igår kl 18.40 att hon blev sedd 07.20 tisdag morgon på Sandstensvägen i Höör.

Verkar som om denna desinformation planterats av MGM. Han hade väl grävt ner kroppen vid den tiden och kände att det var dags för lite 4-D schack. Jag skulle helst se att denna trådsanning lade sig ner och dog.
Citera
2021-03-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Ja enligt systern har hon ju setts kl 07:20 tisdag morgon.. men vem som såg henne framgår inte av hennes inlägg.

Men när systern efterlyste henne, i går kväll, hade hon ju varit borta redan hela natten till tisdag, hela tisdag dag... och sen då hela natten tills i dag innan dom hittade henne.. det är ju 24 timmar(och mer) som hon var försvunnen..

Tycker det verkar märkligt, men är kanske inte ovanligt att dylika observationer är felaktiga?
Det troliga måste ju vara att hon mördades under natten, eller åtminstone på samma plats som hon uppehöll sig på under natten.

Men känns ju som att rättsmedicinarna kommer kunna fastställa dödstiden med hög precision, så det borde ge sig.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2021-03-31 kl. 21:53.
Citera
2021-03-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicefoclady
O nu e Facebook stängd o det gör polisen när man e anhållen

jag kommer in på hans facebook
Citera
2021-03-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ja enligt systern har hon ju setts kl 07:20 tisdag morgon.. men vem som såg henne framgår inte av hennes inlägg.

Men när systern efterlyste henne, i går kväll, hade hon ju varit borta redan hela natten till tisdag, hela tisdag dag... och sen då hela natten tills i dag innan dom hittade henne.. det är ju 24 timmar(och mer) som hon var försvunnen..

Försvunnen, inte eftersökt. Bara GM vet när hon försvann och systern när hon saknades.

Kroppen hittades snabbt. Hoppas han brinner.
Citera
2021-03-31, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Tycker det verkar märkligt, men är kanske inte ovanligt att dylika observationer är felaktiga?
Det troliga måste ju vara att hon mördades under natten.

Det är väl vanligt att vittnesuppgifter kan vara.. lite fel eller väldigt fel.

Jag tyckte nån skrev att det var MGM som sagt att han sett henne där 07:20 tiden men det kan vara en trådsanning...
Citera
2021-03-31, 21:52
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:

Det gör dom verkligen inte. Vart har du fått det ifrån? Hitta inte på saker som du inte har en aning om.
Citera
2021-03-31, 21:54
Medlem
Vi kanske inte ska dra förhastade slutsatser än? Det är ju inte så ovanligt att polisen anhåller en person i början av utredningen som dem sedan släpper . Och är denna person då sista vad dem vet som såg henne i liv så är det definitivt inte konstigt att den personen blivit anhållen. Sen är det konstigt om mgm gjort det för han bor väl med sina föräldrar? Eller dem var inte hemma ? Om det inte är mgm så är en mördare lös och det är ju absolut inte första gången fallet är så nere i dem trakterna, tyvärr.
Citera
2021-03-31, 21:55
Medlem
Citat:

Vem tror du såg henne pyjamas? Kanske samma person som tror att kvinnor går ute i pyjamas 07.20 😂😂😂
Citera
2021-03-31, 21:55
Avslutad
Citat:

Nej, det gör de naturligtvis inte. Och Facebook lämnar inte ut lösenord till polisen. Dessutom skulle det ligga utredarna till last om sidan stängdes ner. Så länge sidan är öppen kan det komma in bevis mot den anhållne. https://www.facebook.com/Xhilip.grahn.23423 (ersätt X med p och 23423 med 79)

När man är misstänkt för ett så här pass allvarligt brott så sitter man på restriktioner. Man kan inte ens meddela anhöriga via juridiskt ombud. All kommunikation från den anhållne/häktade censureras av polis och, efter häktningsförhandlig, åklagare.
Senast redigerad av löktårta 2021-03-31 kl. 22:04.
Citera
2021-03-31, 21:57
Medlem
Bromss avatar
Citat:

Nej den är inte "stängd".

Nej det gör de inte.
Citera
2021-03-31, 21:57
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Jag får inte ihop det, hon ska enligt uppgifterna lämnat en väns bostad. Ang den person som sitter anhållen säger polisen att det är för tidigt att fastställa vad för koppling det finns mellan den misstänkta gärningsmannen och flickan. Om hon lämnat en väns bostad kan det inte röra sig om MGM för enligt polisen är det oklart. Alltså är det inte honom hon varit hos tolkar jag det som. Bara jag som misstolkar det hela?
Citera
2021-03-31, 21:58
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Polisen förstör inte någon utredning genom att ge allmänheten relevanta upplysningar. Det är ren lögn som man använder att försvara att man av politiska skäl numera desinformerar oss istället för att ge nödvändig samhällsinformation. Sedan sprids denna myt vidare av folk som tyvärr gått på den.

Ingen säger sedan att polisen skall släppa precis alla detaljer ur utredningen. Det vore förstås inte heller bra.

Innan utredningen är klar kan dom ju inte i förväg veta vilka uppgifter som kan skada utredningen eller inte. Så naturligtvis är man sparsam med att lämna uppgifter framför allt i ett tidigt skede.

Allmänheten behöver i stort sett inte veta mer än sådant som kan ha med allmänhetens säkerhet att göra, om man behöver vara aktsam för någon eller något t ex. Sedan kan jag ju tycka att det kan vara intressant att få ta del av kända fakta när utredningen är klar och domar vunnit laga kraft.

Jag har inte gått på någon myt, jag kan tänka själv. Att polisen skulle syssla med desinformation känns mer som en konspirationsteori, än att det är något som skulle vara speciellt vanligt. Dom har nog annat att göra. Tror jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in