2021-03-31, 22:11
Avslutad
Elin var hos en vän under kvällen på Möllevägen. Vad man vet är att hon skulle promenera hem kl 02 några hundra meter till hemmet - Elin kom aldrig hem. Hon anmäldes försvunnen under tisdagen. En man i 25-års åldern grips misstänkt för människorov, som senare ändras till skäligen misstänkt för mord. Kl 16 idag går polisen ut med att dom påträffat en avliden kropp, kroppen identifieras och det är Elin.

Allt annat är tyvärr spekulationer och trådsanningar.

Personligen tror jag Elins familj känt en oro över just vem hon hade varit hos, kanske hade dom haft ett turbulent förhållande? Eller helt enkelt en dålig vibe av att hon umgicks med honom och därför drog polisen igång en stor apparat så tidigt? dessutom tror jag MGM erkänt i ett tidigt skede samt lämnat mycket spår efter sig. Dessutom kanske hans familj lagt märke till att allt inte står rätt till. Man kan ju själv föreställa sig hur man reagerat om
En familjemedlem mördat någon, de lär ju inte gå helt obemärkt förbi när han ska försöka lägga ihop pusslet. Han hade de nog rätt svettigt där ett tag att förklara och redogöra för familjen och farbror blå när han senast såg Elin. De tysta introverta personerna är ofta de farligaste (inte alla givetvis) men man vet aldrig vad som döljer sig bakom stängda dörrar.
Citera
2021-03-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broms
Nej den är inte "stängd".

Nej det gör de inte.
Ser nu att den e öppen. Vet mordmisstänktas Facebook som har blivit nerstängda pga bevis har funnits där
Citera
2021-03-31, 22:13
Medlem
Angående det här med pyjamas, minns ni inte det vederstyggliga pyjamasmodet för utomhusbruk för bara två, tre år sedan? Kan ju ha varit ett sådant plagg E bar, om det nu var hon som sågs.

Jag tror dock att MGM har mördat henne ganska omgående, om det nu är han som är GM.
Citera
2021-03-31, 22:17
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Hon hade varit hos en vän. Alltså INTE ute på promenad.
Den vännen kan mycket väl vara MGM eftersom den sista säkra observationen är att hon lämnade på natten från samma adress som han bor på.

Varför försöker du förvirra?
Var finns denna "sista säkra observation" att finna?

En annan sak som slog mig:
Jag undrar varför det avsides skogsområdet i Tjuvaröd plötsligt blev intressant från polisens sida, kan man redan ha hunnit göra en masttömning och därför fått pejl i området?
Citera
2021-03-31, 22:18
Moderator
KomissarieBecks avatar
Om flickan hittades i ett buskage så tror jag att hon med stor sannolikhet har blivit strypt.
Om hon nu har varit hemma hos grabben så kanske han har följt henne hem och fått ett psykbryt på vägen. Alternativt har det varit någon fnurra på tråden och grabben har följt efter henne hem
Är han skyldig så kommer det säkert ett erkännande ganska omgående.

Lämnar en liten öppning för att hon har blivit överfallen av någon okänd GM på väg hem och att vår nuvarande MGM helt enkelt är oskyldig.

Om nu kroppen lämnats kvar i ett buskage så lär det dock finnas mängder med teknisk bevisning.
Hur var vädret under natten/morgonen i Höör?
Citera
2021-03-31, 22:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lomskfagel
Vad är det som säger att hon ens lämnat MGM i livet under natten (om det nu är han som hon varit hos)? Det kan ju vara MGM som spridit att hon skulle gå en kort sväng och sen hem.

Misstänker att rapporten om att hon lämnade och sågs senare kommer från samma källa som är gärningsmannen
Citera
2021-03-31, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Hon hade varit hos en vän. Alltså INTE ute på promenad.
Den vännen kan mycket väl vara MGM eftersom den sista säkra observationen är att hon lämnade på natten från samma adress som han bor på.

Varför försöker du förvirra?
försöker inte förvirra, men ingen här i tråden vet vem hon gick till-vilken vännen är som hon gick till för att festa. SA hon vem hon gick till?
från vem kommer dessa tidsangivelser?
Vem påstår att hon var ute och gick vid 07.-tiden?
Det är förvirrande information angående tiderna
kommer uppgifterna från mgm är han antingen helt oskyldig eller också ljuger han ..
han kanske inte alls har någon inblandning i hennes försvinnande
isåfall är någon annan skyldig till att flickan Elin aldrig kom hem till sin familj.
Citera
2021-03-31, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicefoclady
Ser nu att den e öppen. Vet mordmisstänktas Facebook som har blivit nerstängda pga bevis har funnits där

Om du ngnsin kunde lära dig att byta ut * emot den bokstav som ersätter * sp tror jag att även du blir upplyst så småningom
Citera
2021-03-31, 22:23
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Elin var hos en vän under kvällen på Möllevägen. Vad man vet är att hon skulle promenera hem kl 02 några hundra meter till hemmet - Elin kom aldrig hem. Hon anmäldes försvunnen under tisdagen. En man i 25-års åldern grips misstänkt för människorov, som senare ändras till skäligen misstänkt för mord. Kl 16 idag går polisen ut med att dom påträffat en avliden kropp, kroppen identifieras och det är Elin.

Allt annat är tyvärr spekulationer och trådsanningar.

Personligen tror jag Elins familj känt en oro över just vem hon hade varit hos, kanske hade dom haft ett turbulent förhållande? Eller helt enkelt en dålig vibe av att hon umgicks med honom och därför drog polisen igång en stor apparat så tidigt? dessutom tror jag MGM erkänt i ett tidigt skede samt lämnat mycket spår efter sig. Dessutom kanske hans familj lagt märke till att allt inte står rätt till. Man kan ju själv föreställa sig hur man reagerat om
En familjemedlem mördat någon, de lär ju inte gå helt obemärkt förbi när han ska försöka lägga ihop pusslet. Han hade de nog rätt svettigt där ett tag att förklara och redogöra för familjen och farbror blå när han senast såg Elin. De tysta introverta personerna är ofta de farligaste (inte alla givetvis) men man vet aldrig vad som döljer sig bakom stängda dörrar.
Håller helt med dig, tänker på Mikael (Karlskrona) så obehagliga sjuka människor.
Man kan få mardrömmar för mindre! Kontentan är- var uppmärksam, även för din konstiga bästa vän...
Citera
2021-03-31, 22:25
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
försöker inte förvirra, men ingen här i tråden vet vem hon gick till-vilken vännen är som hon gick till för att festa. SA hon vem hon gick till?
från vem kommer dessa tidsangivelser?
Vem påstår att hon var ute och gick vid 07.-tiden?
Det är förvirrande information angående tiderna
kommer uppgifterna från mgm är han antingen helt oskyldig eller också ljuger han ..
han kanske inte alls har någon inblandning i hennes försvinnande
isåfall är någon annan skyldig till att flickan Elin aldrig kom hem till sin familj.

Uppgiften om att hon observerats kl 7:20 på Sandstensvägen stod på hennes systers efterlysning på Facebook. Varifrån hon fått de uppgifterna tror jag inte framkommit.
Citera
2021-03-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men nu tänker jag logiskt, varför skulle hon gå till hem till mgm för att festa och sova
enligt vad som framkommit så kände de inte varandra, de hade likat varandra på facebook bara, bodde i samma by men verkar inte ha varit vänner eller nära.
Hon går ut iklädd pyjamas, för mig är det rimligare att hon precis som andra flickor i byn går till affären, på tisdaglvällen-
där händer det nåt, de två stöter ihop med varann och han ber henne hänga med
går verkligen Elin hem till en relativt okänd kille klädd i pyjamas, det är frågan.
Elin bor hemma och ingen tycks sakna henne på tisdagskvällen, men systern börjar söka efter henne och får veta att Elin varit hos mgm och druckit sprit, han mgm uppger då att Elin lämnat honom vid två tiden tisdagnatt. Han enl uppgifter uppger också senare att han sett henne promenera vid 07 tiden onsdagmorgon-
min undran är
Elin verkar inte vara en tjej som hänger med killar och lever loppan hursomhelst..skulle hon verkligen gå hem till en okänd bybo och dricka sprit iklädd pyjamas,
det verkar inte likt henne hon verkar inte leva det livet liksom.

Vart har det framkommit att de inte kände varandra? De är vänner på facebook, Höör är en liten by där alla i stort sett känner till alla. Någon på PG´s facebook som säger sig vara vän med honom påstår att han och Elin dejtat.
Citera
2021-03-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Uppgiften om att hon observerats kl 7:20 på Sandstensvägen stod på hennes systers efterlysning på Facebook. Varifrån hon fått de uppgifterna tror jag inte framkommit.
Troligen MGM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in