2021-03-31, 21:58
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Vet inte varför, men jag tänkte på Lasse-Majas detektivbyrå när jag läste detta.

han jobbade inom vården...
Citera
2021-03-31, 21:59
Medlem
Imzadis avatar
MGM's FB sida är öppen.

Någon delade med sig ett fint litet klipp på en bilkortege av ungdomar som hedrade Elin's minne. På systern's sida.
Senast redigerad av Imzadi 2021-03-31 kl. 22:02.
Citera
2021-03-31, 21:59
Medlem
Det spelar ingen roll vad hon vägde, man tar bara inte ett liv på en oskyldig 18-åring.
Citera
2021-03-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Det är väl vanligt att vittnesuppgifter kan vara.. lite fel eller väldigt fel.

Jag tyckte nån skrev att det var MGM som sagt att han sett henne där 07:20 tiden men det kan vara en trådsanning...

Jo. Men bra att de hittade henne fort, rättsmedicin måste ha kunnat ge en ganska precis tidpunkt för döden.
Citera
2021-03-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicefoclady
O nu e Facebook stängd o det gör polisen när man e anhållen
Nä, polisen gör inte sånt. Däremot kan advokat meddela familjen att stänga ner den, eller advokaten själv kan göra det med tillstånd från den anhållne. Men polisen skiter i vilket.
Citera
2021-03-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja om uppgifterna av de olika tiderna kommer från honom så förstår man ju att han blev misstänkt.
Han uppgav hon festade hos honom på kvällen men gick därifrån vid 02-tiden-
han uppger senare att han ser henne gående vid 07-tiden.
Är detta hans uppgifter så verkar han bluffa o ljuga.
Hur hon hamnade hemma hos honom är också konstigt.
Hon verkade ta promenader och han kan ha lockat med henne hem till sig-
han hade andra avsikter som inte Elin förutsåg.
Hon hade varit hos en vän. Alltså INTE ute på promenad.
Den vännen kan mycket väl vara MGM eftersom den sista säkra observationen är att hon lämnade på natten från samma adress som han bor på.

Varför försöker du förvirra?
Citera
2021-03-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Nämen snälla, driver du nu eller? Jag har ingen direkt erfarenhet av Höör men vad jag förstått så bodde dom bara några hundra meter ifrån varandra? Högst troligt är ju att dom kände varann var ex? Vänner? Bekanta ? Om man inte är vän på fb så känner man inte varann eller? Kanske varit ett par o sen blockar varann efter de? Och sedan blivit vänner igen? De står ju i pressen att hon var hos en vän på den gatan! Verkar inte likt henne att dricka o träffa killar i pyjamas? Kände du henne? Ingen utomstående vet ju med säkerhet vad som hänt än. Men din historia är den mest osannolika spekulationen i den här tråden
ja det återstår att se vad polisen får fram, det rapporterades att det inte fanns någon direkt koppling mellan den anhållne och offret, i polisens tidiga rapportering -då när sökandet startats.
Har själv bott i by och vet att man alls inte känner alla eller umgås med alla bybor
man känner varandra till utseendet bara.
Alla ungdomar känner inte heller varandra, det är lite av en myt.
Det finns märkliga omständigheter om tider och det tyder på att dessa uppgifter kommer från mgm.
Citera
2021-03-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Jo. Men bra att de hittade henne fort, rättsmedicin måste ha kunnat ge en ganska precis tidpunkt för döden.
Polisen på TV som pratade om att hon var funnen död sa nyss att "det är inte roligt att vakna till en ny dag och få en information om att man ska arbeta med detta"
Det kan man tolka som att polisen redan i morse hade hittat kroppen.
Citera
2021-03-31, 22:08
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secret1
Vi kanske inte ska dra förhastade slutsatser än? Det är ju inte så ovanligt att polisen anhåller en person i början av utredningen som dem sedan släpper . Och är denna person då sista vad dem vet som såg henne i liv så är det definitivt inte konstigt att den personen blivit anhållen. Sen är det konstigt om mgm gjort det för han bor väl med sina föräldrar? Eller dem var inte hemma ? Om det inte är mgm så är en mördare lös och det är ju absolut inte första gången fallet är så nere i dem trakterna, tyvärr.

Han är anhållen på sannolika skäl. Vilket är en stark misstankegrad.
Citera
2021-03-31, 22:10
Medlem
Orobanches avatar
Även om en GM erkänner ett mord måste erkännandet överensstämma med den tekniska bevisningen.
Det är mycket som ska till i en mordundersökning.
Därför kan inte polisen berätta allt.
Citera
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Hon hade varit hos en vän. Alltså INTE ute på promenad.
Den vännen kan mycket väl vara MGM eftersom den sista säkra observationen är att hon lämnade på natten från samma adress som han bor på.

Varför försöker du förvirra?
Samma tänker jag 😥.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han är anhållen på sannolika skäl. Vilket är en stark misstankegrad.
Ja jag vet , vi får väl se 🤷‍♀️.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in