2021-03-31, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men nu tänker jag logiskt, varför skulle hon gå till hem till mgm för att festa och sova
enligt vad som framkommit så kände de inte varandra, de hade likat varandra på facebook bara, bodde i samma by men verkar inte ha varit vänner eller nära.
Hon går ut iklädd pyjamas, för mig är det rimligare att hon precis som andra flickor i byn går till affären, på tisdaglvällen-
där händer det nåt, de två stöter ihop med varann och han ber henne hänga med
går verkligen Elin hem till en relativt okänd kille klädd i pyjamas, det är frågan.
Elin bor hemma och ingen tycks sakna henne på tisdagskvällen, men systern börjar söka efter henne och får veta att Elin varit hos mgm och druckit sprit, han mgm uppger då att Elin lämnat honom vid två tiden tisdagnatt. Han enl uppgifter uppger också senare att han sett henne promenera vid 07 tiden onsdagmorgon-
min undran är
Elin verkar inte vara en tjej som hänger med killar och lever loppan hursomhelst..skulle hon verkligen gå hem till en okänd bybo och dricka sprit iklädd pyjamas,
det verkar inte likt henne hon verkar inte leva det livet liksom.

Nämen snälla, driver du nu eller? Jag har ingen direkt erfarenhet av Höör men vad jag förstått så bodde dom bara några hundra meter ifrån varandra? Högst troligt är ju att dom kände varann var ex? Vänner? Bekanta ? Om man inte är vän på fb så känner man inte varann eller? Kanske varit ett par o sen blockar varann efter de? Och sedan blivit vänner igen? De står ju i pressen att hon var hos en vän på den gatan! Verkar inte likt henne att dricka o träffa killar i pyjamas? Kände du henne? Ingen utomstående vet ju med säkerhet vad som hänt än. Men din historia är den mest osannolika spekulationen i den här tråden
Citera
2021-03-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ha varit nån som liknade henne? Nå, vi lär få veta när pusslet är lagt.

MGM kan ha "haft" henne från 2 natten till tisdag och ända fram tills ja typ i morse, det skrämmer i alla fall mig...
Citera
2021-03-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
En person på fejjan skriver att han antagligen delade efterlysningen för att få uppmärksamhet, samt att denne är säker på att han är GM pga kvinnosyn och humör. Nu skriver du att han var blyg och tyst, men har du uppfattat på något vis att någon annan i familjen skulle ha dålig kvinnosyn eller hetsigt humör?
Jag har aldrig sett Philip i konflikt med ngn. De tjejer jag känner som vet vem han är har inget ont att säga om honom mer än att han kan vara svår att prata med för att han knappt säger ngt. Han ställde gärna upp att ”fixa” saker ifall han hade möjlighet. Tex byta hjulen på bilen och dylikt. Har aldrig uppfattat ngn i familjen som hetsig, snarare tvärtom. Dem gör inte mkt väsen av sig. Tillbakadragna, skygga. Säger Hej och tittar i marken när man möter dem ute
Citera
2021-03-31, 21:41
Medlem
Sandsstensvägen(där hon ska ha setts kl 07.20 tisdag morgon) korsar ju Möllevägen där MGM bor..

(fick googla lite då jag inte ens vet vart Höör ligger)
Citera
2021-03-31, 21:41
Medlem
0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disillusionisten
Nu hängde Fria Tider ut honom. Stämmer det som Fria Tider skriver om hans koppling till SD?
Läste vi samma artikel? Fria Tider hänger inte ut honom som SD-politiker. Bara att han varit aktivist åt SD som nån sorts frifräsare. Det är ingen koppling som SD kan ta ansvar för.
Citera
2021-03-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Systern skrev i går kl. 18:41 på facebook

ELIN SÅGS SENAST KL 07:20 idag! Gåendes vid Sandstensvägen i Höör!

Min lillasyster Elin Klinteberg är försvunnen sedan inatt! Gick hem från en kompis i Höör (Skåne) vid 02 och har inte setts eller hörts ifrån därefter.

Alltså hade hon redan när systern skrev varit bort hela natten och hela dagen, sen hittades hon först i dag.. så hon var borta 24 timmar

Jag tänker senaste vittnesuppgift, Elin var nog död runt 02 och gick inte runt nånstans där på morgonen
Citera
2021-03-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lomskfagel
Vad är det som säger att hon ens lämnat MGM i livet under natten (om det nu är han som hon varit hos)? Det kan ju vara MGM som spridit att hon skulle gå en kort sväng och sen hem.
ja om uppgifterna av de olika tiderna kommer från honom så förstår man ju att han blev misstänkt.
Han uppgav hon festade hos honom på kvällen men gick därifrån vid 02-tiden-
han uppger senare att han ser henne gående vid 07-tiden.
Är detta hans uppgifter så verkar han bluffa o ljuga.
Hur hon hamnade hemma hos honom är också konstigt.
Hon verkade ta promenader och han kan ha lockat med henne hem till sig-
han hade andra avsikter som inte Elin förutsåg.
Citera
2021-03-31, 21:43
Medlem
Willy-45s avatar
Kollade EK:s FB-sida.
Ser fullständigt normalt ut..Inget om pojkvän eller så.
Men det finns tydligen ingen info om misstänkte GM?
Citera
2021-03-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Jag tänker senaste vittnesuppgift, Elin var nog död runt 02 och gick inte runt nånstans där på morgonen

Ja enligt systern har hon ju setts kl 07:20 tisdag morgon.. men vem som såg henne framgår inte av hennes inlägg.

Men när systern efterlyste henne, i går kväll, hade hon ju varit borta redan hela natten till tisdag, hela tisdag dag... och sen då hela natten tills i dag innan dom hittade henne.. det är ju 24 timmar(och mer) som hon var försvunnen..
Citera
2021-03-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Systern skrev i går kl. 18:41 på facebook

ELIN SÅGS SENAST KL 07:20 idag! Gåendes vid Sandstensvägen i Höör!

Min lillasyster Elin Klinteberg är försvunnen sedan inatt! Gick hem från en kompis i Höör (Skåne) vid 02 och har inte setts eller hörts ifrån därefter.

Alltså hade hon redan när systern skrev varit bort hela natten och hela dagen, sen hittades hon först i dag.. så hon var borta 24 timmar
Hon anmäldes försvunnen igår morse till polisen så vitt jag förstår, eftersom hon inte kommit hem från festen varifrån hon gick 02.00 natten till tisdagen. Sen skriver systern igår kl 18.40 att hon blev sedd 07.20 tisdag morgon på Sandstensvägen i Höör. Det är inget konstigt. Man anmälde henne försvunnen till polisen och så småningom gick ut på facebook på kvällen för efterlysning. Vad är det som är konstigt? Skriver alla människor på facebook när en anhörig saknas? Det är inte så att jag tycker det är dumt på något sätt, många efterlysningar går ut på facebook, men det är nog inte det första man tänker på. Men VEM såg henne? Var det någon som bara liknade henne? Systern verkade inte skriva vem som såg henne, det kan ha varit att "jag tror jag såg henne.....".

"Först idag" hittades hon skriver du. Wilma i Uddevalla har man inte ens hittat än. Jag anser själv att det gått fort att hitta henne - men mordet är nog ett hastverk i vredesmod. Hon sa väl nej till honom och han blev förbannad. Eller lurade ut henne nånstans. Till husvagnen kanske? De gjorde sällskap en bit och något hände på vägen. Och nån egentlig tid att gömma henne hade han inte.
Citera
2021-03-31, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon anmäldes försvunnen igår morse till polisen så vitt jag förstår, eftersom hon inte kommit hem från festen varifrån hon gick 02.00 natten till tisdagen. Sen skriver systern igår kl 18.40 att hon blev sedd 07.20 tisdag morgon på Sandstensvägen i Höör. Det är inget konstigt. Man anmälde henne försvunnen till polisen och så småningom gick ut på facebook på kvällen för efterlysning. Vad är det som är konstigt? Skriver alla människor på facebook när en anhörig saknas? Det är inte så att jag tycker det är dumt på något sätt, många efterlysningar går ut på facebook, men det är nog inte det första man tänker på. Men VEM såg henne? Var det någon som bara liknade henne? Systern verkade inte skriva vem som såg henne, det kan ha varit att "jag tror jag såg henne.....".

"Först idag" hittades hon skriver du. Wilma i Uddevalla har man inte ens hittat än. Jag anser själv att det gått fort att hitta henne - men mordet är nog ett hastverk i vredesmod. Hon sa väl nej till honom och han blev förbannad. Eller lurade ut henne nånstans. Till husvagnen kanske? De gjorde sällskap en bit och något hände på vägen. Och nån egentlig tid att gömma henne hade han inte.

Hur vet man att det var fest? Hade hon inte pyjamas på sig?

Jo ja allt är relativt, men hon var ju ändå försvunnen sen 2 tiden natten till tisdag, nu är det onsdag, så jättefort gick det inte att hitta henne.. mest orolig för vad som hände henne under alla dessa timmar.
Citera
2021-03-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Stämmer
O nu e Facebook stängd o det gör polisen när man e anhållen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto