2021-03-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att de undersöker hans husbil om de misstänker honom betyder ju inte heller nödvändigtvis att de verkligen hittar några spår i den. Så än så länge finns det väl utrymme för tvivel.

Varför sätter dom upp tält två m bakom husbilen?

Kanske inte husbilen som är mest intressant ..
Citera
2021-03-31, 21:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Fast man ska ju inte gå ut med information som kan underminera vittnesmål.

Vilket om man tolkar det som att man inte kan säga ett dugg blir näst intill skrattretande om det inte handlade om så tragiska saker.
Citera
2021-03-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Han kanske bjöd/lurade in henne i hans husbil?

Eller försökte gömma kroppen bakom ?
Citera
2021-03-31, 21:29
Medlem
lindblomsgröns avatar
Tror hon fällt en kommentar om honom som gjort honom rasande. Man är dum om man är ensam med en man och fäller kränkande kommentarer. Han kanske också var onykter och gjorde det än mer våldsamt. Har nog haft svårt med kvinnor och det tog skruv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Det stämmer, de e inne hos ungdomar att gå runt i pyjamasbyxor (gärna rutiga). Också sett både en och 10 i affärer till o med på gymmet häromdagen 😬 lite som Adidasbyxor på 90-talet 😅 men kan ju varit så att hon tänkte sova där men ångrade sig och ville hem? Alt. Att hon kom under kvällen i pyjamas, som bodde väl relativt nära?
Men nu tänker jag logiskt, varför skulle hon gå till hem till mgm för att festa och sova
enligt vad som framkommit så kände de inte varandra, de hade likat varandra på facebook bara, bodde i samma by men verkar inte ha varit vänner eller nära.
Hon går ut iklädd pyjamas, för mig är det rimligare att hon precis som andra flickor i byn går till affären, på tisdaglvällen-
där händer det nåt, de två stöter ihop med varann och han ber henne hänga med
går verkligen Elin hem till en relativt okänd kille klädd i pyjamas, det är frågan.
Elin bor hemma och ingen tycks sakna henne på tisdagskvällen, men systern börjar söka efter henne och får veta att Elin varit hos mgm och druckit sprit, han mgm uppger då att Elin lämnat honom vid två tiden tisdagnatt. Han enl uppgifter uppger också senare att han sett henne promenera vid 07 tiden onsdagmorgon-
min undran är
Elin verkar inte vara en tjej som hänger med killar och lever loppan hursomhelst..skulle hon verkligen gå hem till en okänd bybo och dricka sprit iklädd pyjamas,
det verkar inte likt henne hon verkar inte leva det livet liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Eller försökte gömma kroppen bakom ?

Ja, det stod vart den hittades men jag kan inget om det området så jag vet inte hur långt från hans hus hon hittades..
Citera
2021-03-31, 21:30
Medlem
Citat:
Jag kan spekulera!

Hon försvann natten till tisdag, alltså i går, gick från en vän vid 02..sen sågs hon enligt systern på nån gata 07:20.. sen är hon alltså borta 24 timmar till... vart var hon?

Kan MGM ha lurat in henne i husbilen?
Sågs hon 07.20 igår tisdag? Är det verifierat och i så fall var står det att läsa nånstans?
Citera
2021-03-31, 21:31
Medlem
Vad är det som säger att hon ens lämnat MGM i livet under natten (om det nu är han som hon varit hos)? Det kan ju vara MGM som spridit att hon skulle gå en kort sväng och sen hem.
Citera
2021-03-31, 21:31
Medlem
Citat:
Vilket om man tolkar det som att man inte kan säga ett dugg blir näst intill skrattretande om det inte handlade om så tragiska saker.

Man får ju utgå från att något vittne kan ha observerat lite vad som helst, det går inte att veta på förhand.

Blir ju väldigt dumt om man råkar bränna ett nyckelvittne genom att offentliggöra detaljer som hade kunnat stärka vittnets trovärdighet.
Citera
2021-03-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sågs hon 07.20 igår tisdag? Är det verifierat och i så fall var står det att läsa nånstans?

Systern skrev i går kl. 18:41 på facebook

ELIN SÅGS SENAST KL 07:20 idag! Gåendes vid Sandstensvägen i Höör!

Min lillasyster Elin Klinteberg är försvunnen sedan inatt! Gick hem från en kompis i Höör (Skåne) vid 02 och har inte setts eller hörts ifrån därefter.

Alltså hade hon redan när systern skrev varit bort hela natten och hela dagen, sen hittades hon först i dag.. så hon var borta 24 timmar
Citera
2021-03-31, 21:34
Medlem
Citat:
Polisen förstör inte någon utredning genom att ge allmänheten relevanta upplysningar. Det är ren lögn som man använder att försvara att man av politiska skäl numera desinformerar oss istället för att ge nödvändig samhällsinformation. Sedan sprids denna myt vidare av folk som tyvärr gått på den.

Ingen säger sedan att polisen skall släppa precis alla detaljer ur utredningen. Det vore förstås inte heller bra.

Polisen undanhåller ingenting av politiska skäl. Det är politikernas jobb. Polisen ser enbart till att inte förstöra utredningen.

Självklart ska det inte släppas en massa info under pågående utredning.
Man får skilja på "need to know" och "nice to know".

Vad anser du är "relevanta uppgifter" i det här fallet?
Citera
2021-03-31, 21:35
Medlem
Citat:
Systern skrev i går kl. 18:41 på facebook

ELIN SÅGS SENAST KL 07:20 idag! Gåendes vid Sandstensvägen i Höör!

Min lillasyster Elin Klinteberg är försvunnen sedan inatt! Gick hem från en kompis i Höör (Skåne) vid 02 och har inte setts eller hörts ifrån därefter.

Alltså hade hon redan när systern skrev varit bort hela natten och hela dagen, sen hittades hon först i dag.. så hon var borta 24 timmar
Det kan ha varit nån som liknade henne? Nå, vi lär få veta när pusslet är lagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in