2021-03-31, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag blev klokare också för jag visste inte att hon hade en annan myst så nära hemmet.

Och SD är som vanligt onöjd med sin egen insats/FTF:

”Vilken jäkla grej! Ibland stressar man mer än nödvändigt.Har haft en låååång dag på Hjälmaren med CO. Tog första bussen till Hampetorp i morse för att njuta långfärdsskridsko till Örebro via massa burkar. Belv 53 km och 8 loggar. Har sedan haft en behaglig kväll med fru på galej, och bara haft barnen hemma att mysa med. Framemot sent upptäcker jag att denna burk kommit. Tror det bara gått tio minuter efter släpp. Är min andra avisering sedan jul, så jag kanske ska ta och kolla upp det där. Ser något om rejäla kläder, kollar attribut, men begår misstaget att inte helt läsa beskrivningen. Knappt alls faktiskt. Läste bara några ord, och uppfattade att uppgiften skulle finnas hos CO. Såg framför mig hur en liten skara med svegrim och LÅW i spetsaen stod utanför henne och klurade på något. Öste in saker i bilen och drog ner dit. Är bara 20 sekunders bilresa. Och jag verkar vara först. Helt otroligt. Får snart klart för mig från CO själv att jag nog inte gjort riktigt rätt. Men får komma in och lösa uppgiften där. Ännu ingen annan som gjort samma sak som jag och kommit hit . Vad duktiga ni alla är på att läs beskrivningen . När jag väl har grönt är det redan två eller tre som redan checkat grönt. Drar iväg som ett skållat troll. Tvekar på plats starkt inför steg 1, där jag faktiskt är helt själv. Men tänker att "kan CO, så kan jag". Men hinner förstå att det inte alltid handlar om styrka, mod och storlek. Ibland är det en fördel att vara en liten plutt. Steg 1 är snart besegrat, men vid steg 2 blir det tufft. Klurar och inser att en viktig detalj inte kommit med. Drar ner överdragskläderna som jag hade på steg ett till knäna och åker hemåt. Då hör en kille av sig och har tråkigt på jobbet. Det är samme kille som även har ett alter ego som är Toa Norik. Denna burks reviewer alltså. Mitt första svar till honom blir: TYST! (klipper in en liten del av konversationen i en bild här i loggen). Tillbaka på plats går det nu mycket smidigare. Vid steg tre blir det rörigt för mig en stund, men snart är det passerat. Fortfarande ingen som kommit ikapp. Kan någon verkligen ha hunnit förbi medan jag for hem en sväng? Har nu ytterst lite batteri kvar i telefonen. När steg fyra är löst så finns inget batteri alls kvar. Kunde inte mata in några koordinater och inte gå och leta. Fick springa till bilen och sätta den på laddning. Sitter där en stund laddar till jag kommer på att GPSen faktiskt är med. Matar in siffrorna och sätter fart mot finalen. Där inser jag varför CO frågat om jag har en ...... att skänka. Tydligen hann hon fixa det själv. Kul lösning iaf. Inte så rörigt, men lite i rörigaste laget. Droppar av en FP, och promenerar raskt över närmaste villaträdgård (där kompisen faktist bor) mot bilen. Äntligen ska denna dag få avslutas. TFTC”

Tänk om han varit så här detaljrik och babblig i förhören.

har du GC nummer på den cachen?
Citera
2021-03-31, 19:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Är upplagd nu. I samma mapp som övrigt material från hovrätten

Kanon! Teamwork har varit den röda tråden genom dessa nästan tre år. Förutom från några få då. Och det är toppen när man kan samarbeta.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
Citera
2021-03-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Kanon! Teamwork har varit den röda tråden genom dessa nästan tre år. Förutom från några få då. Och det är toppen när man kan samarbeta.

Sådär Länk: https://gofile.io/d/hMbBls
Citera
2021-03-31, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Frågan är om narcissisten och psykopaten klarar detta - eller är arrogansen så stor att han tror han skall slinka ur det nät som fortsatt vävas i nästan ett år efter TRs frikännande? Hoppas hans pass är beslagtaget. Han har ju varit fortsatt misstänkt under det här året då frikännandet inte hann vinna laga kraft. Om jag förstår rätt.
Det är därför så märkligt att han kunnat resa utomlands.. det förstår jag inte alls
Citera
2021-03-31, 19:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Snyggt jobbat! Läs och ta in, det är så sjukt.
Jobbigt att det inkom i sista minuten...
Önskar media kan live sända rättegången🤔

Hårprovet passade inte på SD:s DNA.
Rättsläkare bedömde att det är mer troligt att majoriteten av skadorna uppkommit av annat vapen än domskaft.

Inte undra på att åklagaren bara åberopar Google inloggningen som ny bevisning. Ovanstående med domskaft och DNA är ingen bevisning som hon kan använda som bevis på att SD är GM tyvärr.
Citera
2021-03-31, 19:44
Medlem
Citat:
Det är därför så märkligt att han kunnat resa utomlands.. det förstår jag inte alls
OM han varit utomlands, vilket både du och Fröken Sverige säger, så tycker jag det är mycket märkligt med tanke på vad han är misstänkt för.

Men, inte länge till. Blir spännande att se om han ens dyker upp på sin egen HR-förhandling.
Citera
2021-03-31, 19:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och här kommer Göta HR B 1752-20 Aktbil 58, Förundersökningsprotokoll 23 .pdf

https://gofile.io/d/xpx2oc

Glöm inte vara tacksamma för att ni får läsa det före mig!

Upprepar den första länken:

Göta HR B 1752-20 Aktbil 57, Kompl. bevisuppg. fr åkl.pdf
https://gofile.io/d/aczuZu

Tack igen, Mumsbulle!

Stort tack till Mumsbulle och dig Fr Sv!
Citera
2021-03-31, 20:20
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
OM han varit utomlands, vilket både du och Fröken Sverige säger, så tycker jag det är mycket märkligt med tanke på vad han är misstänkt för.

Men, inte länge till. Blir spännande att se om han ens dyker upp på sin egen HR-förhandling.

Ja, polisen gör nog klokast att hålla ögonen på SD nu fram till HR. Och barnen!

Citera
2021-03-31, 20:24
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Snyggt jobbat! Läs och ta in, det är så sjukt.
Jobbigt att det inkom i sista minuten...
Önskar media kan live sända rättegången🤔

Jag utgår från att NA kommer att skriva live som sist i alla fall. Det var lite puttenuttigt i början, men sen blev rapporteringen bättre och bättre vad tiden led. En del ljudklipp var det väl också.
Och ljudfiler kan man ju begära ut efter.

Bäst vore att bevittna det på plats. Men det verkar vara begränsat med platser pga Covid, så det kanske kan vara svårt att få plats?

Citera
2021-03-31, 20:40
Medlem
Citat:
SD´s kärleksbrev till ÅH. Inte så smart gjort, kanske...

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Nämen där ser man.

De som påstår att han är smart bör tänka om. Han är inte ens särskilt bra på att läsa av människor. Särbegåvad möjligen.
Citera
2021-03-31, 20:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Sådär Länk: https://gofile.io/d/hMbBls

Tack! Sparar den.

Har redan laddat ner allt innan, men det är lätt hänt att det försvinner vid en krasch, eller dylikt. Vem vet om man får inbrott av SD inatt? Bra att vara garderad, för detta kommer vi nog följa länge framöver. Vi kör väl HD i samma tråd om det blir aktuellt.

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera
2021-03-31, 20:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hårprovet passade inte på SD:s DNA.
Rättsläkare bedömde att det är mer troligt att majoriteten av skadorna uppkommit av annat vapen än domskaft.

Inte undra på att åklagaren bara åberopar Google inloggningen som ny bevisning. Ovanstående med domskaft och DNA är ingen bevisning som hon kan använda som bevis på att SD är GM tyvärr.

Inte riktigt så vad gäller skaftet:

GHR 58/43

"Skador med utseende som kan tala för att de orsakats av slag med ett föremål
av samma eller liknande karakteristika som det aktuella skaftet

1) Mjukdelsblödning i den vänstra tinningsmuskeln (nr. 128) med
underliggande multifragmentär impressionsfraktur på skallen (nr.
132/193, Rtg-fynd), skada på mellersta hjärnhinneartären (nr. 141) och
åtföljande blödning i utrymmet mellan skallen och den hårda
hjärnhinnan, s k epiduralt hematom (nr. 141)
2) Mjukdelsblödningarna på det vänstra pek (nr. 90) och ringfingret (nr.
92) med underliggande kompletta tvärgående frakturer på mellersta
falangen, respektive grundfalangen (Rtg-fynd). Att föremålet varit
smalare än det aktuella skaftet är minst lika troligt.
3) Frakturerna på det vänstra okbensbågen (nr. 134/198) och den vänstra
ögonhålan (nr. 135/199, nr. 136/200)
4) Del(ar) av eller hela den stora tvärförlöpande sårskadan baktill i
hårbotten (nr. 53)
5) Del av de traumatiskt betingade intrakraniella skador (blödningar
mellan de mjuka hjärnhinnorna nr. 144, blod i ventrikelsystemet nr. 148
och Rtg-fynd, stötskador på hjärnan nr. 146 och Rtg-fynd, hjärnödem
nr. 145, 147, 148 och Rtg-fynd).

Skador där uppkomstsätt i form av slag med ett föremål av samma eller
liknande karakteristika som det aktuella skaftet inte helt kan uteslutas, dock
är andra uppkomstsätt mer troliga

1) Frakturen på det högra överkäksbenet (nr. 138/203)
2) Sårskador i hårbotten nr. 49, 50, 51, 54
3) Mjukdelsblödningen i den högra tinningmuskeln (nr. 128)
4) Underhudsblödningar på den högra armen nr. 72, 75, 76, 78
"

Vad gäller håret får jag läsa på lite.

Däremot nya fynd på skorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här