2021-03-31, 16:54
Medlem
Har släktingar och bekanta i FM, kan säga med säkerhet att det handlar om självmord med sprängämnen, sen vad för sprängämnen det handlar om vet jag eller de jag känner ej.
Citera
2021-03-31, 19:49
Medlem
Har fn änns haft tyst minut för deniz? Militär brukar väll flyga över platsen å hedra å så?? Bor nära över vattnet så man skulle göra höra något sånt annars
Citera
2021-04-01, 07:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamnack3n
Har släktingar och bekanta i FM, kan säga med säkerhet att det handlar om självmord med sprängämnen, sen vad för sprängämnen det handlar om vet jag eller de jag känner ej.

Väldigt tråkigt och obegripligt när unga, framgångsrika människor väljer att sluta leva. Men, som sagt, vem som helst kan tappa livslusten.

I och med att hans mamma inte ville eller kunde acceptera sonens val, (hon ifrågasatte ju varför han skulle ta livet av sig när han planerat framåt(, så tror jag på dig.

Må han vila i frid..
Citera
2021-04-01, 13:12
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08killen
Har fn änns haft tyst minut för deniz? Militär brukar väll flyga över platsen å hedra å så?? Bor nära över vattnet så man skulle göra höra något sånt annars

Förbandet har genomfört en enskild och mycket värdig ceremoni.
Citera
2021-04-02, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Väldigt tråkigt och obegripligt när unga, framgångsrika människor väljer att sluta leva. Men, som sagt, vem som helst kan tappa livslusten.

I och med att hans mamma inte ville eller kunde acceptera sonens val, (hon ifrågasatte ju varför han skulle ta livet av sig när han planerat framåt(, så tror jag på dig.

Må han vila i frid..
Har mamman sagt det nu i dagarna?.
Jag läste tidigare att mamman skrev att de kunde inte ta honom med muskler och därför tog de bort honom på det här sättet.. Obs/Översättningar blir konstiga ibland så orden blir lite fel men vad jag läste så tror inte föräldrar att sonen tog sitt liv.
Citera
2021-04-02, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag läste tidigare att mamman skrev att de kunde inte ta honom med muskler och därför tog de bort honom på det här sättet.. Obs/Översättningar blir konstiga ibland så orden blir lite fel men vad jag läste så tror inte föräldrar att sonen tog sitt liv.

Ja, det verkar vara väldigt många som tror som föräldrarna. T.o.m. de som inte flyttar eller stänger denna tråden. Om det nu inte ens misstänks brott ligga bakom? Tror och tror? - menar att vi inte vet! och i den meningen tror mord/annan brottslighet kan vara en förklaring till det som hänt?
Citera
2021-04-02, 14:29
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, det verkar vara väldigt många som tror som föräldrarna. T.o.m. de som inte flyttar eller stänger denna tråden. Om det nu inte ens misstänks brott ligga bakom? Tror och tror? - menar att vi inte vet! och i den meningen tror mord/annan brottslighet kan vara en förklaring till det som hänt?

att spränga sig själv låter inte som något trevligt sätt att ta livet av sig . Så förstår att de inte tror det var hans val
Citera
2021-04-02, 15:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Det är just det, de tror inte att han tog sitt liv. Det säger man väl bara om man fått just den informationen?
Jag vet inte exakt vad mamman sa och när. Det låter dock som att de fått beskedet (lite senare) att han tagit sitt liv och det har mamman svårt att tro då han bokat tid hos tandläkaren osv. Jag tror att polisen hade agerat annorlunda ifall det var en olyckshändelse eller ännu värre mord. Nu hävde de avspärrningarna på platsen snabbt. De hade nog gjort en större undersökning vid olycka.

Men som sagt, det är mycket tro och lite fakta.
Citera
2021-04-02, 15:18
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
att spränga sig själv låter inte som något trevligt sätt att ta livet av sig . Så förstår att de inte tror det var hans val
Det finns ju inte många "trevliga" och 100%-iga sätt att ta sitt liv. Men att spränga sig själv med hjälp av militärgradiga sprängmedel bör väl vara ett av de med bäst ratio vad gäller smärtfrihet och slutgiltighet.
Citera
2021-04-02, 21:10
Medlem
Citat:

Håller med där, inget trevligt sätt!
Fast, men, har inte kunnskaper i sprängämnen annat än att (min) saliga mammas hjärta blev som ung, vild och galen av lite sprängämnet nitroclycerin, dog inte utav det utan överlevde pga det... på sin tid.

Så enligt många kunniga som förklarat här har fått mig övertygad om att sprängdmetoden kan vara snabb och smärtfri för en som D. som kan mixa det rätt! Det tror nog föräldrarna med om de får liknande förklaringar.
Troligt är att föräldrarna /syskon mfl nära vet mycket sådant som vi inte får veta här.
Citera
2021-04-02, 21:28
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Finns nog inga trevliga sätt att avsluta sitt liv, men nog är sprängning ett sätt som går snabbt så att säga.
Citera
2021-04-02, 22:58
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbiisbabbas
Polisen har gjort en utredning under 3,5 månaders tid. Finns nog anledningar till varför de inte misstänker brott. Har dock svårt att se varför någon av de tjejerna skulle berätta om det på FB...

Funderar på varför det är så lång utredningstid. Fortfarande undersökningssekretess enl. initierade källor.
Personen ifråga skakade dock på huvudet när jag undrade om det kunde ligga ett brott bakom hans död.
Nu kanske jag spär på konspirationsteorierna här men är det inte konstigt med denna långa utredningstid. Har de ätit för mycket bullar konstaplarna Klang och går omkring som halvsovande zombiez eller.........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in