Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Jag har inte uttryckt någon åsikt alls om debattartikeln, men till skillnad från dig har jag läst den. Det är varken något nytt eller unikt att debattörer använder aktuella händelser som utgångspunkt för att argumentera för sin sak. I det här fallet använder undertecknarna fallet Lambertz.
Om du hade läst vad jag skrivit i tråden hade du sett att jag skriver att jag inte försvarar MÄ:s agerande utan att jag försöker förstå. Den som är intresserad kan själv titta efter och se att det stämmer.
Jag kan bara konstatera att den som kastar skit på andra är du själv.
Menar du att MÄ:s agerande beror på att hon är kvinna, dvs hon följer bara sin natur?
Texten du länkar till använder psykologiska begrepp som machiavellianism och dissociation. Det kan vara bra att hålla i minnet för den som läser texten att såväl machiavellianism, dissociation och andra begrepp som används inte är knutna till ett visst kön.
Det är naturligtvis uppseendeväckande att 17 människor som till yrket driver inom juridik, väljer att debattera offentligt när de har totalt fel i sak. Ska du låtsas som att du inte förstår detta också?
Jag upplever det problematiskt att besvara dina inlägg i regel, då de oftast är väldigt grumliga och har en stark ton av passiv aggressivitet samt viktigast av allt;
Du försöker medvetet spela dum och dribbla bort både faktum och sanning för att din agenda skall sätta sig i tråden. Det är totalt genomskinligt.
Tyvärr, det har inte fungerat och det kommer fortsättningsvis inte fungera.
När det kommer till t.ex. machiavellianism och dissociation så är det begrepp som är starkt kopplat till det feminina imperativet. Så även att (försöka) rationalisera bort sanning och faktum för att skydda sitt ego och självbild. Som du är ett ytterst lämpligt exempel på. Tack för att du styrker min poäng.
EA är naturligtvis nära essensen av machiavellianism och dissociation och andra s.k. dark triad-personlighetsdrag. Hon är verkligen ett skolboksexempel på hur illa det kan gå, med dessa kort på handen.