2021-03-31, 17:02
Medlem
Larasofts avatar
Varför bad GL EA om ursäkt efteråt om det inte fanns något mått av press bakom samlaget?
Citera
2021-03-31, 17:04
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Varför bad GL EA om ursäkt efteråt om det inte fanns något mått av press bakom samlaget?

Alla gentlemän ber kvinnan om ursäkt om hon säger att hon är ledsen, har du aldrig levt tillsammans med någon?
Citera
2021-03-31, 17:04
Medlem
Hur kan EA ha blivit omhändertagen p g a anorexi?
På Lektyrfotografens bilder såg hon inte anorektisk ut.
Citera
2021-03-31, 17:06
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag har inte uttryckt någon åsikt alls om debattartikeln, men till skillnad från dig har jag läst den. Det är varken något nytt eller unikt att debattörer använder aktuella händelser som utgångspunkt för att argumentera för sin sak. I det här fallet använder undertecknarna fallet Lambertz.

Om du hade läst vad jag skrivit i tråden hade du sett att jag skriver att jag inte försvarar MÄ:s agerande utan att jag försöker förstå. Den som är intresserad kan själv titta efter och se att det stämmer.

Jag kan bara konstatera att den som kastar skit på andra är du själv.

Menar du att MÄ:s agerande beror på att hon är kvinna, dvs hon följer bara sin natur?

Texten du länkar till använder psykologiska begrepp som machiavellianism och dissociation. Det kan vara bra att hålla i minnet för den som läser texten att såväl machiavellianism, dissociation och andra begrepp som används inte är knutna till ett visst kön.

Det är naturligtvis uppseendeväckande att 17 människor som till yrket driver inom juridik, väljer att debattera offentligt när de har totalt fel i sak. Ska du låtsas som att du inte förstår detta också?

Jag upplever det problematiskt att besvara dina inlägg i regel, då de oftast är väldigt grumliga och har en stark ton av passiv aggressivitet samt viktigast av allt;

Du försöker medvetet spela dum och dribbla bort både faktum och sanning för att din agenda skall sätta sig i tråden. Det är totalt genomskinligt.

Tyvärr, det har inte fungerat och det kommer fortsättningsvis inte fungera.

När det kommer till t.ex. machiavellianism och dissociation så är det begrepp som är starkt kopplat till det feminina imperativet. Så även att (försöka) rationalisera bort sanning och faktum för att skydda sitt ego och självbild. Som du är ett ytterst lämpligt exempel på. Tack för att du styrker min poäng.

EA är naturligtvis nära essensen av machiavellianism och dissociation och andra s.k. dark triad-personlighetsdrag. Hon är verkligen ett skolboksexempel på hur illa det kan gå, med dessa kort på handen.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-31 kl. 17:31.
Citera
2021-03-31, 17:06
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Han utnyttjade en kvinna när hon var kraftigt berusad. Och så mycket, mycket yngre. Hur kan detta försvaras? Han skulle över huvudtaget INTE röra henne eftersom han var hennes mentor. Så respektlöst.

Även om han blev frikänd, så kommer han nog för alltid att bli ihågkommen för detta, speciellt av kvinnor. Med all rätt. Om han har lite skam i kroppen så borde han skämmas öronen av sig. Vad tänker grannar och vänner, även om de ingenting säger?
Att GL bjöd hem en 40 år yngre kvinna med psykisk ohälsa och våldtäktsanmälningar i bagaget på en blöt jul-lunch på två, det imponerar knappast på grannar, barnen, vänner eller kollegor. Jag tror dock inte GL bryr sig så särdeles. Till hans försvar kan sägas att han knappast visste att hon var mer eller mindre galen.

Men det är inte GLs tveksamma privatmoral som är ämnet i tråden, i alla fall inte för de flesta av oss.
Citera
2021-03-31, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Han utnyttjade en kvinna när hon var kraftigt berusad. Och så mycket, mycket yngre. Hur kan detta försvaras? Han skulle över huvudtaget INTE röra henne eftersom han var hennes mentor. Så respektlöst.

Även om han blev frikänd, så kommer han nog för alltid att bli ihågkommen för detta, speciellt av kvinnor. Med all rätt. Om han har lite skam i kroppen så borde han skämmas öronen av sig. Vad tänker grannar och vänner, även om de ingenting säger?

Kan du tala om för mig vart åldersgränsen går? 35? 40? 45?
Kvinnor yngre än denna ålder, är det bara sex de ska avstå ifrån? Eller är det också alkohol? Röstning?
Citera
2021-03-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Jag hatar inte kvinnor och har inte blivit lämnad vid något altare, du yrar. Snyggt att du utgår från att jag försöker våldta fulla kvinnor det säger ju mer om vilket svin du är än vem jag är. Du verkar vara en riktigt misslyckad och korkad individ, tragiskt att se.

För övrigt så drack hon sig inte redlös, EA ljög om det. Sexet var frivilligt och den som är beräknande här är ju EA som planerade att falskanmäla med hjälp av väninnan. Du ljuger igen och igen, du är ju lika jävla värdelös som EA.

Varför har du och dina gelikar så oerhört svårt att skilja på vanliga kvinnor, falska ljugande kvinnor samt psykiskt sjuka och ljugande kvinnor som EA.
Det går givetvis att dela in män på samma sätt.
Kritiken i denna tråd är riktad mot EA och inte mot alla kvinnor, man är riktigt korkad för att inte förstå det. Era argument är baserade på lögner och innehåller ingen logik, varför inte bara krypa tillbaka till den håla du kommer ifrån.

Hur vet du det? Pga GL sagt det?
Citera
2021-03-31, 17:08
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Alla gentlemän ber kvinnan om ursäkt om hon säger att hon är ledsen, har du aldrig levt tillsammans med någon?

Du menar att GL ber om ursäkt för något annat när det handlade om sexet? Var det bara dubier kring åldersskillnaden eller att han pressade med sitt "kladd"?
Citera
2021-03-31, 17:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Att GL bjöd hem en 40 år yngre kvinna med psykisk ohälsa och våldtäktsanmälningar i bagaget på en blöt jul-lunch på två, det imponerar knappast på grannar, barnen, vänner eller kollegor. Jag tror dock inte GL bryr sig så särdeles. Till hans försvar kan sägas att han knappast visste att hon var mer eller mindre galen.

Men det är inte GLs tveksamma privatmoral som är ämnet i tråden, i alla fall inte för de flesta av oss.

1. Finns inget som visar att GL kände till hennes psykiska hälsa
2. Ska kvinnor med psykisk ohälsa tvingas vara ensamma?
3. Ska kvinnor med psykisk ohälsa tvingas leva i celibat?
4. Vad har hans barns syn på vem han har sex med för betydelse?
5. Varför är sex omoraliskt, är du fanatiskt religiös?
Citera
2021-03-31, 17:14
Medlem
Citat:
Du menar att GL ber om ursäkt för något annat när det handlade om sexet? Var det bara dubier kring åldersskillnaden eller att han pressade med sitt "kladd"?
Kan du vara så snäll och ge oss en källa till ursäkten Lambertz skall ha givit?
Citera
2021-03-31, 17:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Har du några bevis som styrker exakt vad han bad om ursäkt för? Tror du att det varit en våldtäkt varje gån en man ber en kvinna om ursäkt?
Citera
2021-03-31, 17:17
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Kan du vara så snäll och ge oss en källa till ursäkten Lambertz skall ha givit?

Jag tror att han medgav det på sin "pressträff" liksom att han gjorde det i sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in