2021-03-31, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
EA har gett sig på fel person. Hoppas GL krossar henne.
Gärna det om GL kan spela sina juridiska kort så väl att slutet på denna skandal med en falskanmälande kvinna (EA) med väninna inte blir att "patriarkatet", det strukturella, juridiska får skulden för att EA blir krossad.

Helst skulle jag vilja se att de kvinnliga juristerna i SvD Debatt-artikeln inom kort kommer till insikt om att de har blivit lurade in i en fälla och att de därför skriver en helt ny debattartikel där de tar avstånd från falskanmälande kvinnor vad gäller våldtäkter och detta alldeles oavsett om falskanmälaren är en juridikstudent och därför en hypotetisk blivande kollega.

Här SvD-artikeln och namnen på de 17 juristerna:
https://www.svd.se/vem-vagar-anmala-ett-sexualbrott
Citera
2021-03-31, 14:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det här med "Knullkungen" var från början ett stollig journalist som plockade upp från ett enda inlägg.
Jag vet

Citat:
Men nu när "Knullkungen" är ute ur lådan & då detta epitet uppenbarligen retar vänsterfeministerna till max, så kanske det är läge att börja använde begreppet för att trolla ordentligt.
Ja, det tycker jag faktiskt. Vänster-tredjevågsfem has it coming.

Citat:
Om Lambertz läser här så ber jag på mina bara knän att han håller sin nästa presskonferens med en Burger King-krona på skallen.
Det vore legendariskt. Vilket meme han skulle bli!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-03-31 kl. 14:30.
Citera
2021-03-31, 14:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Jag lider med dig att ditt liv blivit som det blivit. Du verkar ha blivit lämnad vid altaret av en kvinna för var kommer annars ditt kvinnohat från? Har du blivit bedragen? Fick du inte ens stoppa in dasen i kvinnan du supit full? Var kommer ditt stora hat mot kvinnor från?

Lika övertygad som du är om att kvinnan frivilligt skulle bege sig hem till GL, frivilligt avvisa honom, frivilligt dricka sig redlös, frivilligt hångla upp honom och frivilligt låta honom ta för sig sexuellt av henne så är jag lika övertygad om att GL visste att han hade kontakt med en kvinna som inte mådde bra, att han bjuder hem henne, att han närmar sig henne men blir avvisad, att han frikostigt bjuder henne på alkohol tills hon inte längre gör motstånd av hans närmanden då "han bara blir lite kladdig" och sedan utnyttjar henne sexuellt. Det gör att GL är en beräknande sliskgubbe som borde vara bakom lås och bom. Tyvärr finns det så många män som försvarar honom av olika orsaker. Kanske har han en hållhake på många i maktens korridorer precis som Eliasson verkar ha. Vem vet, de kanske tom ingår i samma gubbsliskring.
Jag gillar de där dagboksbladen du skrivit. Litterärt läsbart. Något konspiratoriskt.
Var kan jag läsa resten av boken med dina fria fantasier?

Ps. Flashback är inte din blogg.
Citera
2021-03-31, 14:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Väninnan, som också "råkade" fabriksåterställa telefonen, är givetvis redan känd för polisen.

Ha ha... Kör hennes väninnor med samma trick?
Citera
2021-03-31, 14:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vilket börjar få en att undra hur många gånger dom kört detta trick & istället lyckats utpressa sina offer till att betala.
Citera
2021-03-31, 15:16
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ja, hennes mobil krånglade också och behövde fabriksåterställas efter att hon pratat med EA då EA var hos Lambertz. Kanske var ett virus.
Citera
2021-03-31, 15:19
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Åtminstone en av dem.

Under julnatten hemma hos Lambertz var EA i intensiv kommunikation med sin pojkvän och en väninna (för att vara en så pass "ensam" människa har EA ett ganska omfattande kontaktnät, kan man kanske tycka).

När polisen ville "säkra" denna kommunikation för att få reda på vad som messats och när på dygnet kommunikationen hade skett, visade det sig att både EA och väninnan hade fabriksåterställt sina mobiler.

Vem är då väninnan? Jo det är samma person som tillsammans med EA försökte sätta dit "krogprofilen" PA för våldtäkt 2017.

Den ensamma EA har inte bara ett nätverk av goda vänner - hon vårdar dessutom dessa vänner över tid.
Citera
2021-03-31, 15:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Håller med om att avvecklandet av mentalsjukhus en var det värsta som hänt Sverige. Nu finns det inte tillräckliga resurser till att ta hand om sjuka människor som behöver hjälp och vård. Tror att psykvården nu har blivit en halvmessyr.

Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det var väl för ganska länge sedan, även om "ädelreformen" brukar få skulden. Fast jag tror att ersättandet av inlåsning med psykofarmaka kom tidigare än så. En inlåsning av tankarna i stället för en inlåsning av kroppen.

Psykvården och dess offer
Min tolkning av vad som hände med psykiartivården är ungefär denna.

Att ha psykiskt sjuka inlåsta betraktades som allt mer ovärdigt och inhumant. Att en stor del av de inlåsta kunde tillskrivas någon eller några av dessa egenskaper "glömdes bort" i debatten.
– Farlig för sig själv.
– Farlig för andra.
– Inte kapabel att följa lagar och inordna sig som fungerande medborgare i en samhällsstruktur. I klartext: kriminella.

Kanske fanns en tilltagande tro eller snarare övertro, på hur nya mediciner kunde lösa allt fler psykiatriska problem.

2003 rådde en stor enighet bland riksdagens partier om bristerna i vården och att psykvården behövde reformeras.

Till den kända bakgrunden hörde dock detta.

«Det första mentalsjukhuset som hade lagts ner helt var Sundby sjukhus i Strängnäs som stängdes 1987. En uppföljning av hur det gått för patienter efter utflyttningen från sjukhuset presenterades 1995. Resultaten visade på hög kriminalitet och dödlighet vilket lyftes fram i debatten om att avvecklingen av mentalsjukhusen hade gått för fort.»

Off the record lär följande ha inträffat 2003. Dåvarande socialministern Lars Engqvist (s) ringde Anders Milton, som då var ordförande för Röda Korset och på ett möte i Dubai.
LE: "Vill du bli en nationell hjälte?"
AM: "Javisst vill jag bli hjälte, men vad ska jag göra?"
LE: "Som regeringens speciella psykiatrisamordnare föreslå förbättringar inom och utveckling av den psykiatriska vården i Sverige."

Milton tackade jag och sedan gick det som det gick.

Det finns mycket mer om psykvårdens utveckling (avveckling?) här.

https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/21894/1/gupea_2077_21894_1.pdf

Är EA ett offer för psykvården?
I vilken utsträckning EA är ett offer för en psykiatrisk vård som inte fungerat som den borde kan jag inte bedöma, men jag håller med ovanstående skribenter om att det kan ha betydelse. Kanske har det betydelse att den "nya" psykvården, som en följd av besparingsiver, snarast är underfinansierad. Trots att Anders Milton sa att reformen skulle komma att kosta och kräva tillräcklig finansiering.

Jag tror få betraktar Anders Milton som en nationalhjälte efter psykiatrireformen.

Anders Milton (73) bytte för övrigt "årsmodell" för ett antal år sedan. Hans nuvarande respektive är 28 år yngre än Anders. På tal om äldre herrar och yngre damer. Anders är kompis med Björn Rosengren och dom hade tidigare (kanske fortfarande?) en gemensam lägenhet i Palma, Mallorca.

Citera
2021-03-31, 15:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Åtminstone en av dem.

Under julnatten hemma hos Lambertz var EA i intensiv kommunikation med sin pojkvän och en väninna (för att vara en så pass "ensam" människa har EA ett ganska omfattande kontaktnät, kan man kanske tycka).

När polisen ville "säkra" denna kommunikation för att få reda på vad som messats och när på dygnet kommunikationen hade skett, visade det sig att både EA och väninnan hade fabriksåterställt sina mobiler.

Vem är då väninnan? Jo det är samma person som tillsammans med EA försökte sätta dit "krogprofilen" PA för våldtäkt 2017.

Den ensamma EA har inte bara ett nätverk av goda vänner - hon vårdar dessutom dessa vänner över tid.
När den andra killen sattes dit, som satt i 7 månader innan hovrätten släppte ut honom, så var det också en "väninna" som var inblandad. Som t.o.m. var med på "brottsplatsen" & fanns med på de inspelningar som polisen till slut lyckades återskapa, efter ytterligare en "fabriksåterställning" av telefonen.

Det känns inte speciellt avlägset att gissa att det finns en hel drös andra offer som lyckats betala sig ur dessa utpressningssituationer.
Citera
2021-03-31, 15:55
Medlem
Det har uppdagats att EA har varit tvångsintagen för psykiatrisk vård någonstans kring åren 2012-2013.
Detta ska då ha varit på grund av anorexi.
Samtidigt finns det fotografier från 2012 och framåt, där EA inte ser anorektisk ut.
Citera
2021-03-31, 15:55
Medlem
Citat:
När den andra killen sattes dit, som satt i 7 månader innan hovrätten släppte ut honom, så var det också en "väninna" som var inblandad. Som t.o.m. var med på "brottsplatsen" & fanns med på de inspelningar som polisen till slut lyckades återskapa, efter ytterligare en "fabriksåterställning" av telefonen.

Det känns inte speciellt avlägset att gissa att det finns en hel drös andra offer som lyckats betala sig ur dessa utpressningssituationer.

Vidrigt. Har en bekant som lider av att blivit dömd för våldtäkt. Inga bevis. Enbart en trovärdig historia med vänner som backade upp. Inte ens datumen kunde de komma ihåg. Inifrån fängelset berättas det om många män som döms på liknande vis. Men det är inget som intresserar samhället.
Citera
2021-03-31, 15:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Vidrigt. Har en bekant som lider av att blivit dömd för våldtäkt. Inga bevis. Enbart en trovärdig historia med vänner som backade upp. Inte ens datumen kunde de komma ihåg. Inifrån fängelset berättas det om många män som döms på liknande vis. Men det är inget som intresserar samhället.
Hade GL varit en vanlig okänd gubbe så hade Flashback inte tagit upp fallet & då hade han sannolikt dömts & antagligen dött i fängelset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in