2021-03-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Men snälla korkade människa EA har skickat in nerklippta ljudfiler, ljugit om att ha varit däckad fast hon i själva verket pratade i mobilen samt sedan fabriksåterställt sin mobil samtidigt som hennes väninna fabriksåterställde sin mobil. Varför skulle EA ljuga samt manipulera filer om hon verkligen blivit våldtagen.
Det är ju uppenbart att EA och väninnan planerat att sätta ditt Lambertz.

Begriper man inte detta så har man en agenda att kvinnor ska komma undan med att falskanmäla.
Ganska uppenbart att du med flera också försöker få det till att det som EA varit inblandad i är synonymt med det alla kvinnor som anmäler en våldtäkt varit med om men det stämmer ju inte då EA sitter i skiten för att ha falskanmält, 6% av anmälningarna är just det.
Ni försöker bygga ett narrativ att nu vågar inte kvinnor anmäla för de blir inte trodda samt uthängda, men nejdå det går bra att anmäla så länge du inte falskanmäler då ska du få ett helvete.

Ni kan inte gömma er bakom någon fasad att kvinnor inte ljuger och alltid är ärliga. Ni ska alltid låtsas vara så snälla och oskyldiga men är i själva verket oerhört lömska i många fall.

Jag lider med dig att ditt liv blivit som det blivit. Du verkar ha blivit lämnad vid altaret av en kvinna för var kommer annars ditt kvinnohat från? Har du blivit bedragen? Fick du inte ens stoppa in dasen i kvinnan du supit full? Var kommer ditt stora hat mot kvinnor från?

Lika övertygad som du är om att kvinnan frivilligt skulle bege sig hem till GL, frivilligt avvisa honom, frivilligt dricka sig redlös, frivilligt hångla upp honom och frivilligt låta honom ta för sig sexuellt av henne så är jag lika övertygad om att GL visste att han hade kontakt med en kvinna som inte mådde bra, att han bjuder hem henne, att han närmar sig henne men blir avvisad, att han frikostigt bjuder henne på alkohol tills hon inte längre gör motstånd av hans närmanden då "han bara blir lite kladdig" och sedan utnyttjar henne sexuellt. Det gör att GL är en beräknande sliskgubbe som borde vara bakom lås och bom. Tyvärr finns det så många män som försvarar honom av olika orsaker. Kanske har han en hållhake på många i maktens korridorer precis som Eliasson verkar ha. Vem vet, de kanske tom ingår i samma gubbsliskring.
Citera
2021-03-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Ofta har just sådana frågor (Varför anmälde hen inte, varför gjorde hen inte motstånd, varför hade hen kontakt i så fall efteråt med förövaren, varför skrattade hen osv osv) sin grund i samhällets okunskap kring hur sexualbrottsoffer reagerar (frozen fright, överlevnadsinstinkt, det är ändå inte lönt att anmäla pga polisen lägger ned, skam, alla vänner vänder en ryggen, ingen tror på en, förövaren fortsätter att hota och trakassera utan rättsliga konsekvenser, kan anmäla en för förtal om man vågar berätta om vad förövaren har gjort (lukrativ business det där tydligen, men bara om man har snopp)).

Varför hon väntade med att anmäla? (Förresten tror jag att det var hennes vän som anmälde, inte hon själv om jag inte missminner mig?). Ja, ovanstående kanske kan ge svar på den frågan plus att han är en väl ansedd jurist med inflytelserika kontakter och kommer att sitta i olika tv-soffor med sin offerkofta och promota sin bok medan hon är "en otrovärdig hysterisk psyksjuk sköka med nakenbilder på sig själv" så hon har ju ingen chans (alla vet ju att "personer med psykisk störning, prostituerade, drogmissbrukare, personer med nakenbilder på sig, personer som har ljugit tidigare etc "kan inte våldtas" då de inte har någon trovärdighet. Det handlar oftast inte vad som egentligen hände på riktigt utan vem som har den bästa storyn och den bästa trovärdigheten och som övertygar alla andra.

Vad är det du inte begriper EA har ingen trovärdighet för hon har falskanmält och lämnat in nedklippta ljudfiler, ljugit samt fabriksåterställt sin mobil och hennes väninna likadant.
Hur låg IQ har du som inte förstår att EA systematiskt falskanmäler med hjälp av väninnor.
Det råder ju inga tvivel om att det var en setup mot Lambertz.

Dina argument hade varit relevanta om hon faktiskt hade blivit våldtagen men stämplad som psykiskt sjuk och nakenbilder och allting annat hade varit ett sätt att misskreditera henne.
Nu bygger den informationen istället en förklaring till varför hon gör som hon gör nämligen borderline, manipulativ och en bedragerska.
Citera
2021-03-31, 13:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Jag lider med dig att ditt liv blivit som det blivit. Du verkar ha blivit lämnad vid altaret av en kvinna för var kommer annars ditt kvinnohat från? Har du blivit bedragen? Fick du inte ens stoppa in dasen i kvinnan du supit full? Var kommer ditt stora hat mot kvinnor från?

Lika övertygad som du är om att kvinnan frivilligt skulle bege sig hem till GL, frivilligt avvisa honom, frivilligt dricka sig redlös, frivilligt hångla upp honom och frivilligt låta honom ta för sig sexuellt av henne så är jag lika övertygad om att GL visste att han hade kontakt med en kvinna som inte mådde bra, att han bjuder hem henne, att han närmar sig henne men blir avvisad, att han frikostigt bjuder henne på alkohol tills hon inte längre gör motstånd av hans närmanden då "han bara blir lite kladdig" och sedan utnyttjar henne sexuellt. Det gör att GL är en beräknande sliskgubbe som borde vara bakom lås och bom. Tyvärr finns det så många män som försvarar honom av olika orsaker. Kanske har han en hållhake på många i maktens korridorer precis som Eliasson verkar ha. Vem vet, de kanske tom ingår i samma gubbsliskring.
Det enda du har är alltså en åsikt om att GL är "sliskig". På detta skall han alltså dömas?

Förstår du varför ni håller på att förlora makten över det offentliga samtalet? Ni framstår som fullständigt galna.
Citera
2021-03-31, 13:54
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det påverkar givetvis inte trovärdigheten alls. Ta ditt trollande & dra åt helvete.

Trams. Det påverkar visst.
Citera
2021-03-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter

Jag hatar inte kvinnor och har inte blivit lämnad vid något altare, du yrar. Snyggt att du utgår från att jag försöker våldta fulla kvinnor det säger ju mer om vilket svin du är än vem jag är. Du verkar vara en riktigt misslyckad och korkad individ, tragiskt att se.

För övrigt så drack hon sig inte redlös, EA ljög om det. Sexet var frivilligt och den som är beräknande här är ju EA som planerade att falskanmäla med hjälp av väninnan. Du ljuger igen och igen, du är ju lika jävla värdelös som EA.

Varför har du och dina gelikar så oerhört svårt att skilja på vanliga kvinnor, falska ljugande kvinnor samt psykiskt sjuka och ljugande kvinnor som EA.
Det går givetvis att dela in män på samma sätt.
Kritiken i denna tråd är riktad mot EA och inte mot alla kvinnor, man är riktigt korkad för att inte förstå det. Era argument är baserade på lögner och innehåller ingen logik, varför inte bara krypa tillbaka till den håla du kommer ifrån.
Citera
2021-03-31, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Du ligger nog närmare sanningen än du tror.

EA har tidigare ingått i en grupp kvinnor som bejakar subkulturen "pro-ana", dvs de som upphöjer anorexin till en livsstil, postar bilder på skelettkvinnor som inspiration, grupphetsar varandra till att inte äta, att hetsäta och kräkas och så vidare. De normaliserar ett livshotande självskadebeteende och upphöjer det till eftersträvansvärt.

Egentligen är detta samma sak: psykiskt störda kvinnor som samlas kring ett självskadebeteende, hävdar att det inte alls rör sig om ett självskadebeteende utan att kvinnan har "rätt" att bete sig "ickenormativt", och sedan hysteriskt försvarar självskadebeteendet.

Extra bittert är att de skyller sina beteenden på "normer" och "män", när det egentligen handlar om kvinnor som hetsar och triggar varandra utan anledning -- i EAs fall blev hon märkbart bättre och mer normalviktig när hon träffade LF. När hon fick en stabil, kärleksfull relation och kom långt bort från sina tokiga tjejkompisar blev hon omedelbart bättre.

Vad jag bara blir mer och mer säker på är att avvecklandet av dårhusen egentligen var det värsta som hänt Sverige, tillsammans med att en hel del beteenden inom psykiatrin överfördes från "galenskap" till "behandlingsbart" eller till och med "normalt". I gamla tider hade nämligen alla dessa dårar suttit inspärrade. Nu styr de samhället, genom sina hysteriska skrik.
Ett bra inlägg, tack!
Ang det fetade:
Jag klickade på den bild som kontot "Dentistlakare"(?) lade upp länk till och där en man syns gräva i en kvinnas underliv medan de båda ser utomordentligt glada och nöjda ut. Kanske är det EA med make LS, vilket hävdas i tråden, men oavsett vem det är så bedömer jag kvinnans BMI till 15 ungefär. Oavsett hennes BMI är hon en anorektiker utseendemässigt. Ingenting i tråden talar för att hennes undervikt skulle bero på någon fysisk åkomma.
Noterbart är de för allvarlig anorexi typiska "tecknen", nämligen framträdande crista och clavikel dvs höftbenkam resp nyckelben.
Just saying.
Citera
2021-03-31, 14:02
Medlem
Citat:
Svaret skrev jag för att jag fick frågan om varför BO inte anmälde förrän två veckor senare (om det nu var hon själv eller hennes vän).

Jo, det är i allra högsta grad relevant med tanke på alla misogyna kommentarer här. Slynan, slinkan, horan, lögnerskan, bedragerskan etc. baserat på hennes psykiska problem och nakenbilder.

Det jag skriver tåls att upprepas om och om och om igen eftersom det inte verkar gå in i huvudet på folk.

Du skriver att hon försöker sätta dit män. Är det just "män" hon försöker sätta dit eller är det bara dessa specifika personer som råkar vara män?

Vi vet ju att hon är en slinka, lögnerska samt bedragerska eventuellt har hon jobbat som hora också nere i Dubai.
Citera
2021-03-31, 14:06
Medlem
Mer.info.007s avatar
EA har gett sig på fel person. Hoppas GL krossar henne.
Citera
2021-03-31, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Håller med om att avvecklandet av mentalsjukhus en var det värsta som hänt Sverige. Nu finns det inte tillräckliga resurser till att ta hand om sjuka människor som behöver hjälp och vård. Tror att psykvården nu har blivit en halvmessyr.
Ta tex,. Han som mördade Anna Lind. Han hade ju vänt sig till psykvården för att få hjälp innan det hände. Han hade ju inte kunnat sova på lång tid. Men skulle ju ha blivit avvisad på sjukhuset. Det är så jag minns den saken. Det är nog svårt nu också för anhöriga att få hjälp med en psykiskt sjuk person. Tror inte heller att psykiskt sjuka personer får stanna tillräckligt länge för att bli friskare. Allt ska ju gå undan nu för tiden. Jag tror att i endel fall måste det hända en stor olycka, som tex. Fallet Anna Lindh, innan personen får hjälp. Oskyldiga personer får sätta livet till.
Kommer inte ihåg vad det var för regering som avskaffade mentalsjukhus en? Är det någon som kommer ihåg eller vet?
Och nu finns det fina bostäder byggda på Beckombergaområdet. Ser väl finare ut det förstås. Finns det inga andra områden att bygga bostäder på? Sverige är väl ganska stort iallafall. Konstig utveckling tycker jag iallafall att det har blivit. Och numera är ju psykisk sjukdom och även alkoholism mm. Verkligen erkända och klassade som verkliga sjukdomar och då ska dessa sjukhus läggas ner. Någonting är mycket konstigt och ologiskt.

Det handlade om pengar därför las mentalsjukhusen ner och att det var mer humant så att det skulle låta bra.
Citera
2021-03-31, 14:15
Medlem
Asmodeusvults avatar
Har polisen fått fatt på hennes medbrottslingar ännu?
Citera
2021-03-31, 14:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Har polisen fått fatt på hennes medbrottslingar ännu?
Väninnan, som också "råkade" fabriksåterställa telefonen, är givetvis redan känd för polisen.
Citera
2021-03-31, 14:17
Medlem
Citat:
Just det där "i hopp om skadestånd/förstöra någons rykte" är också ett argument folk ofta kommer med.

Hela processen efter en våldtäkt är liksom ingen dans på rosor (gynekologisk undersökning, stå naken och bli fotad för att dokumentera alla skador, tusen personer som ska göra saker med en så noll värdighet och integritet (dessutom efter ett övergrepp), få underkläderna insamlade i en påse, få idiotfrågor av polisen (med noll kunskap om hur man bemöter sexualbrottsoffer på ett värdigt sätt), berätta samma story hundra gånger och därmed spela upp händelsen hundra gånger i sitt huvud, bli ifrågasatt, ofta få utredningen nedlagd, demoleras av försvaret, behöva möta förövaren i rätten, förlora målet i brist på bevis, leva vidare med bestående fysiska och psykiska skador (PTSD, depression, icke-fungerande sexliv) och vetskapen om att förövaren går fri och kan fortsätta sina illdåd och baktala dig (fast du får inte berätta vad som har hänt för då anmäler han dig för förtal, om han har snopp) och när som helst söka upp dig och hota dig osv.

Med tanke på ovanstående process är det där tugget om attention whores och she did it for money överdrivet.

Jas det är fruktansvärt att bli våldtagen och därför är det så tragiskt när EA förstör för andra kvinnor genom att falskanmäla.
Men det du beskriver hände inte EA eftersom hon ljög försök att greppa det istället för att leva i en alternativ verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in