2021-03-30, 01:41
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Varifrån kommer pengarna?
Eftersom hon har inkomster långt under vad man kan leva på i Sverige måste man väl anta att hon har andra inkomstkällor, som inte syns på deklarationen?

Flera i tråden har gissat på och en del har påstått sig ha kännedom om att hon verkat som eskort. Jag har dock inte sett någon definitiv bekräftelse på detta. T.ex. i form av kundreferenser.

Porrvideon från xhamster har varit uppe många gånger. Jag är tveksam om det är EA på viden men måste erkänna att kvinnan på porrvideon är mycket lik EA. Om det inte handlar om sex mot betalning så kan en sådan video knappast ge några inkomster att tala om.

Vi vet att kokain finns med i bilden när det gäller EA. Vid prov efter anmälan av våldtäkt mot PA hade hon kokain i urinen. Om det är en återkommande vana, att ta kokain, så är den svår att finansiera med en inkomst som knappast räcker till hyra och mat.

Att vara skriven i London, som hon periodvis varit, och att ha bilder som tyder på ett vidlyftigt leverne i samband med ett frekvent resande, låter ju också som om det medför kostnader. Var kommer pengarna från?

Ja, på ren svenska så heter det hora.
Citera
2021-03-30, 01:43
Medlem
lasternassummas avatar
@Provokatör: Du har fyllt din PM-kvot!

Om att rannsaka anmälare
Generellt är jag ytterligt tveksam till att rannsaka brottsoffer eller anmälare av brott, i synnerhet när det gäller våldtäkt. För mig finns det två faktorer som gör EA till ett undantag.

1. Att det ser ut som om hon överlagt genomfört sina "honeytraps" för att få något som hon kan anmäla för våldtäkt.
2. Att det finns troll i tråden som försöker försvara EAs agerande.

Det motiverar fortsatt grävande, IMO.

Överlagt eller sjukt?
Vad driver EA? Är hon en kallt beräknande person som dels vill skada män och dels vill skaffa en extrainkomst genom att få till ett åtal för våldtäkt och få skadestånd? Eller är hon sjuk och tror att hon verkligen blivit våldtagen, även om hon inte blivit det?

Jag vet inte, men är benägen att, vilket som, tro att hon är allvarligt sjuk. Att hon är i behpv av vård. Det som bottenfruset skriver sätter fokus på hennes psykiska hälsotillstånd.

Journaler bör inte publiceras, men kanske det finns protokoll från förhandlingar då hennes överklaganden av beslut om tvångsvård behandlats?

Citera
2021-03-30, 01:44
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det kan inte vara så att hon togs in första gången maj 2012, skrevs ut runt december det året, togs in igen i början av 2013 och slutligen skrevs ut igen maj 2013? Jag vet i ärlighetens namn inte hur intressant det egentligen är, men skulle det fungera med bilderna?

Nej, det fetade är omöjligt. Det finns ett annat inte helt olikartat scenario däremot men det är ju inte det som så tvärsäkert har påståtts så jag väntar därför med att komma med teorier om det.

Jag vill också påpeka att mina påståenden kan testas och bevisas som sanna av vem som helst med normal datorvana. Du kan skicka PM om du vill ha instruktioner.
Citera
2021-03-30, 01:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Vilka motiv drivs denna eländiga katastrofmänniska av egentligen?

När hon falskanmäler sina uppdiktade och påstådda våldtäkter, vad är hennes syfte? Är det pengarna hon vill åt? Eller är det alla femnazis som hjärntvättat henne med sin metoo propaganda, och hon faktiskt tror att ett frivilligt samlag är en våldtäkt? Är hon psykisk sjuk och drivs av att skada och förstöra? Eller är hon bara psykiskt sjuk samt förvirrad med vanföreställningar och tror sig blir våldtagen.

Hennes sätt att manipulera med bevismaterial talar ju emot det senare alternativet. Hon opererar på ett läskigt målmedvetet sätt med ljudinspelningar, klippningar etc. Är det bara pengar som driver henne? Eller njuter hon av att förstöra livet för andra?

När hon anmälde DU och fick honom dömd i tingsrätten, så upprättade tingsrätten ett skadestånd till EA på 100 000kr, det är inga jättesummor, däremot räcker det ju ganska länge att punda på.
Det handlar nog om främst två saker. Pengar och känslan av att vara ett offer. Borderlinepersoner har alltid det här behovet av att folk ska tycka synd om dem, och de hamnar ofta där genom att vara elaka.
Citera
2021-03-30, 01:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Nej, det fetade är omöjligt. Det finns ett annat inte helt olikartat scenario däremot men det är ju inte det som så tvärsäkert har påståtts så jag väntar därför med att komma med teorier om det.

Jag vill också påpeka att mina påståenden kan testas och bevisas som sanna av vem som helst med normal datorvana. Du kan skicka PM om du vill ha instruktioner.

Tack för erbjudandet, men jag litar på att det du precis skrev om bilderna från 2012 stämmer och ja, då är det förstås omöjligt att hon var intagen den period jag frågade om. Tyvärr var jag lat och kikade bara på "tomtebilderna".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det här är ju helt sanslöst. En ny skribent dyker upp och drar i sitt allra första inlägg en historia om att EA tvångsvårdats på psyket 2012-2013, vilket motsägs av tidstämplar i hundratals bilder tagna av ex-maken. Samma bilder som tidigare accepterats som äkta av såvitt jag vet alla, och samma ex-make som var den som först fick oss uppmärksamma på EAs labila psyke.

Nu antar ett antal skribenter att bilderna manipulerats eller haft fel tidstämpel från början. Allt för att den nya smaskiga historien skall kunna vara sann. Men det är den ju inte. Den är ett rent påhitt vilket bergsturk visat er.

Källkritik, någon...?
Inga konstigheter alls. Och inget påhitt. EA har tvångsvårdats i Farsta sedan januari 18 2012 pga allvarlig psykisk störning. Till att börja med under fyra månader. I slutet av maj 2012 förlängdes tvångsvårdandet "under högst sex månader". Hon tvångsvårdades under denna tid 24/7. När jag skrev detta tidigare hade jag inte tillgång till dokumenten men det visar säga stämma 100%. Enligt moderator får man inte dela dokumenten i tråden. Får man dela om dessa maskas?

Det är lite förvirrande men i maj 2013 beslutar man om "fortsatt tvångsvård". Eftersom man skriver "fortsatt tvångsvård" antar/antog jag att hon varit tvångsvårdad fram tills dess. Det är möjligt att det inte stämmer och att EA släpptes från tvångsvård i slutet av 2012. Men varför skriver man då i maj 2013 "fortsatt tvångsvård? Någon annan har säkert info om detta.

Jag har inte hela bilden utan en väldigt liten del men far inte fram med osanning.
Citera
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det handlar nog om främst två saker. Pengar och känslan av att vara ett offer. Borderlinepersoner har alltid det här behovet av att folk ska tycka synd om dem, och de hamnar ofta där genom att vara elaka.

Har erfarenhet av en 100% psykopatbrud. Dom är inte att leka med och käkar borderlinebrudar till frukost.
Citera
2021-03-30, 01:52
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tack för erbjudandet, men jag litar på att det du precis skrev om bilderna från 2012 stämmer och ja, då är det förstås omöjligt att hon var intagen den period jag frågade om. Tyvärr var jag lat och kikade bara på "tomtebilderna".

Du kan också verifiera att datumen stämmer (dvs, kameran går rätt) genom att titta på bilden där hon håller i smörgåstårtan. Den är tagen 1 oktober 2012. Det råkar vara Lektyrfotografens födelsedag...
Senast redigerad av bergsturk 2021-03-30 kl. 02:01.
Citera
2021-03-30, 01:53
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Har erfarenhet av en 100% psykopatbrud. Dom är inte att leka med och käkar borderlinebrudar till frukost.
Hur är din uppfattning om EA, varför hon beter sig som hon gör?
Citera
2021-03-30, 01:59
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Inga konstigheter alls. Och inget påhitt. EA har tvångsvårdats i Farsta sedan januari 18 2012 pga allvarlig psykisk störning. Till att börja med under fyra månader.

Vad händer om man, efter utsläppandet från psyk i maj, åker från Stockholm (antar jag eftersom du skriver Farsta) och sexar upp en fotograf i Kalmartrakten, inte meddelar någon var man befinner sig, och avslutar året med en liten thailandssemester?

Saker och ting behöver ju inte kunna verkställas bara för att de beslutas. Du har kontakt med någon som har rotat fram ett beslut. Men du har knappast insyn i fallet.

Och EA har, vilket vem som helst i tråden alltså själv kan verifiera, absolut inte suttit tvångsvårdad mellan maj-december 2012. Hon har varit, skulle jag vilja säga, fri och glad och naken.
Senast redigerad av bergsturk 2021-03-30 kl. 02:01.
Citera
2021-03-30, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ja, men den som påstod sig veta att hon suttit inspärrad i ett helt år har fel. Det är bevisligen inte sant. Det kan ha varit länge (månader), men det kan omöjligt ha varit SÅ länge. Det går att följa EAs och Lektyrfotografens resor över världen med god precision, till exempel, under hela deras samvaro. Och allt hänger ihop i den storyn. Man ser när fotografen köpte nya kameror, och vilka kameror som har använts vid vilka photoshoots. Man får faktiskt en fascinerande bild över två människors liv över tid, jag borde kanske göra en liten story av detta.

Har konstaterat detsamma. Påståendet om frivillig tvångsvård liksom Stoppa Pressarnas artikel saknar tyvärr trovärdighet till dess de styrker sina påståenden. Däremot finns ju vissa andra tveksamheter runt kvinnan som inte kan ignoreras utan vidare. Vi får väl se vad som kommer fram i samband med stämningen.
Citera
2021-03-30, 02:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
@Provokatör: Du har fyllt din PM-kvot!

Om att rannsaka anmälare
Generellt är jag ytterligt tveksam till att rannsaka brottsoffer eller anmälare av brott, i synnerhet när det gäller våldtäkt. För mig finns det två faktorer som gör EA till ett undantag.

1. Att det ser ut som om hon överlagt genomfört sina "honeytraps" för att få något som hon kan anmäla för våldtäkt.
2. Att det finns troll i tråden som försöker försvara EAs agerande.

Det motiverar fortsatt grävande, IMO.

Överlagt eller sjukt?
Vad driver EA? Är hon en kallt beräknande person som dels vill skada män och dels vill skaffa en extrainkomst genom att få till ett åtal för våldtäkt och få skadestånd? Eller är hon sjuk och tror att hon verkligen blivit våldtagen, även om hon inte blivit det?

Jag vet inte, men är benägen att, vilket som, tro att hon är allvarligt sjuk. Att hon är i behpv av vård. Det som bottenfruset skriver sätter fokus på hennes psykiska hälsotillstånd.

Journaler bör inte publiceras, men kanske det finns protokoll från förhandlingar då hennes överklaganden av beslut om tvångsvård behandlats?

Jaa, minst en till användare har skrivit att E.A. varit psykiskt tvångsvårdad 2 ggr. Att det finns 2 domar i Förvaltningsrätten, Stockholm, varav en från maj 2013, om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in