Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Det kommer att hetta till många gånger i framtiden.
När jag går igenom aktuellt material så slås jag återigen av den ''långe blonde.'' En man som inte missas av någon. Alltså sällsynt dåligt lämpad för diskret övervakning och kartläggning. Nästan så man kan tro att han vill uppmärksammas. Av OP, polisen eller Säpo? Övervaknings-PM hade inga problem med att fiska upp honom. Lika lite som du/vi.
Det finns mycket kvar att upptäcka här. Däremot gäller det att skilja agnarna från vetet. Det deltog inte tiotals personer i själva mordet. Enligt mig omöjligt. Fortfarande gäller det att hitta gärningsmannen före 23,20,00. Och hur han anlände dit.
Att Tunnelbanemannen strax före mordet, av en ren slump, befann sig mitt emot mordplatsen strax före mordet har jag mycket svårt att smälta. För mig är det osannolikt. På gränsen till omöjligt. Här har vi en direkt koppling mellan Tunnelbanemannen, paret Palmes promenad och gärningsmannen enligt mig. Där mördaren befann sig där bland alla poliser och män med WT.
Återigen.
Att GM obemärkt skulle kunna ta sig till mordplatsen är osannolikt. Vilket är vår chans. Rörelser, tips och vittnesmål under den tid OP och LP vandrade till Dekorima är den centrala delen att i fortsättningen leta efter. PU har aldrig mig veterligen kartlagt och analyserat det materialet.
Att koppla ihop detta med Ove Persson, eller särskilja, ''Hur har ni det där uppe'', Fernbergs hörda kodspråk, Thures uppgifter och Dahlgrens privatspanande poliser är en utmaning. Allt kan inte vara rätt. Men vad är fel/desinformation/spekulation?
Håller med, den mannen (
Tunnelbanemannen)vittnet Wiklund sa i förhöret ska haft
kraftig mustasch som klev ur bilen på Tunnelgatan, samman man stod en.l Wiklund vid korsningen Sveavägen/Tunnelgatan och spanade norrut då vittnet körde förbi efter hämtat sin fru. I fil 170.5 visar vittnet hur mannen stod vid hörnan och spanade. Kan ju inte va en slump...
Hittade oxå en rolig detalj,
Alf Enerströms fru Gio Petré sa att dom vid mordet ägde en
blå VW-buss
och denna bilen hade dom i Stockholm vid tiden,vidare så kom hon på att AE gick ut och la i pengar i P-automaten fast det var
gratis parkering under helgen...
Kan man sammankoppla AE:s buss med
fil 266 som är en VW-Buss (grå/beige i mörkret) vid Luntmarkargatan/Tunnelgatan som åkte med öppen dörr och någon yngre hoppade ut som det liknade en kommando uthopp
Har du koll/någon uppfattning om detta?