2021-03-31, 11:15
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/aklagarens-bakslag-fore-palme-beskedet/
Verkar vara ren inkompetens från KP och gänget. Hur kan de ha haft sån tilltro till att få träff på bekännelsebrevet?
Citera
2021-03-31, 11:23
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkeponken
Jag har en fråga angående beställning av handlingar. Givet att man skickar en begäran om "alla handlingar kopplade till person NN" till polisen och får som svar att "det finns X handlingar som, inklusive dokumentnummer, är belagda med sekretess enligt 35 kap. 1 paragrafen OSL". Innebär det att NN är intressant att undersöka närmare?
Allting i PU är intressant att få ut.

Om du har tillgång NNs namn, eller uppslagsnummer/diarienummer, kan de inte vägra att lämna ut utan att hänvisa till andra lagstiftningar än de som gäller avseende OSL.

Detta är det största problemet vi har idag.

Svärta så mycket som möjligt och hänvisa till lagstiftning som saknar förankring i samma lagstiftning man hänvisar till.

Frågan är varför? Där jag inte sitter på svaret. Men där det finns ett antal presumtiva utan facit.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-03-31 kl. 11:39.
Citera
2021-03-31, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Att koppla ihop detta med Ove Persson, eller särskilja, ''Hur har ni det där uppe'', Fernbergs hörda kodspråk, Thures uppgifter och Dahlgrens privatspanande poliser är en utmaning. Allt kan inte vara rätt. Men vad är fel/desinformation/spekulation?
Slarva inte med namnen! Det är nog så rörigt ändå. Dahlgren ovan ska vara Dahlsten och
Almgren i inlägg #160837 ska vara Almsäter.
Citera
2021-03-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Slarva inte med namnen! Det är nog så rörigt ändå. Dahlgren ovan ska vara Dahlsten och
Almgren i inlägg #160837 ska vara Almsäter.
Jag slarvar inte. Dahlsten är Dahlsten och Christoffer Almsäter är Christofer Almsäter. Förstår inte vad du är ute efter. Kan du inte läsa innantill?

Precis som att du gör det mindre rörigt genom att blanda in andra personer som inte har med saken att göra.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-03-31 kl. 12:11.
Citera
2021-03-31, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
https://www.expressen.se/nyheter/aklagarens-bakslag-fore-palme-beskedet/
Verkar vara ren inkompetens från KP och gänget. Hur kan de ha haft sån tilltro till att få träff på bekännelsebrevet?

För att de började om på något nytt idiotspår och inte hade koll på det PU höll på med före KP tillträdde. Jag har visat KP efter juni att även dessa brev hänger ihop med samma som är den sk Skelleftehamnsmannen. Visat honom bilder men inte på PowerPoint ;-)
Citera
2021-03-31, 12:44
Medlem
Citat:
Det kommer att hetta till många gånger i framtiden.

När jag går igenom aktuellt material så slås jag återigen av den ''långe blonde.'' En man som inte missas av någon. Alltså sällsynt dåligt lämpad för diskret övervakning och kartläggning. Nästan så man kan tro att han vill uppmärksammas. Av OP, polisen eller Säpo? Övervaknings-PM hade inga problem med att fiska upp honom. Lika lite som du/vi.

Det finns mycket kvar att upptäcka här. Däremot gäller det att skilja agnarna från vetet. Det deltog inte tiotals personer i själva mordet. Enligt mig omöjligt. Fortfarande gäller det att hitta gärningsmannen före 23,20,00. Och hur han anlände dit.

Att Tunnelbanemannen strax före mordet, av en ren slump, befann sig mitt emot mordplatsen strax före mordet har jag mycket svårt att smälta. För mig är det osannolikt. På gränsen till omöjligt. Här har vi en direkt koppling mellan Tunnelbanemannen, paret Palmes promenad och gärningsmannen enligt mig. Där mördaren befann sig där bland alla poliser och män med WT.

Återigen.

Att GM obemärkt skulle kunna ta sig till mordplatsen är osannolikt. Vilket är vår chans. Rörelser, tips och vittnesmål under den tid OP och LP vandrade till Dekorima är den centrala delen att i fortsättningen leta efter. PU har aldrig mig veterligen kartlagt och analyserat det materialet.

Att koppla ihop detta med Ove Persson, eller särskilja, ''Hur har ni det där uppe'', Fernbergs hörda kodspråk, Thures uppgifter och Dahlgrens privatspanande poliser är en utmaning. Allt kan inte vara rätt. Men vad är fel/desinformation/spekulation?

Håller med, den mannen (Tunnelbanemannen)vittnet Wiklund sa i förhöret ska haft kraftig mustasch som klev ur bilen på Tunnelgatan, samman man stod en.l Wiklund vid korsningen Sveavägen/Tunnelgatan och spanade norrut då vittnet körde förbi efter hämtat sin fru. I fil 170.5 visar vittnet hur mannen stod vid hörnan och spanade. Kan ju inte va en slump...

Hittade oxå en rolig detalj, Alf Enerströms fru Gio Petré sa att dom vid mordet ägde en blå VW-buss
och denna bilen hade dom i Stockholm vid tiden,vidare så kom hon på att AE gick ut och la i pengar i P-automaten fast det var gratis parkering under helgen...

Kan man sammankoppla AE:s buss med fil 266 som är en VW-Buss (grå/beige i mörkret) vid Luntmarkargatan/Tunnelgatan som åkte med öppen dörr och någon yngre hoppade ut som det liknade en kommando uthopp
Har du koll/någon uppfattning om detta?
Citera
2021-03-31, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
För att de började om på något nytt idiotspår och inte hade koll på det PU höll på med före KP tillträdde. Jag har visat KP efter juni att även dessa brev hänger ihop med samma som är den sk Skelleftehamnsmannen. Visat honom bilder men inte på PowerPoint ;-)
Du har aldrig tänkt på möjligheten att du är totalt fel ute?

Hur troligt är det att gärningsmannen skrev brev efteråt? Där du är den enda personen som upptäckt detta faktum utan bevis?
Citera
2021-03-31, 12:49
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Det kommer att hetta till många gånger i framtiden.

När jag går igenom aktuellt material så slås jag återigen av den ''långe blonde.'' En man som inte missas av någon. Alltså sällsynt dåligt lämpad för diskret övervakning och kartläggning. Nästan så man kan tro att han vill uppmärksammas. Av OP, polisen eller Säpo? Övervaknings-PM hade inga problem med att fiska upp honom. Lika lite som du/vi.

Det finns mycket kvar att upptäcka här. Däremot gäller det att skilja agnarna från vetet. Det deltog inte tiotals personer i själva mordet. Enligt mig omöjligt. Fortfarande gäller det att hitta gärningsmannen före 23,20,00. Och hur han anlände dit.

Att Tunnelbanemannen strax före mordet, av en ren slump, befann sig mitt emot mordplatsen strax före mordet har jag mycket svårt att smälta. För mig är det osannolikt. På gränsen till omöjligt. Här har vi en direkt koppling mellan Tunnelbanemannen, paret Palmes promenad och gärningsmannen enligt mig. Där mördaren befann sig där bland alla poliser och män med WT.

Återigen.

Att GM obemärkt skulle kunna ta sig till mordplatsen är osannolikt. Vilket är vår chans. Rörelser, tips och vittnesmål under den tid OP och LP vandrade till Dekorima är den centrala delen att i fortsättningen leta efter. PU har aldrig mig veterligen kartlagt och analyserat det materialet.

Japp. Vi talar om en liten grupp. Dit Tunnelbanemannen, Den långe blonde och GM hör enligt mig. Priolistan:

1. GM:s väg till mpl. 23.20-
2. Övervakningen. Vet vi redan. Om vi kan spika övervakningslokal med namn har vi tagit ett rejält steg.
3. Flyktvägen. Med vittnesmål så långt vi kan. För egen del är jag på Birger Jarlsgatan. Fortsatt oklart med DB Gata. Litar på Robrandt/Samson o Birgit D.
Hongelin verkar gå bort.
Behövs mer från Östermalm.

Eftersom de båda männen på Tunnelgatan västra ca 23 har i princip samma signalement som LP-männen i GS är det intressant. De visste inget om Dekorima innan förstås.

Tunnelbanemannen o finska flickorna för mig intressant. Liksom Föllinge.

Motiv och övrig teoretisk överbyggnad i det här läget inget att lägga tid på. GS-Grand-mpl gäller.

Ja.
Citera
2021-03-31, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Håller med, den mannen (Tunnelbanemannen)vittnet Wiklund sa i förhöret ska haft kraftig mustasch som klev ur bilen på Tunnelgatan, samman man stod en.l Wiklund vid korsningen Sveavägen/Tunnelgatan och spanade norrut då vittnet körde förbi efter hämtat sin fru. I fil 170.5 visar vittnet hur mannen stod vid hörnan och spanade. Kan ju inte va en slump...

Hittade oxå en rolig detalj, Alf Enerströms fru Gio Petré sa att dom vid mordet ägde en blå VW-buss
och denna bilen hade dom i Stockholm vid tiden,vidare så kom hon på att AE gick ut och la i pengar i P-automaten fast det var gratis parkering under helgen...

Kan man sammankoppla AE:s buss med fil 266 som är en VW-Buss (grå/beige i mörkret) vid Luntmarkargatan/Tunnelgatan som åkte med öppen dörr och någon yngre hoppade ut som det liknade en kommando uthopp
Har du koll/någon uppfattning om detta?
Ändå bättre blir det när man kollar följande:

https://www.youtube.com/watch?v=U-TcPrSZELI

Två svensktalande poliser kom till Alf Enerström och ville likvidera Palme. Utan att nämna några namn. Hur känsligt kan det vara strax före han dog. Ingen biktar sig föra de dör. Ett mycket stort problem. De som sympatiserade med avlivningen kommer aldrig att öppna sig. Det var det bästa som kunde hända från det hållet. Svårt att förstå för de som inte hatade Palme. Där jag förstår varför. Därför kommer det aldrig att förekomma några dödsbekännelser.

Det gagnar ingen makt idag om sanningen skulle komma fram. Finns inga fördelar eller politiska poänger att hämta. Det är enbart vi som är intresserade av en lösning. Därav motståndet och svärtandet av dokument. Byfånen Löfven tackade Petersson för den slutliga lösningen. Som sig bör utan att en byfåne vet någonting. Det går inte idag att se att KP blivit belönad efter ett eventuellt beställningsverk.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-03-31 kl. 13:29.
Citera
2021-03-31, 13:41
Medlem
.
Senast redigerad av Cianneli 2021-03-31 kl. 14:38.
Citera
2021-03-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag har ju breven som bevis. Alltså de behövs inte mer än att jag kan jämföra med brev som visas på nätet. PU hade redan skrivelser från personen. Det är ju tom så att KP tror på det om att gärningsmannen skrev brev...
Sedan kände jag igen breven efter jag ringt PU om mördaren. Jag hittade allt i efterhand medan jag har väntat på upplösningen.
Alltså jag ringde ju igen när jag känt igen breven som visades -15.
Brev som bevis. Där du jämför brev. Där ett brev bevisat ett annat. Jo, jag tackar. En grafolog av guds nåde.

Där KP tror att gärningsmannen SE skrev brev. Förutom att hans hustru Margareta ringde från Idre för att förvilla PU en vecka efter mordet. Till jourhavande präst.

Samtidigt som du är övertygad om att Svarten är gärningsmannen. Där han skyllde på CP för att inte åka dit själv. Där det samtidigt var han som skrev alla brev för att erkänna eller förvirra. Eftersom du har hans brev som bevis. Ett cirkelresonemang utan värde.

Du har onekligen en del att jobba på för att övertyga mig och alla andra om Anderssons/Svartenbrandts/Ferms skuld till mordet.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-03-31 kl. 14:09.
Citera
2021-03-31, 14:28
Medlem
Citat:
Brev som bevis. Där du jämför brev. Där ett brev bevisat ett annat. Jo, jag tackar. En grafolog av guds nåde.

Där KP tror att gärningsmannen SE skrev brev. Förutom att hans hustru Margareta ringde från Idre för att förvilla PU en vecka efter mordet. Till jourhavande präst.

Samtidigt som du är övertygad om att Svarten är gärningsmannen. Där han skyllde på CP för att inte åka dit själv. Där det samtidigt var han som skrev alla brev för att erkänna eller förvirra. Eftersom du har hans brev som bevis. Ett cirkelresonemang utan värde.

Du har onekligen en del att jobba på för att övertyga mig och alla andra om Anderssons/Svartenbrandts/Ferms skuld till mordet.

Varför blir du irriterad? Du vet väl inget om vad jag vet. Varför jag skrev om brev var för det stod i inlägget.
Du har väl själv sett saker om Svarten?
Vi får se vad som händer framöver. Om jag får ut avsnittet om honom innan utredningen öppnas igen. Då får du mer att undra över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in