2021-03-31, 12:41
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det må så vara att han är en sur gamal gubbe som sätter sig på tvären och inte håller med.

Vad har det med saken att göra? Menar du att grannarna har rätt att rösta bort en husägare från kvarteret?

Dessutom så ägs ju många av husen i det området av människor som tillhör samma sekt som Ebba. Så de är säkert inte så svåra att stöta sig med.

Det har allt med saken att göra.
Esbjörn är just det:
"en sur gamal gubbe som sätter sig på tvären och inte håller med"
Precis vad som orsakat hela den här cirkusen, med benäget bistånd från bl.a diverse promiskuösa individer och Expressen!

Är Ebba egentligen Miljöpartist, när hon enligt dig tillhör den största sekten i Marielund.
Mja, hon kanske blir språkrör vad det lider.
2021-03-31, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Mitt fetade.

Jag tar mig den rätten!

I denna fråga har du ingen talan!

Du påstår en massa saker om än det ena än det andra - oftast utan faktagrund och ofta utan att det går att förstå sammanhanget. Du gissar och bluddrar och konstruerar ordridåer utan begriplig mening. Vem ger dig den rätten? (Obs, retorisk fråga som ej behöver besvaras!)

Skriv du som du vill!

Jag skriver det jag vill utan att be dig om tillstånd.
Så bra!Tack att du sätter denne pedofil och stalker på plats som gjort så många människor illa
2021-03-31, 13:15
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det har allt med saken att göra.
Esbjörn är just det:
"en sur gamal gubbe som sätter sig på tvären och inte håller med"
Precis vad som orsakat hela den här cirkusen, med benäget bistånd från bl.a diverse promiskuösa individer och Expressen!

Är Ebba egentligen Miljöpartist, när hon enligt dig tillhör den största sekten i Marielund.
Mja, hon kanske blir språkrör vad det lider.

Att vara promiskuös är att ha (en mångfald) oreglerade sexuella förbindelser (Svensk ordbok) eller ett vidlyftigt sexualliv (Svenska Akademiens ordlista). Menar du att vi har hamnat i en härva av lössläppta sexuella förbindelser? Är denna "ormgrop" centrerad kring Ebba?
2021-03-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Ja jävlar i min låda - EB är ju så rövknullad - Tänker hon sig verkligen att hon ska tröska detta hela vägen med överklagande osv och därmed bli bostadslös ytterligare två år minst (innan det rättsliga är klart+renoveringstid om hon tillslut vinner) samtidigt som opinionssiffrorna rasar?

Hon riskerar att stå där utan hus med höga rättegångskostnader och ha lett KD ut ur riksdagen.

Är hon dum el modig?

Även om hon har juridiskt rätt kan priset bli väldigt högt.
Du är verkligen odrägligt osmaklig!
2021-03-31, 13:20
Medlem
Det är intressant att en man på 81 anses vara ett offer i en husaffär när en kvinna på 96 (Hédi Fried) anses kapabel att avgöra frågan om SD:s rätta ansikte, partiets kopplingar till nazism, och huruvida M ska samarbeta med detta parti.
2021-03-31, 13:48
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
Det är intressant att en man på 81 anses vara ett offer i en husaffär när en kvinna på 96 (Hédi Fried) anses kapabel att avgöra frågan om SD:s rätta ansikte, partiets kopplingar till nazism, och huruvida M ska samarbeta med detta parti.

Game, set, match.
2021-03-31, 13:59
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Att vara promiskuös är att ha (en mångfald) oreglerade sexuella förbindelser (Svensk ordbok) eller ett vidlyftigt sexualliv (Svenska Akademiens ordlista). Menar du att vi har hamnat i en härva av lössläppta sexuella förbindelser? Är denna "ormgrop" centrerad kring Ebba?

Ja dessa personer centrerar sig mot Ebba med bistånd av Expressen, promiskuösa personer med dolda agendor som driver en åldrig och tjurig man framför sig som sköld.
(promiskuös är inte enbart sexuell betydelse)

Kring Ebba eller kring hennes handlingar som rätten delgivits, finns ännu inget promiskuöst.
2021-03-31, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jättebra sammanfattning.

Jag orkar inte heller läsa inlägg från de tre flitigaste skribenterna i tråden eftersom det är ren och skär propaganda i syfte att förvilla nytillkomna läsare. Det är rätt uppenbart. Jag tror nog folk i gemen har bättre omdöme än så och har nog en rätt klar bild av vad som skett. Ebba som "värnar om äldre" och besöker äldreboenden etc. vet exakt hur hon ska närma sig de äldre och sköra. Hon visste exakt vilka knappar hon skulle trycka på för att övertala/tjata sig till en namnunderskrift från denna "egna" herre. Komma och bli en "extramorfar", fira jul m.m - löften till en gammal ensam människa. Löften som hon med all sannolikhet inte skulle hålla. Vi vet ju vad hennes löften är värda - noll, Lovade att Esbjörn skulle få behålla fastigheten om han verkligen inte ville sälja - och se vad det löftet var värt!
Esbjörn hade väl fått behålla fastigheten om han inte hade såld den. Men nu valde han att göra det och berövade Majkgård på arvet hon trodde sig få. Men hon får väl fokusera på någon annan farbror i stället. Esbjörn vill de sätta på ålderdomshem nu när fastigheten är borta.
2021-03-31, 14:48
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x

Vittnet i fråga låter precis som vad Matz tyckte från dag-1, men ska vara en nära "vän", vilket pekar på att vi har 2 fraktioner på Esb-sidan där den 1:a är Matz/Ulf och 2:an Majkård/Monica/Binninge, med olika ekonomiska intressen. Att vittnet nu försöker styra skulden mot mäklaren luktar f-bedrägeri, "någon" vill försöka använda Sjönäras försäkringar i detta fall, och det har ju Matz snokat i tidigare..

Intressant att se om Binninge kommer att kalla Matz som vittne? Man kan ju ana att det finns en viss splittring mellan fraktionerna Matz vs Majkgård/Monica/Binninge som alla vill skinna Esb på hans förmögenhet. Var Ulf står är mer osäkert.
2021-03-31, 15:18
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Intressant att se om Binninge kommer att kalla Matz som vittne? Man kan ju ana att det finns en viss splittring mellan fraktionerna Matz vs Majkgård/Monica/Binninge som alla vill skinna Esb på hans förmögenhet. Var Ulf står är mer osäkert.
Och jag tror inte någon av dom vill skina Esbjörn. Det finns faktiskt inget som tyder på det. Majkgård och Esbjörn har känt varandra över 10 år. Ryktet säger att hon lagt ett bud på 2,5. Men vi vet inte när. Om det var 15 år så kanske det var ett rimligt pris. Vidare kan vi konstatera att Esbjörn och hennes vänskap höll även fast han tackade nej till hennes bud. Det är ju oxå helt rimligt att det är hon som uttalar sig som Esbjörns anhöriga i Barrys utredning. De bodde ju tillsammans. Vem skulle annars göra det. Marianne är ju inte heller en person som är misstänkliggjord någon annan stanna än här och på Ebbas Facebook sida.

Monica har ju varit Goldman åt många. Hon kan hur sådant fungerar. Om Esbjörn blir förtvivlad över att han sålt och känner att han inte klarar att ta ansvar för sig längre. Han talar med med Majkgård som han bor med och som är honom närmast om detta. Självklart ringer sin väninna Monica då.

Människor funkar så man använder sig av de kontakter man har och man blir stressad när någon man har kär mår dåligt.

Matz, han har väll inte så mycket med det här att göra alls. Han skulle ärva när Esbjörn dog. Det hade de spottat i näven och tagit i hand på. Men att de inte hade någon tätare kontakt tycker jag båda bekräftat.

Det var väl hyvens av honom att efterskänka sin del till Esbjörn.

Och Binninge Binninge Bock, han är ingen ond människa som drivs av ett personligt har och längtan efter att knäcka Ebba. Han vill hjälpa till för att han kan för att han kan juridik.
2021-03-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn hade väl fått behålla fastigheten om han inte hade såld den. Men nu valde han att göra det och berövade Majkgård på arvet hon trodde sig få. Men hon får väl fokusera på någon annan farbror i stället. Esbjörn vill de sätta på ålderdomshem nu när fastigheten är borta.
Kanske han kan må bra i lägenheten i Uppsala med hemtjänst ! Huset i Marielund har väl aldrig varit tänkt som permanentbostad åt honom.
2021-03-31, 15:44
Medlem
Reimers avatar
Hmm, Johann Binninge har levererat ett tidigt aprilskämt, inget nytt har skickats in till Uppsala Tingsrätt utan han kör favoriter i repris, dvs. hans preliminära bevisuppgifter är de bilagor som redan finns.

Jag förstår nu bättre Katrin Björklunds kommentar från igår, inget nytt har ju inkommit som går att kommentera.

Vad som är nytt då är ju det vittne som har dykt upp men det vittnet förändrar ju inget i sak så enligt mig (observera enligt mig) så är det här rent domstolstrots och borde fan i mig rendera Binninge en åthutning.

Bifogar aktuellt dagboksblad så kan alla intresserade ta del av eländet.

https://docdro.id/MXSso6h
Senast redigerad av Reimer 2021-03-31 kl. 15:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in