2021-03-31, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hon har däremot sagt:

han har fått flera chanser med början den 17 sept att ångra sig, tills hon lämnade in till tinget den 27 november då han blir stämd. däremellan hade hon gjort flera försök att träffa honom och reda ut detta och endast den gången han vände i dörren träffades dom en kort stund.

Just det, 27 november stämde hon honom, det var bara ett par dagar efter löftet om att hon inte skulle tvinga honom att sälja, väl?
2021-03-31, 01:36
Medlem
Citat:
Nej det har han ej gjort vem försöker du övertala?, dig själv , inget som övertygar någon annan då det du skriver saknar grund i denna affär och ej heller en källa.

Han har erbjudit sig att betala Ebbas samtliga omkostnader plus ytterligare en summa.
Tycker det är ett helt okej bud för att inte köpa en gård man lovat att man inte ska tvinga någon att sälja.
2021-03-31, 01:47
Medlem
Ja jävlar i min låda - EB är ju så rövknullad - Tänker hon sig verkligen att hon ska tröska detta hela vägen med överklagande osv och därmed bli bostadslös ytterligare två år minst (innan det rättsliga är klart+renoveringstid om hon tillslut vinner) samtidigt som opinionssiffrorna rasar?

Hon riskerar att stå där utan hus med höga rättegångskostnader och ha lett KD ut ur riksdagen.

Är hon dum el modig?

Även om hon har juridiskt rätt kan priset bli väldigt högt.
2021-03-31, 01:48
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Just det, 27 november stämde hon honom, det var bara ett par dagar efter löftet om att hon inte skulle tvinga honom att sälja, väl?

du menar det hon sa – Om det är så att Esbjörn inte är kapabel att fatta egna beslut, att han verkligen inte vill sälja kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det.
och
”Hela hösten passerar och under tiden försöker jag få till ett möte för att pröva olika alternativ till förlikning för att lösa ut situationen. Man vägrar och jag lämnas med enda alternativet att lämna in en stämningsansökan vilket är det formella sättet att låta en domstol lösa situationen.”

Den dagen då dom skulle träffas och han var och vände i dörren och ej ville göra en förlikning det var veckan innan han skickade det till tinget,
2021-03-31, 01:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Han har erbjudit sig att betala Ebbas samtliga omkostnader plus ytterligare en summa.
Tycker det är ett helt okej bud för att inte köpa en gård man lovat att man inte ska tvinga någon att sälja.

Vilken gård?
Du menar den fallfärdiga sommarstugan vid det igenvuxna utloppet

https://imgur.com/a/usTWdCH
https://imgur.com/a/aQ6SOhH
Senast redigerad av braattha 2021-03-31 kl. 02:05.
2021-03-31, 02:04
Bannlyst
Sveriges pensionärer kommer inte glömma hjärtlösa Ebba Thor när det är dags för val nästa gång. KD måste fråga sig vad dom gjort för att förtjäna en sån människa som partiledare.
Dags för psykundersökning? Ska vi gissa på narcissistisk störning med psykopatiska drag? Är det skillsmässan som spökar? Att hon på något sätt måste ha något att hålla sig sysselsatt med så hon inte behöver bearbeta sitt misslyckande på det privata planet.
2021-03-31, 02:12
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Vad tror ni om det här då? Kom upp precis på Aftonbladet. Att ett nytt vittne träder fram efter mer än ett halvår, känns det trovärdigt eller bara "passande"?

Redigerade stavfel.

Det intressanta är att AB och Expressen gjort minst 3 uppdateringar på sina artiklar
Deadline var satt idag den 30/3. Binninge väljer åter maila media samt TR, vilket bör ha gjorts runt 20.00, då AB dels ringt vittnet och intervjuat, samt varit i kontakt med Ebbas advokat som sms:at svar.

Ab gick ut 21:21- med senaste version 3(?) 00:45
Flashback om Ab 21:33
Exp gick ut 21:41 -med senaset uppdatering 22:27 (betal-artikel)

Det som Binninge skickat in är lista på bl.a 3 vittnen, där både Exp/Ab riktade in sig på samma vittne, här blir det intressant eftersom Ebba:s advokat också tagit del av inlagan trots att Binninge skickat in den när domstolen stängt för dagen med kopia till medierna, och ingen info gavs om "nya" ombudet heller, Binninge och advokaten låter all sin trafik gå via TR, så hur fick då Karin ta del av inlagan...?
Pekar på att någon av tidningarna vände Binninges mail till Karin som sen skrev att inget var nytt...

Vittnet i fråga låter precis som vad Matz tyckte från dag-1, men ska vara en nära "vän", vilket pekar på att vi har 2 fraktioner på Esb-sidan där den 1:a är Matz/Ulf och 2:an Majkård/Monica/Binninge, med olika ekonomiska intressen. Att vittnet nu försöker styra skulden mot mäklaren luktar f-bedrägeri, "någon" vill försöka använda Sjönäras försäkringar i detta fall, och det har ju Matz snokat i tidigare.

Esb har redan skjutit sig själv i foten så många ggr nu att jag tappat räkningen, det fanns ju ingen anledning att gå hem "och fundera på saken" och vänta en vecka med besked från Muf-mötet innan han sa nej, när han hela tiden säger att den ska vara kvar inom släkten, han har ju löst ut alla redan förutom Matz som istället uppfann "avtalet" med 4/27 > 1/1 del av huset när Esb går bort.

Senare idag lär vi få veta vilka vittnena är, och även vem som nu ska ta över målet....
2021-03-31, 03:15
Medlem
Citat:
Vilken gård?
Du menar den fallfärdiga sommarstugan vid det igenvuxna utloppet

https://imgur.com/a/usTWdCH
https://imgur.com/a/aQ6SOhH

När jag skriver gården menar jag huset, samt sjötomten i det attraktiva området som huset ligger på.
Kopplade du inte det och har du inte lyckats få med dig att huset inte svävar i luften, trots dom 2000+ inlägg du skrivit i denna tråd?

Ja, Ebba försökte lura till sig både huset och marken, min gissning är att det är den hon är mest intresserad av.
2021-03-31, 05:57
Medlem
Citat:
När jag skriver gården menar jag huset, samt sjötomten i det attraktiva området som huset ligger på.
Kopplade du inte det och har du inte lyckats få med dig att huset inte svävar i luften, trots dom 2000+ inlägg du skrivit i denna tråd?

Ja, Ebba försökte lura till sig både huset och marken, min gissning är att det är den hon är mest intresserad av.
Gård är för de flesta ett vedertaget begrepp, sommarhus lika så. Att du inte vet skillnaden blir ett problem när du ska försöka göra dig förstådd bland andra. Men det är alltså ditt problem - inget någon annan kan lastas för.
En gård är ju ett brukningscentrum för en jordbruks- eller skogsfastighet. Inte en sommarstuga på en tomt.
2021-03-31, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Om jag inte uppger mitt kontonummer är det ju svårt för dig att sätta in pengar till Mig. Du kan ju inte bara gå in på en bank och säga att du vill sätta in pengar på mitt konto.

Men om du har mitt kontonummer så kan du självklart sätta in pengar där. Och jag kan inte hindra dig

Med motarbetade menade jag att hon inte lämnade ut sitt kontonummer och svarade inte på samtal
Du begriper fortfarande inte att kontonumret helt saknar betydelse. Banken kan inte föra tillbaka pengarna bara för att Esbjörn ber om det. De hade begått en överträdelse om de fört tillbaka en handpenning till Ebba utan ett giltigt hävningsavtal. Släpp det och inse att det bar är ett tramsargument.
2021-03-31, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Det intressanta är att AB och Expressen gjort minst 3 uppdateringar på sina artiklar
Deadline var satt idag den 30/3. Binninge väljer åter maila media samt TR, vilket bör ha gjorts runt 20.00, då AB dels ringt vittnet och intervjuat, samt varit i kontakt med Ebbas advokat som sms:at svar.

Ab gick ut 21:21- med senaste version 3(?) 00:45
Flashback om Ab 21:33
Exp gick ut 21:41 -med senaset uppdatering 22:27 (betal-artikel)

Det som Binninge skickat in är lista på bl.a 3 vittnen, där både Exp/Ab riktade in sig på samma vittne, här blir det intressant eftersom Ebba:s advokat också tagit del av inlagan trots att Binninge skickat in den när domstolen stängt för dagen med kopia till medierna, och ingen info gavs om "nya" ombudet heller, Binninge och advokaten låter all sin trafik gå via TR, så hur fick då Karin ta del av inlagan...?
Pekar på att någon av tidningarna vände Binninges mail till Karin som sen skrev att inget var nytt...

Vittnet i fråga låter precis som vad Matz tyckte från dag-1, men ska vara en nära "vän", vilket pekar på att vi har 2 fraktioner på Esb-sidan där den 1:a är Matz/Ulf och 2:an Majkård/Monica/Binninge, med olika ekonomiska intressen. Att vittnet nu försöker styra skulden mot mäklaren luktar f-bedrägeri, "någon" vill försöka använda Sjönäras försäkringar i detta fall, och det har ju Matz snokat i tidigare.

Esb har redan skjutit sig själv i foten så många ggr nu att jag tappat räkningen, det fanns ju ingen anledning att gå hem "och fundera på saken" och vänta en vecka med besked från Muf-mötet innan han sa nej, när han hela tiden säger att den ska vara kvar inom släkten, han har ju löst ut alla redan förutom Matz som istället uppfann "avtalet" med 4/27 > 1/1 del av huset när Esb går bort.

Senare idag lär vi få veta vilka vittnena är, och även vem som nu ska ta över målet....

Min gissning är:
Ombud Samuel K*rt
Vittne 1 Ulf T Lö*v
Vittne 2 Margareta Majkg*rd
Vittne 3 Matz B*lin
2021-03-31, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Gård är för de flesta ett vedertaget begrepp, sommarhus lika så. Att du inte vet skillnaden blir ett problem när du ska försöka göra dig förstådd bland andra. Men det är alltså ditt problem - inget någon annan kan lastas för.
En gård är ju ett brukningscentrum för en jordbruks- eller skogsfastighet. Inte en sommarstuga på en tomt.

Sen finns ju att spela dum för att man har fått slut på argument också.

När jag skriver att Ebba lovat att hon inte ska tvinga Esb att sälja sin gård och braattha då väljer att fokusera på att det inte är en gård utan ett hus, fast rimligen borde veta att det till huset hör en sjötomt i ett attraktivt område med tanke på hans/hennes intensiva aktivitet i denna tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in