2021-03-31, 07:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Och samtidigt kommer nog frågan från De Sjuttons Gäng till åkl Annika Bokefors:

"Hur tusan kunde du släppa honom nu när du hade fått honom häktad?!"
Finns ingenting som tyder på att åklagaren höll honom för kort tid. Det är precis tvärtom.

Edit: Förstår av dina tidigare inlägg att jag missuppfattade dig. Men de lär inte opponera sig sakligt, de vill bara visa upp en god fasad.
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-03-31 kl. 07:56.
Citera
2021-03-31, 08:32
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Den ende som med säkerhet kan sägas ha varit berusad är Lambertz, och antagligen var det han som somnade först också eftersom hon skickat SMS "Göran är aspackad" och talat en halvtimme i telefon på natten med en person ( hon raderade loggen på telefonen) som enligt uppgift är hennes "sambo".

Hon kommunicerade med (ex?)-sambon "Mats" via SMS och med väninnan "Lotta" via SMS och Face time under natten. Halvtimmeskonversationen, som du talade om, var på Face time och var med "Lotta".

EAs telefon blev fabriksåterställd, liksom "Lottas". Där har polisen inte kunnat hitta några spår. "Mats" telefon fabriksåterställdes aldrig och det var på denna lur som polisen kunde få kunskap om att EA faktiskt hade varit vaken vid den tid som hon påstått att hon hade varit "däckad". Det var också på "Mats" telefon som polisen kunde återfinna meddelandet "Göran är aspackad".

Det ser alltså ut som om både EA och "Lotta" tillsammans fixat med sina respektive telefoner för att undanhålla bevis och få det att framstå som om EAs ursprungliga berättelse stämmer (dvs besöker Lambertz -> dricker sprit -> däckar -> vaknar av att bli våldtagen, men är för svag för att kunna värja sig + att allt sker innan midnatt).

Det är i sådana fall inte första gången som EA 0ch "Lotta" tillsammans försöker att sätta dit en man för våldtäkt. Hon och "Lotta" polisanmälde nämligen gemensamt till polis att de båda två vid hade våldtagits av "krogprofilen" PA, 2017.
Citera
2021-03-31, 08:42
Medlem
Robert-Arslebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Okej nu har du faktiskt presterat bevis för att du har koll och inte bara försöker förtala EA. Jag kan därför fylla i resten för att döda spekulationerna som kommer följa.

Hon vårdades i början av 2012 men skrevs ut i slutet av maj 2012. Hon har inte vårdats mer under 2012.

Det stämmer att hon vårdades under 2013. Det var mellan att hon kom tillbaka från Thailand, i slutet av januari troligtvis, till (gissar jag) mitten av juni 2013 (edit: 29 maj enligt dokument). Under denna tid skedde vård, och hon var heller inte tillsammans med Lektyrfotografen, de hade så vitt jag kan se gjort slut och hon återvände till honom efteråt, kanske eftersom hon mådde bättre med honom vem vet.

Att du har oordning i dina uppgifter beror på att du bara ser besluten. Du ser inte vad som verkligen hänt. Och verkligheten är att hon inte satt vårdad under den tiden 2012, kanske på grund av att hon höll sig undan. Då behövs det förstås nya beslut. Du ser inte kommunikationerna mellan de som tagit besluten. Du har alltså lyckats få ut registerslagningar men du har inte kontakt med de som har vårdat henne. Det är därför dina beslut ser konstiga ut och överlappar varandra.

Jag har skickat en komplett tidslinje av vad som hänt till en annan skribent i tråden som om han vill kan verifiera att det jag säger är sant (utan att ge ut detaljer, helst).

Kan du nämna någonting om vart du har fått din information ifrån?
Citera
2021-03-31, 08:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hon kommunicerade med (ex?)-sambon "Mats" via SMS och med väninnan "Lotta" via SMS och Face time under natten. Halvtimmeskonversationen, som du talade om, var på Face time och var med "Lotta".

EAs telefon blev fabriksåterställd, liksom "Lottas". Där har polisen inte kunnat hitta några spår. "Mats" telefon fabriksåterställdes aldrig och det var på denna lur som polisen kunde få kunskap om att EA faktiskt hade varit vaken vid den tid som hon påstått att hon hade varit "däckad". Det var också på "Mats" telefon som polisen kunde återfinna meddelandet "Göran är aspackad".

Det ser alltså ut som om både EA och "Lotta" tillsammans fixat med sina respektive telefoner för att undanhålla bevis och få det att framstå som om EAs ursprungliga berättelse stämmer (dvs besöker Lambertz -> dricker sprit -> däckar -> vaknar av att bli våldtagen, men är för svag för att kunna värja sig + att allt sker innan midnatt).

Det är i sådana fall inte första gången som EA 0ch "Lotta" tillsammans försöker att sätta dit en man för våldtäkt. Hon och "Lotta" polisanmälde nämligen gemensamt till polis att de båda två vid hade våldtagits av "krogprofilen" PA, 2017.
Nu har jag varit borta från tråden ett tag. Så det där att även "Lotta" "råkade" fabriksåterställa sin telefon samtidigt är ju ett om möjligt ännu mer öronbedövande bevis för att detta är något dom planerat tillsammans & i fullt samförstånd.

Ett tydligt bevis på att det är TVÅ gärningskvinnor bakom denna komplott.

Bägge dessa kvinnor bör dömas till långvarig psykiatrisk tvångsvård.
Citera
2021-03-31, 08:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
De Sjuttons Gäng var min hemmasnickrade benämning på de sjutton jurister som signerade artikeln i SvD till stöd för EA. Jag nämnde dem, dock inte med namn. Då.
Men nu!
My Mattsson
Elnaz Madani
Silvia Ingólfsdóttir Åkermark
Louise Wibert
Andréa Rylander
Lotta Wendel
Terese Wallinder
Helena Backlund
Lena Forsmark
Ann Rask Samuelsson
Tove Adlerberth
Pia Björstrand
Ida Lidslot
Karin Åström
Anna Månsson Nylen
Ida Kjos
Emma Fagervall

verksamma jurister, domare, advokater och forskare
Ett tydligt exempel på "den långa marschen genom institutionerna". Hur tjänstemannaaktivister tagit sig in på alla nivåer inom stadsförvaltning, rättsväsende, akademi osv.

Dessa är att betrakta som löss i pälsen på hela samhällsapparaten. Vars lojaliteter inte ligger hos folket, nationen eller rättvisan. Utan där ideologisk subversion är själva basen i allt agerande.
Citera
2021-03-31, 09:00
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Arsleberg
Och hur ska GL hantera det pågående drevet i media där han utmålas som att nog ändå är skyldig, trots att åtalet lades ner?

Under Metoo så piskade även EA själv upp ett mediadrev mot "nöjesprofilen" PA där hon offentligt anklagade PA för våldtäkt. Anser du att EA istället skulle ha nöjt sig med att enbart polisanmäla?
Han valde själv att gå ut i media. Inget media har utmålat honom som skyldig.
Ja, man ska nöja sig med polisanmälan.
Citera
2021-03-31, 09:02
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Så Lambertz ska bara acceptera att bli falskanmäld och sedan försvinna lite snyggt, jag skulle inte tro det nu ska slinkan förgöras.
Han ska som alla andra polisanmäla.
Citera
2021-03-31, 09:04
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Hade jag åxå gjort om jag vart oskyldig,inget konstigt med det.Falskanmälan ska beivras och de hårt.
Falskanmälan polisanmäler man.
Citera
2021-03-31, 09:15
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
KAN det vara så att han VET hur han ska vända blicken mot offret?

Fast det är beside the point, han säger nog troligtvis exakt så som det återgetts i förhör, inte som han vill att det ska vara. Min uppfattning är att GL inte friserar sanningen i det han skriver.
Citera
2021-03-31, 09:17
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hennes juridikstudier är lite märkliga. Hon kom in hösten 2016 som 25 år gammal efter att ha fått ett bra resultat på högskoleprovet. Hon är - som hennes exman LS vittnat om - intelligent, när hon lägger manken till. Däremot verkar hon sakna uthållighet när det gäller att fullfölja de omvittnat krävande juridikstudierna med alla "duggningar" och inpluggning av jättelika textmassor. Hon har mig veterligen inte fullgjort en enda tenta på tre år.
Ok,hennes studieresultat känner jag inget om.
Citera
2021-03-31, 09:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Ok,hennes studieresultat känner jag inget om.
Nej, men nu vet du.
Citera
2021-03-31, 09:19
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Fast det är beside the point, han säger nog troligtvis exakt så som det återgetts i förhör, inte som han vill att det ska vara. Min uppfattning är att GL inte friserar sanningen i det han skriver.
DET vet varken du eller jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in