2021-04-02, 18:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Om han har flickvän i 30 års-åldern kunde han väl nöja sig med henne.
Kan man tycka, ja. En narcissistisk pellejöns tänker väl inte så långt.

Men det är faktiskt inte olagligt att vara otrogen, oavsett vad feminazis säger.
Citera
2021-04-02, 18:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nu blev väl Lambertz fri i brist på bevis efter 14 dagar. För Assange tog det 9 år innan förundersökningen gällande våldtäkt lades ner och han är fortfarande inte fri.

Nej, Assange är fortfande inte fri men den djävla skandalen är off topic i den här tråden så vi får ta den diskussionen i rätt tråd, dessutom så kan jag inte minnas att Göran Lambertz på något sätt ska ha varit inblandad i den skandalhistorien.

Men jag hoppas att Göran Lambertz fortsätter med sin kamp nu för att få till någon form av rättssäkerhet i sexualmål, omvänd bevisföring hör inte till ett rättssäkert samhälle.
Citera
2021-04-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Frågan är varifrån hon kommer eftersom hon verkar heta Anita också. Det är en gammal häxa i alla fall. Mkt märklig gammal kärring. Argumenten att GL skall sluta kladda är i alla fall kul. Kladdkaka är gott.
Snart lär väl FB dekkarbyrå ha solverat den batikhäxan oxå - precis som dom redan har klarat ut "skärholmsgänget" med den äran!
Givetvis skall Allt fram nu.
Medans fru Justitia kvartar slött.
Citera
2021-04-02, 18:39
Avslutad
Citat:
Om han har flickvän i 30 års-åldern kunde han väl nöja sig med henne.
Varför skulle han nöja sig med henne? Ska staten fördela kvinnorna i sann demokratisk anda som om alla män skulle ha rätt till en?
Citera
2021-04-02, 18:46
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Nu blev väl Lambertz fri i brist på bevis efter 14 dagar. För Assange tog det 9 år innan förundersökningen gällande våldtäkt lades ner och han är fortfarande inte fri.

Han blev inte fri i brist på bevis.

Det som polis och åklagare hade att ta ställning till var en enda sak, nämligen om den berättelse som EA levererade kunde stämma.

Denna berättelse såg ut på följande sätt: 1) EA dyker upp hemma hos L; 2) Det dricks sprit; 3) EA "däckar"; 4) L påbörjar sexuella aktiviteter i en soffa efter att ha dragit ned hennes byxor; 5) EA vaknar och försöker få bort L, vilket inte går, utan övergreppet fullbordas. Allt detta ska ha skett före midnatt.

Vad undersökningen visade var entydigt följande: EAs BERÄTTELSE KUNDE OMÖJLIGT STÄMMA. Skälet till detta var spår av omfattande kommunikation med hennes pojkvän och väninna vid och efter den tidpunkt då hon skulle ha varit utslagen av sprit.

L kan ha våldtagit henne flera gånger om, marsmänniskor kan ha varit på besök, påven kan ha varit där, men inget av detta spelar någon roll eftersom det enda som polis och åklagare måste ta ställning till var sanningsgraden i EAs berättelse.

Den var lika med noll; DET KUNDE INTE HA GÅTT TILL PÅ DET VIS SOM EA HADE SAGT - och därför släpptes L, så snart som detta stod klart.
Citera
2021-04-02, 18:46
Medlem
hahaha va fan gör dom utanför lambertz bostad, Är det ett april skämt? ”Vi vill att han ska sluta kladda”, väntar dom på att han bara ska komma och säga ”Ok, jag slutar och kladda”.

AEE Fy fan, Man skäms fan över att vara svensk.
Citera
2021-04-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att jag tycker man skall vara försiktig med att kasta första stenen mot Lambertz för hans agerande mot kvinnan innebär inte att jag menar att han handlat rätt eller att man inte alls får tycka illa om vissa saker.

Däremot får man tänka sig att han var oskyldig till alla former av brott, vilket vi inte vet, även om vissa saker tyder på att det verkligen kan vara så. I så fall är det för mycket begärt att han inte skall få försvara sig offentligt och "smutskasta" henne genom att säga att hon ljuger. Att inget hade varit överspelat på något sätt för att Lambertz skall betraktas som oskyldig är reaktionerna i efterspelet till häktningen ett tydligt tecken på. Fördömandena av Lamberz implicerar i de flesta fall att man ändå anser honom skyldig.

Han har all rätt att berätta varför kvinnan ljugit, om hon gjort det. Det är hans heder och rykte som står på spel och som kvinnan attackerat med lögner. Det är tråkigt men nödvändigt att i sin tur i så fall ifrågasätta henne.

Så att Lambertz medger det här med kladdandet och att det är fel att ligga med någon man har ett mentors- och extra fadersgestaltförhållande till följer ju i så fall av han berättar detaljer om vad som hände. Menar du att han om han skall försvara sig skall förbigå det med tystnad istället och framställa sig som helt fläckfri?

Precis men det finns lagöverträdelse och moraliska övertramp som kan uppfattas som osmakligt.
Men det förstår inte människor vad skillnaden är. Det börjar gå för långt när det gäller ofredande, sexuellt ofredande och påstådda våldtäkter. Fortgår den lobbyverksamhet som agerar i bakgrunden kan vår rättssäkerhet vara hotad. Det är också ett jäkla övertramp att häkta på sannolika skäl utan rejäl grund och när det visar sig att man inte utrett tillräckligt utan slarvat ja då är det illa.
Riksåklagaren bör sortera även om det är kort med åklagare. Det är pinsamt skitenödigt just nu då dom ylar om häktningstider och plockar in människor på vaga påståenden.
Citera
2021-04-02, 19:10
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag är inte insatt i detta, men kanske är han en riktig casanova och i så fall gäller ju inte mitt argument om Vilse och BO får lite större credd hos mig. Lätt att hitta damer/groupies har han garanterat med sitt kända ansikte, sin vana att prata, sin sannolikt stora förmögenhet. Och det kan han väl vara värd.
Jag tycker i likhet med Andthereshewas att det Lambertz version av julaftonen faktiskt visar att det handlar om klassiskt tjatsex. Lambertz har flera gånger visat att han har svårigheter att förstå hur andra människor tänker och känner. Han har svårt att förstå sociala koder. Lägg därtill alkohol och en kvinna som uppenbarligen också har dåligt omdöme och katastrofen är faktum.

Jag tycker att Andthereshewas fångar vad det är med hela fallet som gjort så många upprörda och därför postar jag ett långt citat från hens inlägg. Jag menar inte att du är en av de som Andthereshewas talar om. Citatet är inte menat som ett angrepp på dig så ta det inte personligt.

[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Andthereshewas
ska vi lyssna på vad gubbjävlen säger?
Han "kladdar" men tafsar inte. Och det hade han talat om. Hon sa nej på ett adekvat sätt i början av kvällen.
Juhupp. GL har alltså varnat kvinnan han kallade för sin dotter att han tar på kvinnor när han druckit.
Och hon sa nej.
Och han fortsatte. Trots att han tyckt att det var adekvat av henne att säga nej.
Sen sa hon inte nej längre och då satte han på henne. Vilket båda ångrar då - mest han naturligtvis för han var otrogen.

Hans egen beskrivning är alltså att det var ett klassiskt tjatsex

Jag fattar. Ni tycker att det är ett helt normalt beteende. Horan var ju där lixom... klart att hon egentligen VILLE gänga med gubben. Varför skulle hon annars vara hos sin extrapappa på julafton?

Och. Ok. Låt oss säga att det var så.

Då tar vi det ett steg till.
GL har stått på barrikaderna för metoo. Men har ändå aldrig tänkt tanken att hans "kladdande" skulle vara ett problem?
GL säger själv att han sett deras relation som en fader/dotterrelation. Och stackarn bara råkar låta den slinka in? Jag vet ju inte riktigt hur ni funkar, men jag kan ju tycka att en man som vill sätta på sin dotter kanske bryter lite mot normala koder för förtroende. Ni kanske är annorlunda uppfostrade i era familjer... det skulle ju förklara en del.

Han skickar sms till henne efteråt. Det är ju också alla överens om. Och ber om ursäkt. Åter igen... Jag befinner mig inte i ert universum. Jag har aldrig legat med någon jag behövt be om ursäkt till eller velat ha en ursäkt ifrån. Det kanske är ett helt normalt beteende för de som bara kan få nåt om de tjatar hål I huvvet på nån men för mig låter det som att GL inte tyckte att det där blev så bra. Och då menar jag inte ligget.

Han - som ansett sig vara alla kvinnors förkämpe - svartmålar henne därefter medialt (plattformen är klassisk msm). Hon kan inte göra det av flera skäl. Ett är det självklara - hon har, till skillnad från GL inte outat sig. Ett annat förstår jag att ni inte fattar. Brudar som talar om sina ligg, frivilliga eller ofrivilliga, får ta rätt mycket skit. Självfallet inte av fina män som er, generellt. Ni hugger bara ner fwministnazisthoror. Men andra.

Så. Kan ni verkligen säga att hon är skurken i dramat?
Citera
2021-04-02, 19:12
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
hahaha va fan gör dom utanför lambertz bostad, Är det ett april skämt? ”Vi vill att han ska sluta kladda”, väntar dom på att han bara ska komma och säga ”Ok, jag slutar och kladda”.

AEE Fy fan, Man skäms fan över att vara svensk.
Vi är nog många som fick ta en extra koll på datumet. Ett ofrivilligt practical joke som överskrider alla gränser och sätter ribban högt för decenniets mest efterblivna aktion.

Samtidigt finns det en allvarlig botten i det. Från att ha anklagats för våldtäkt blir han nu kritiserad av några tanter med plakat som uppmanar honom att SLUTA KLADDA. Vad sägs om att SLUTA KLAGA, jävla kärringslem.

Underbar bild när Lambertz i godan ro står och dammsuger dörrtrappen.
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-04-02 kl. 19:21.
Citera
2021-04-02, 19:14
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Han blev inte fri i brist på bevis.

Det som polis och åklagare hade att ta ställning till var en enda sak, nämligen om den berättelse som EA levererade kunde stämma.

Denna berättelse såg ut på följande sätt: 1) EA dyker upp hemma hos L; 2) Det dricks sprit; 3) EA "däckar"; 4) L påbörjar sexuella aktiviteter i en soffa efter att ha dragit ned hennes byxor; 5) EA vaknar och försöker få bort L, vilket inte går, utan övergreppet fullbordas. Allt detta ska ha skett före midnatt.

Vad undersökningen visade var entydigt följande: EAs BERÄTTELSE KUNDE OMÖJLIGT STÄMMA. Skälet till detta var spår av omfattande kommunikation med hennes pojkvän och väninna vid och efter den tidpunkt då hon skulle ha varit utslagen av sprit.

L kan ha våldtagit henne flera gånger om, marsmänniskor kan ha varit på besök, påven kan ha varit där, men inget av detta spelar någon roll eftersom det enda som polis och åklagare måste ta ställning till var sanningsgraden i EAs berättelse.

Den var lika med noll; DET KUNDE INTE HA GÅTT TILL PÅ DET VIS SOM EA HADE SAGT - och därför släpptes L, så snart som detta stod klart.
Du uttalar dig tvärsäkert om innehållet i förundersökningen. Har du läst förundersökningsprotokollet?
Citera
2021-04-02, 19:15
Medlem
Mer.info.007s avatar
EA är 30 snart, tycker hon är omogen och barnslig
Citera
2021-04-02, 19:20
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag tycker i likhet med Andthereshewas att det Lambertz version av julaftonen faktiskt visar att det handlar om klassiskt tjatsex. Lambertz har flera gånger visat att han har svårigheter att förstå hur andra människor tänker och känner. Han har svårt att förstå sociala koder. Lägg därtill alkohol och en kvinna som uppenbarligen också har dåligt omdöme och katastrofen är faktum.

Jag tycker att Andthereshewas fångar vad det är med hela fallet som gjort så många upprörda och därför postar jag ett långt citat från hens inlägg. Jag menar inte att du är en av de som Andthereshewas talar om. Citatet är inte menat som ett angrepp på dig så ta det inte personligt.

Jag slår vad om att EA är initiativtagare till sexet. Mycket låga odds på att EA satt sig på knä och sugit Lambertz snabel som förrätt.

EA har ju en historik av just detta händelseförlopp, mycket som stämmer med DU-caset. Även klippningen och manipulationen av ljudfilen, efter att ha sugit kuk med entusiasm till en början.

Lambertz beskrev sig som svag i köttet, jag förstår honom. Det kan vara besvärligt att avstyra en slinka som vill smaka på snasen, till varje pris.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-02 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in