2021-03-30, 20:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Tänk efter lite nu ni som försvarar E och hatar på GL: Hade vi talat om en man som falskeligen och gång på gång fått kvinnor inlåsta genom ”terjade” ljudfiler och andra ”bevis”, då skulle ni så klart lägga allt ansvar på mannen.

Men vara för att denna brottsling saknar snopp och istället har en snippa så saknar hon helst plötsligt skuld?

- ni hittar på att hon hade skäl att anmäla
- ni menar att hon stod i beroendeställning
- hi menar hon inte kunde freda sig för HAN bjudit henne på alkohol
- ni menar att hon behöver hjälp
- ni menar att hon behöver vård

Den vård hon behöver är kriminalvård. Om hon är sjuk psykiskt, så är detta en sekundär fråga just nu. Hon är inte så sjuk att hon inte är tillräknelig. Det kan låta tufft, men välj valfri kriminell kille - nästan alla har psykiska utmaningar - ofta stora sådana. Där tänker ni inte alls på något vårdbehov eller varför han gör vad han gör - då ska han bara in i fängelse - eller hur?

Tänk på att om kvinnor ska vara jämställda män så måste de också anses myndiga vid 30 års ålder och får svara för sina egna val och ageranden.

Hon ska vara lycklig att anmälan om falsk tillvitelse inte hörsammades - för hade den gjort det hade hon torskat och fått ett straff - garanterat. Jag skulle INTE bli förvånad om överåklagaren går in och tar upp den anmälan igen om G klagar. Det vore det rätta.

En som går sådant här med systematik kommer till en punkt till slut så inte ens en offerkofta eller en snippa hjälper - lagen SKA ju gälla även kvinnor!

Personligen ser jag hellre att EA hamnar på hispan. Det är betydligt tuffare än fängelse för kvinnor plus hispan kan förlängas i all evighet, om så krävs.

Tvångströja samt tvångsmedicinering till frukost och middag passar utmärkt för EA.

EA är dessutom oskadliggjord när hon kommer ut. Flera år av stark medicinering kommer göra EA till ett skal av sig själv - blir sannolikt svårt att skada ytterligare män.

Det är dessutom det närmsta EA kommer en riktig våldtäkt, och ikke välkommet objekt i sin kropp; när vårdarna med våld injicerar EA med "medicinen"
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-30 kl. 20:50.
Citera
2021-03-30, 20:38
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du verkar ha seriösa kontrollbehov och anse att alla ska agera som du tycker, väx upp!

Edit: okej det var cocko-Cissi
Vad menar du?
Citera
2021-03-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Just den SKITEN har han själv orsakat. Men att som han gör även kasta SKITEN på kvinnan är osmakligt.

Så Lambertz ska bara acceptera att bli falskanmäld och sedan försvinna lite snyggt, jag skulle inte tro det nu ska slinkan förgöras.
Citera
2021-03-30, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Det du skriver blir inte mer sant för att du använder VERSALER.
Hon har gillrat en fälla, igen, och utnyttjat Gurras förtroende och nu förklarar och försvarar han sig.
Att hans anmälan mot henne lades ner kanske också kan bero på att det är samma åklagare som häktade honom?
EA förstör för alla kvinnor som faktiskt blivit utsatta för riktiga våldtäkter. Hon är en fara för samhället och borde spärras in!

Jag var inne på exakt samma linje tidigare idag. Det somliga uppenbarligen inte fattar är att EA förstör lika mycket för kvinnor som för män med sitt aggressiva och bedrägliga beteende! Och ja, hon borde lagföras för att hon vid upprepade tillfällen försöker förstöra andra människors liv
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
De som blundar för att även kvinnor kan vara förövare gör inte bara skada för män, utan även för de verkliga offren bland kvinnor. Dessa riskerar att bli sammanblandade med sina lögnaktiga och manipulerande medsystrar som inte backar för att begå tex falsk tillvitelse. Såtillvida är deras "feministiska" kamp en dolk i egen rygg.

Att hänge sig åt sadistiskt svartvitt tänkande funkar således inte för "feministens" sak, men det räcker fullt ut att vara egoistisk för att inse vikten en nyanserad rättsskipning.
Citera
2021-03-30, 20:40
Medlem
Citat:
Just den SKITEN har han själv orsakat. Men att som han gör även kasta SKITEN på kvinnan är osmakligt.

Han har inte gjort någon skit,han måste rimligen få försvara sig,de är kvinnans betende som gjorde att han måste försvara sig alls så hela skiten ligger på kvinnan vad du än säger.

Jag antar att alla som blir oskyldigt anmälda vill få sin historia hörd så man får idioten som anmälde att se korkad ut o får stå till svars för va den gör,visserligen beroende på brottets allvarlighet,men hade jag blivit falskeligen anklagad för våldtäckt hade jag gjort samma sak om inte värre,kvinnan hade fått gömma sig i all evighet.

Ni som försvarar denna kvinna verkar inte fatta vilket övergrepp de är o bli anklagad o häktad för något du inte gjort o dragen i smutsen o inte bli trodd även om utredningen läggs ner då de inte finns bevis för någon som helst våldtäckt.

Förstår inte drevet mot GL i detta ärende när de är kvinnan som falskanmäler folk till höger o vänster o ännu märkligare är att hon inte blir straffad för allt som hon orsakar,men KARMA IS A BIATCH o den kom nu i samband med GL som kan försvara sig både juridiskt och moraliskt,inget fel att knulla som ja ser det om båda är med på det oavsett om hon e 30 o han 70 o skitfulla,dom e vuxna å får stå för det vilket GL gör i media,men vart e kvinnan?jo hon gömmer sig,hade detta vart en riktig våldtäckt så hade fan GL blivit häktad dagen efter den påstådda våldtäckten o inte 2 månader efter.
Citera
2021-03-30, 20:42
Medlem
Citat:
Exakt och med det sagt så bör han bara knipa igen. Istället går han fram som en ångvält och vill genom sitt inflytande och namn förgöra henne.

Hade jag åxå gjort om jag vart oskyldig,inget konstigt med det.Falskanmälan ska beivras och de hårt.
Citera
2021-03-30, 20:43
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Apropå exmannen ("fotografen"): han har taggat ned betydligt nu. Han är för närvarande tillsammans med en bisexuell thailändska som i yngre dagar var en mycket uppskattad "sällskapsdam".

Nu tar de det lugnt och tar hand om varandra. De har för övrigt samma smak när det gäller tjejer, så emellanåt äter de från samma tallrik, så att säga, för att på så vis piffa upp tillvaron en smula.
Tack för svaret!

Fotografen är ju nästan värd en tråd själv, tycks vara en intressant karaktär. Det är lite Bingo Rimér-style över honom, men jag kanske har fått fel uppfattning om Bingo.
Citera
2021-03-30, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Hade jag åxå gjort om jag vart oskyldig,inget konstigt med det.Falskanmälan ska beivras och de hårt.
Upp till två års fängelse enligt straffskalan.
Citera
2021-03-30, 20:46
Medlem
Mer.info.007s avatar
Verkar som EAs "vänner" partner" går emot henne. Då dom fattat att hon är sjuk
Citera
2021-03-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Upp till två års fängelse enligt straffskalan.

Hoppas hon blir dömd för förtalet iaf.Då hon bevisligen anmält 3 stycken så skulle hon kunna få 2 år o sitta vilket skulle glädja mig.
Hon har förstört för kvinnor som faktiskt blir våldtagna på riktigt med sina falskanmälningar.
Hemska kvinna.
Citera
2021-03-30, 20:48
Medlem
Hon är uppenbarligen en sargad människa som han utnyttjar. Ingen av oss vet om hon blivit utnyttjad och våldtagen flera gånger förut. Hoppa hon anmäler honom sexuellt ofredande i vart fall som ha ju erkänt.
Citera
2021-03-30, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawrense
Hon är uppenbarligen en sargad människa som han utnyttjar. Ingen av oss vet om hon blivit utnyttjad och våldtagen flera gånger förut. Hoppa hon anmäler honom sexuellt ofredande i vart fall som ha ju erkänt.
Hon är en vuxen människa, precis som han. Att vi alla bär på ett bagage ska inte påverka en rättsstats inställning till brott. Då är det många människor som skulle slippa straff för sina handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in