2021-03-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyr
Hej!

Var sugen på att beställa RK62 från Seedheaven. Men allt från Soviet Finland seeds ser ut att vara slut vad gäller autos som jag bestämt mig för att satsa på.
Vet du var och vad man ska sikta in sig på för svenskt klimat (auto)? Hade tänkt beställa en sats med indica-dominant och en sativa-dominant strain för att testa på.
Har mailat Seedheaven men de kan inte svara på när de är åter i lager. Hur länge bör man vänta med beställning innan det börjar bli för sent att stoppa ett frö i backen? (zon 3)

Mvh
kobajs, påse, du binder ris.

Norden seeds fungerar men verkar inte vara särskilt bra enligt Perlite och boysen.
Citera
2021-03-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Jag gräver hellre med en manuell jordborr och blandar med påsjord, rådjursbajs, älgbajs, blåkorn och lite annat. Beror på vad jag har hemma. Tar det som finns hemma och gillar allt som är billigt och effektivt. Har kört en del i säckar också men det är det slut på. Kan på rak arm komma på 4 användare i denna tråd som kör efter TS guiden och som får bra resultat. Vi är några som återkommer varje år i denna tråd så lite koll har vi på varandra. Bara kul om vi blir fler. Den där bädden är inte svårare än en vanlig bädd för grönsaker. Inga konstigheter.

Edit: anledningen till att jag gräver är för att mina spotar ligger långt bort och jag har ingen lust att bära flera påsar jord. Bär hellre ut ett par påsar och drygar ut jorden med jord från platsen.

Har ett par 50L Hasselfors p-jord liggandes hemma och överväger att gräva gropar och använda den jorden till earlys. Har inte hittat något konkret svar på ungefär hur många ”liter” man bör ha till earlys i gropar, är det något du kan svara på? Mvh
Citera
2021-03-30, 23:39
Medlem
Citat:
Seedheaven har ett helt gäng med frön från finska odlare. Kolla sovietfinlandseeds. Jag kör mycket på mini thunder fuck. Den är klar på 10 veckor. Den blir inte så stor men det är bara att odla några extra så får du ut bra mängd på slutet.

Dieselryder blir oxå klar ganska fort. Känner en duktig odlare som odlade den och den blev oxå klar på 10 veckor. Den finns oxå på seedheaven men den är freebies. Köp ett paket från sovietfinlandseeds och välj dieselryder som freebies. Bör oxå nämnas att alla frön är regular så du kommer få hanar och honor. Gör egna frön och så har du frö stash för minst 5 år framåt. Inte svårt. Du kan röka buds som har frön, du blir stenad på det oxå förutsatt att du inte är stor rökare. Jag blir helt fucked på buds med frön. Självklart rensar jag budsen på fröna innan och sparar fröna till nästa år.

Danes olika autos är oxå populära men dom finns på nordic genetics. Jag har aldrig handlat från dom men jag känner några som gjort det och dom har bara gott att säga om dom.

Lycka till!

N00bfråga, hur många plantor behövs för att få ut 50-100g rökbart av de fröna du rekommenderade?
Hur ofta åker du till platsen för att titta till plantorna? Man vill ju inte synas på platsen är därför jag frågar.
Citera
2021-03-31, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Vad är skillnaden mellan dessa och Norden Seeds utbud? Norden Seeds inte värt att köra på? Vill beställa inrikes.

Tycker inte Norden seeds var någon vidare. Har odlat deras ak47 och tropical. Dom är inte värda pengarna jämfört me vad du kan få för en billigare peng. Vrf vill du beställa inrikes? Är du rädd för polisen och tullen? Isf kan du vara lugn.

1) Paket från Danmark öppnas i princip aldrig. Det är ett lågrisk land när det kommer till droger och annat.

2) Du beställer inte droger utan en helt laglig produkt. Det är lika lagligt att köpa frön som att köpa ett par skor från Zalando.

3) Vi lever i en rättsstat. Inte en bananrepublik. Är något lagligt så är det lagligt och ingen kan göra något åt det oavsett vad man misstänker att du ska göra.

4) Jag har beställt fleeeeeeera gånger från Danmark och aldrig fått problem. Känner många som också gjort det och det är lugnt. Har även beställt från Spanien utan problem.

5) Har man ingen odling hemma i garderoben eller ett halvt kilo kokain under kudden så är det cool lugnt.

6) Är du fortfarande nojig eller inte vill få hem något brev så kan du beställa på Poste Restante. Då får du gå och hämta ut ditt brev på närmaste postnord kontor. Det har jag gjort några gånger. Här är en lista på alla adresser som du kan skicka poste restante på https://www.postnord.se/siteassets/pdf/ovrigt/poste-restante-postnummer-i-sverige.pdf

Risken att få problem är 0% och då menar jag verkligen 0%. Inte 0.0001% utan 0%

Citat:
Ursprungligen postat av Gyr
Hej!

Var sugen på att beställa RK62 från Seedheaven. Men allt från Soviet Finland seeds ser ut att vara slut vad gäller autos som jag bestämt mig för att satsa på.
Vet du var och vad man ska sikta in sig på för svenskt klimat (auto)? Hade tänkt beställa en sats med indica-dominant och en sativa-dominant strain för att testa på.
Har mailat Seedheaven men de kan inte svara på när de är åter i lager. Hur länge bör man vänta med beställning innan det börjar bli för sent att stoppa ett frö i backen? (zon 3)

Mvh

Antigen skickar du ett argt mail och säger att du istället får köpa hans rk62 korsat med dieselryder för annars går du till någon annan. Dom är egentligen freebies och han skriver uttryckligen att han inte säljer dom utan att dom valbara vid köp av valfritt fröpacket. Går han men på det så säg att du vill ha pekutyphoon också, det är en idiotsäker early för våra breddgrader. Fett mögel tålig. Korsning på två härdade finska och danska sorter. Om han envisas me att han inte säljer sina freebies så kolla nordic genetics. Dom har en hel del autos. Danes strains är populära. Jag har inte odlat domen vet att dom är fett populära.

Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.johansso
Har ett par 50L Hasselfors p-jord liggandes hemma och överväger att gräva gropar och använda den jorden till earlys. Har inte hittat något konkret svar på ungefär hur många ”liter” man bör ha till earlys i gropar, är det något du kan svara på? Mvh
Jag har som sagt en jordborr som jag gräver med. Har med lite matte räknat på att om jag borrar ett hål med jordborren som är 30cm djupt så får jag ett hål som är ca 8liter. Jag borrar 3 kanske 4 såna hål bredvid varandra som tillsammans blir ett stort hål. Hoppas du förstod. Annars får du hojta till.
Det stora hålet fyller jag med ett par nävar djurbajs i botten och blåkorn på toppen. Beroenden på hur jorden är på platsen så kan du antingen fylla upp hela hålet med din jord eller dryga ut, dvs hälften hälften. Eftersom du kanske inte gjort detta förut så är det nog säkrare att du fyller med endast din Hasselfors jord med kanske något stallgödsel i botten.

Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
N00bfråga, hur många plantor behövs för att få ut 50-100g rökbart av de fröna du rekommenderade?
Hur ofta åker du till platsen för att titta till plantorna? Man vill ju inte synas på platsen är därför jag frågar.

12 frön räcker kanske 10. Tänk på att dom fröna jag rekommenderar är både hanar och honor. Du får kanske 6 honor som ger 15-25g per hona och då har du mellan 50-100gram torkade buds på slutet. Har du gjort rätt från början så räcker det med att du besöker din spot varannan vecka i värsta fall kanske var tionde dag. I början behöver du inte besöka dom så ofta då dom inte behöver mycket vatten och då det inte finns någon risk för mögel. Ju äldre plantan blir ju oftare måste du besöka. På slutet när den är i full blom så kanske du bör besöka spoten var 3 dag. Mögel risken är hög och vid minsta lilla antydan till mögel så måste du skörda. Annars är dina plantor rökta. Har det börjat mögla på så går det skiiiiit snabbt och det sprider sig sen över hela plantan och till plantorna bredvid.

Sen en generell sak till er alla. Se nu för fan till att göra egna frön!!!! Detta är jävligt viktigt!!! Då slipper ni sitta i den här sitsen nästa gång ni odlar. Fördelen med egna frön är också att ni kan testa att odla på olika sätt och då är det inga problem att misslyckas. Ibland äter djuren upp er planta, vissa torskar sin spot till ungdomar eller bärodlare som sen ringer polisen etc etc. När ni gör egna frön så kan ni också byta med varandra. En auto kan lätt producera 500-1000 frön per planta.
Göra frön är inte svårt. Det är bara odla upp några plantor bredvid varandra och inte rycka upp hanen utan låta hanen vara sen sköter vinden pollineringen.

Ett stort lycka till, till er alla.
Citera
2021-03-31, 06:17
Medlem
gorillaglues avatar
Använd autofrön, feminizerade. Har erfarenhet av både utomhus och inomhus odling genom ett tidigare arbete. Utomhus i Leens (holland) använder man en sort som heter "sweet tooth" det är en låg buske som tål lite vind och ger rimligt per/planta. Det är en laglig odling så de har ju andra förutsättningar som t.ex. större mängder av flytgödningar, bladgödningar, bekämpningsmedel. En sak jag lärde mig där var att plantorna ska ha flytande gödning vid varje vattningstillfälle, det kan bli lite knivigt i sverige om man inte bor ensligt eller har plantorna inom rimligt avstånd. Gödningen som användes kom från en firma som hette/heter hydro, och var fullgödning, (vet inte om det är samma som tankstationerna) tankbilarna som kom med gödningen var röda och det stog hydro på dem. Det skördades 2 gånger om året då man odlade från april till slut oktober start november, ganska snabba plantor ca 11-12 veckor till klar. Plantorna sätter tyvärr ett och annat frö. Inte helt många men tillräckligt för att kunna odla vidare.
Citera
2021-03-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Använd autofrön, feminizerade. Har erfarenhet av både utomhus och inomhus odling genom ett tidigare arbete. Utomhus i Leens (holland) använder man en sort som heter "sweet tooth" det är en låg buske som tål lite vind och ger rimligt per/planta. Det är en laglig odling så de har ju andra förutsättningar som t.ex. större mängder av flytgödningar, bladgödningar, bekämpningsmedel. En sak jag lärde mig där var att plantorna ska ha flytande gödning vid varje vattningstillfälle, det kan bli lite knivigt i sverige om man inte bor ensligt eller har plantorna inom rimligt avstånd. Gödningen som användes kom från en firma som hette/heter hydro, och var fullgödning, (vet inte om det är samma som tankstationerna) tankbilarna som kom med gödningen var röda och det stog hydro på dem. Det skördades 2 gånger om året då man odlade från april till slut oktober start november, ganska snabba plantor ca 11-12 veckor till klar. Plantorna sätter tyvärr ett och annat frö. Inte helt många men tillräckligt för att kunna odla vidare.
Laglig hydroponisk odling i ett växthus där varenda parameter övervakas 24/7 är inte direkt samma förutsättningar som vi i Sverige har. Dom allra flesta här i denna tråd odlar olagligt på någon annans mark ute i skogen. Då vill man ha ett underhållsfritt odlande utan några konstigheter. Det är klart att ni odlade feminiserade frön, allt annat vore idioti när man odlar i kommersiella syften. För jag antar att du inte var där på volontärs arbete och att Hydro lastbilen inte körde ut gratis flytande näring. Feminiserade frön gör att du kan spara hälften på alla kostnader vilket i en stor kommersiell odling är ganska mycket pengar.
Frön fick ni i era buds för plantan självpollinerade då det inte fanns några hanar som pollinerade den. Det är en överlevnadsmekanism som cannabis har.
Det du beskriver är som att jämföra päron med äpplen. Jag önska att vi hade det som i Holland men tyvärr.

Mvh,
Senast redigerad av Perlite 2021-03-31 kl. 09:48.
Citera
2021-03-31, 09:52
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Laglig hydroponisk odling i ett växthus där varenda parameter övervakas 24/7 är inte direkt samma förutsättningar som vi i Sverige har. Dom allra flesta här i denna tråd odlar på någon annans mark ute i skogen. Då vill man ha ett underhållsfritt odlande utan några konstigheter. Det är klart att ni odlade feminiserade frön, allt annat är idioti när man odlar i kommersiella syften. För jag antar att du inte var där på volontärs arbete och att Hydro lastbilen inte körde ut gratis flytande näring. Feminiserade frön gör att du kan spara hälften på alla kostnader vilket i en stor kommersiell odling är ganska mycket pengar.
Frön fick ni i era buds för plantan självpollinerade då det inte fanns några hanar som pollinerade den. Det är en överlevnadsmekanism som cannabis har.
Det du beskriver är som att jämföra päron med äpplen. Jag önska att vi hade det som i Holland men tyvärr.
Helt riktigt. Men det kan ju vara att det kom med några frö till norden som sedemera odlades i nordiskt klima utomhus. Lysande resultat, 70-75g planta färdiga buds, ca 60 cm höga, två skördar på en säsong. Bara ett tips.
Citera
2021-03-31, 12:21
Medlem
Citat:
Helt riktigt. Men det kan ju vara att det kom med några frö till norden som sedemera odlades i nordiskt klima utomhus. Lysande resultat, 70-75g planta färdiga buds, ca 60 cm höga, två skördar på en säsong. Bara ett tips.

Jag vill inte låta dryg men alla autos hinner med 2 skördar på en säsong om man odlar under de förutsättningar som du beskriver. 70-75 gram är normalt när allt är optimalt.
Fick inte du med dig några frön? Googlade det där namnet och den verkar finnas att köpa.

Mvh,
Citera
2021-03-31, 13:21
Medlem
Citat:
Tycker inte Norden seeds var någon vidare. Har odlat deras ak47 och tropical. Dom är inte värda pengarna jämfört me vad du kan få för en billigare peng. Vrf vill du beställa inrikes? Är du rädd för polisen och tullen? Isf kan du vara lugn.

Hej Perlite. Hur många dagar tog det för dina Tropical VIKING att bli klara, och hur mycket yield fick du per planta?

Oxå nyfiken hur lång tid dina AKs tog från seed to harvest, och hur mycket yield fick du per planta av den?

Ska prova att odla 1 av varje.
Citera
2021-03-31, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Hej Perlite. Hur många dagar tog det för dina Tropical VIKING att bli klara, och hur mycket yield fick du per planta?

Oxå nyfiken hur lång tid dina AKs tog från seed to harvest, och hur mycket yield fick du per planta av den?

Ska prova att odla 1 av varje.

I ärlighetens namn så vet jag inte hur mycket jag fick. Jag odlar för eget bruk och bryr mig inte så mycket om hur mycket jag får i vikt. Det jag dock minns tydligt var att tropical blev klar före ak47 och att några ak47 möglade sönder. Ak47 blev större än troplical och gav självklart mer. Jag hade dom då i 10L hinkar ett par hundra meter från en större tågstation i Stockholm

Jag började min odling i början på juni och skördade den sista någon gång i september. Det är vad jag minns. Det var ett tag sedan.
Senast redigerad av Perlite 2021-03-31 kl. 14:59.
Citera
2021-03-31, 15:00
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Jag vill inte låta dryg men alla autos hinner med 2 skördar på en säsong om man odlar under de förutsättningar som du beskriver. 70-75 gram är normalt när allt är optimalt.
Fick inte du med dig några frön? Googlade det där namnet och den verkar finnas att köpa.

Mvh,
Skrev ju just det och jag skördade utomhus i mellansverige 2 ggr. med resultatet jag just skrev. Jag hade dom inte direkt i skogen men på en gammal åkermark som jag har tillgång till. Var där rimligt ofta och gav flytande näring, hade en skvätt general hyroponics gödning kvar från ett annat projekt som jag gav dem och det blev gott resultat som du ser i mitt tidigare inlägg. Det var absolut inte optimala förhållanden i marken men goda, svenskt klimat men mycket sol dock. Optimalt gav de 500-600g kvadratmetern ibland mer, hydro hela vägen allt styrt.
Citera
2021-03-31, 15:06
Medlem
Citat:
Skrev ju just det och jag skördade utomhus i mellansverige 2 ggr. med resultatet jag just skrev. Jag hade dom inte direkt i skogen men på en gammal åkermark som jag har tillgång till. Var där rimligt ofta och gav flytande näring, hade en skvätt general hyroponics gödning kvar från ett annat projekt som jag gav dem och det blev gott resultat som du ser i mitt tidigare inlägg. Det var absolut inte optimala förhållanden i marken men goda, svenskt klimat men mycket sol dock. Optimalt gav de 500-600g kvadratmetern ibland mer, hydro hela vägen allt styrt.
Ok, missförstod dig. Mycket sol, antar att du började i början på april skördade i juni och sen nästa runda planterade du i juni och skördade i september?

Hade du dom i en hydroponisk odling på åkermark? Du säger ju att allt var ”styrt” och nämner ”hydro”. I min värld är det optimala förhållanden

Edit: du kanske menade droppbevattning när du skrev ”hydro”?
Senast redigerad av Perlite 2021-03-31 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in