Citat:
Ursprungligen postat av
Tiptoptop
Vad är skillnaden mellan dessa och Norden Seeds utbud? Norden Seeds inte värt att köra på? Vill beställa inrikes.
Tycker inte Norden seeds var någon vidare. Har odlat deras ak47 och tropical. Dom är inte värda pengarna jämfört me vad du kan få för en billigare peng. Vrf vill du beställa inrikes? Är du rädd för polisen och tullen? Isf kan du vara lugn.
1) Paket från Danmark öppnas i princip aldrig. Det är ett lågrisk land när det kommer till droger och annat.
2) Du beställer inte droger utan en helt laglig produkt. Det är lika lagligt att köpa frön som att köpa ett par skor från Zalando.
3) Vi lever i en rättsstat. Inte en bananrepublik. Är något lagligt så är det lagligt och ingen kan göra något åt det oavsett vad man misstänker att du ska göra.
4) Jag har beställt fleeeeeeera gånger från Danmark och aldrig fått problem. Känner många som också gjort det och det är lugnt. Har även beställt från Spanien utan problem.
5) Har man ingen odling hemma i garderoben eller ett halvt kilo kokain under kudden så är det cool lugnt.
6) Är du fortfarande nojig eller inte vill få hem något brev så kan du beställa på Poste Restante. Då får du gå och hämta ut ditt brev på närmaste postnord kontor. Det har jag gjort några gånger. Här är en lista på alla adresser som du kan skicka poste restante på
https://www.postnord.se/siteassets/pdf/ovrigt/poste-restante-postnummer-i-sverige.pdf
Risken att få problem är 0% och då menar jag verkligen 0%. Inte 0.0001% utan 0%
Citat:
Ursprungligen postat av
Gyr
Hej!
Var sugen på att beställa RK62 från Seedheaven. Men allt från Soviet Finland seeds ser ut att vara slut vad gäller autos som jag bestämt mig för att satsa på.
Vet du var och vad man ska sikta in sig på för svenskt klimat (auto)? Hade tänkt beställa en sats med indica-dominant och en sativa-dominant strain för att testa på.
Har mailat Seedheaven men de kan inte svara på när de är åter i lager. Hur länge bör man vänta med beställning innan det börjar bli för sent att stoppa ett frö i backen? (zon 3)
Mvh
Antigen skickar du ett argt mail och säger att du istället får köpa hans rk62 korsat med dieselryder för annars går du till någon annan. Dom är egentligen freebies och han skriver uttryckligen att han inte säljer dom utan att dom valbara vid köp av valfritt fröpacket. Går han men på det så säg att du vill ha pekutyphoon också, det är en idiotsäker early för våra breddgrader. Fett mögel tålig. Korsning på två härdade finska och danska sorter. Om han envisas me att han inte säljer sina freebies så kolla nordic genetics. Dom har en hel del autos. Danes strains är populära. Jag har inte odlat domen vet att dom är fett populära.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ludvig.johansso
Har ett par 50L Hasselfors p-jord liggandes hemma och överväger att gräva gropar och använda den jorden till earlys. Har inte hittat något konkret svar på ungefär hur många ”liter” man bör ha till earlys i gropar, är det något du kan svara på? Mvh
Jag har som sagt en jordborr som jag gräver med. Har med lite matte räknat på att om jag borrar ett hål med jordborren som är 30cm djupt så får jag ett hål som är ca 8liter. Jag borrar 3 kanske 4 såna hål bredvid varandra som tillsammans blir ett stort hål. Hoppas du förstod. Annars får du hojta till.
Det stora hålet fyller jag med ett par nävar djurbajs i botten och blåkorn på toppen. Beroenden på hur jorden är på platsen så kan du antingen fylla upp hela hålet med din jord eller dryga ut, dvs hälften hälften. Eftersom du kanske inte gjort detta förut så är det nog säkrare att du fyller med endast din Hasselfors jord med kanske något stallgödsel i botten.
Citat:
Ursprungligen postat av
skruvmejsel6
N00bfråga, hur många plantor behövs för att få ut 50-100g rökbart av de fröna du rekommenderade?
Hur ofta åker du till platsen för att titta till plantorna? Man vill ju inte synas på platsen är därför jag frågar.
12 frön räcker kanske 10. Tänk på att dom fröna jag rekommenderar är både hanar och honor. Du får kanske 6 honor som ger 15-25g per hona och då har du mellan 50-100gram torkade buds på slutet. Har du gjort rätt från början så räcker det med att du besöker din spot varannan vecka i värsta fall kanske var tionde dag. I början behöver du inte besöka dom så ofta då dom inte behöver mycket vatten och då det inte finns någon risk för mögel. Ju äldre plantan blir ju oftare måste du besöka. På slutet när den är i full blom så kanske du bör besöka spoten var 3 dag. Mögel risken är hög och vid minsta lilla antydan till mögel så måste du skörda. Annars är dina plantor rökta. Har det börjat mögla på så går det skiiiiit snabbt och det sprider sig sen över hela plantan och till plantorna bredvid.
Sen en generell sak till er alla. Se nu för fan till att göra egna frön!!!! Detta är jävligt viktigt!!! Då slipper ni sitta i den här sitsen nästa gång ni odlar. Fördelen med egna frön är också att ni kan testa att odla på olika sätt och då är det inga problem att misslyckas. Ibland äter djuren upp er planta, vissa torskar sin spot till ungdomar eller bärodlare som sen ringer polisen etc etc. När ni gör egna frön så kan ni också byta med varandra. En auto kan lätt producera 500-1000 frön per planta.
Göra frön är inte svårt. Det är bara odla upp några plantor bredvid varandra och inte rycka upp hanen utan låta hanen vara sen sköter vinden pollineringen.
Ett stort lycka till, till er alla.