Citat:
Ursprungligen postat av
RullRull
Tack för svar! Tänker om och använder mull och plantjord ist. iofs. tror jag köttbönderna är sk. eko-odlare, lite osäker, kollar upp. Min aningen perversa läggning har även gett mig iden att bara "för att" i ena redan utgrävda grop i botten tömma skittunnan. tänkte även sprida ut i jordblandningen lekakulor för just syresättningen. Early skunk hann aldrig gå klart riktigt, tror du early skunk auto (ny) hinner klar? Fantastiskt roligt rus måste jag säga. Tacksam för svar av kunnig skribent!
Använder ”mull”? Mull kan man inte köpa på påse. Jag har i varje fall inte sett det. Kompost jord kan man ibland köpa på återvinningsstationer men dom säljer i kubik meter. 1 kubikmeter är 1000liter.... har själv aldrig köpt kompost jord men vet som sagt att det finns på återvinningsstationer. Mull är organiskt material som tex kompost eller när gödsel bryts ner. Om du har mycket djur kring där du odlar så kan du samla gödsel i påsar i värsta fall. Men stallgödsel är riktigt bra. Har den fått torka ordentligt så väger det inget och du kan lätta fylla 30 liter i en ryggsäck och bära ut.
Det där med skittunnan vet jag inte. Hade personligen hoppat det.
Fråga bonden om hans gödsel. Han har koll. Enligt lag måste han ha koll. Han vet dessutom om andra använt hans gödsel i odlingar och om det varit några konstigheter.
Det där med early skunk är precis det jag skrev om i ett par inlägg innan. Early i Storbritannien eller Holland betyder inte att den är early i Sverige.
Alla autos hinner gå klart i Sverige oavsett vilket flashigt namn den har. Frågan är istället om det är buds du kommer att få röka eller mögel.