2021-03-30, 23:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag fick hjälp av Avel - men sån tur kan man ju inte alltid ha 😁
Såg det, rörigt var ju snitsigt.
Citera
2021-03-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Den är ganska rörig och ofullständig. Det verkar också oklart vad som tagits upp i sakframställan, slutpläderingen ska ju egentligen bara vara en repetition av sakframställan och bemötanden av försvarets uppgifter och vad som framkommit under huvudförhandlingen. Jag har bara sett bilaga 346, men det är bara en sida med en disposition som inte heller är tydlig.

Det spelar ingen roll om åklagarens presentation är bättre än försvarets, åklagarens presentation måste vara så god att domstolen kan låta den ligga till grund för en fällande dom.

Även om åklagaren kan detaljerna och gör en god muntlig presentation så skulle hon behöva en pedagog som kan få presentation att se korrekt ut (helst skriva om den från grunden) och vara så fullständig att den kan ligga till grund för en dom. Även om den muntliga pläderingen är avgörande så kan den inte bli riktigt bra med ett så rörigt underlag.

Nu finns det med ett kvitto på målarfärg, visst är det en intressant detalj - men vilket bevisvärde anser åklagaren att färgen soft har och varför är uppgiften ens med i slutpläderingen? Fanns det inte bättre bevis att lyfta fram? Och presentera dem på samma sätt som domstolen skulle presentera bevisningen i sina domskäl.

Får en obehaglig känsla av att det blir en friande dom för att rätten tröttnar, inte hänger med i allt det tekniska.

Det finns mkt annat man kan lyfta fram. Främst om man tar in HD och JG som vittnen igen. Pressar och ifrågasätter deras gamla lögner och minnesförluster. Bevisa och överbevisa.

Satsa på det som redan nu talar emot SDs och hans trogna slavars lögner.

Sen gillar jag inte åklagarna soffsamtalsliknande förhörsmetod.
Citera
2021-03-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men har de sett nån raderad dialog?
Eller lämnar inte telegram såna spår likt viber?
Kan ju vara relevant och hett ämne.
Skrev det här nyss, du nämnde remsan igår.

Jag kan inte kolla via sökmotorn men jag tror de tog rundan vid påsk.
Uppgiften om orsak att inte logga deras äventyr är via förhör SD, det ska få ske efter sommaren
Tillägg om betänktid är min blänkare.

"På tal om religion och kommande påsk så var det väl Nordsjön hon nämnde hon inte skulle logga.
Hon hade fått ligga lågt utifrån SDs direktiv för att inte störa Hanna.
Efter sommaren skulle det få bli officiellt, och då var väl betänketiden över.

Det är som om det är lite kodat bildspråk.

Så först "pratar" eg LW i termer kring lojalitet.
Eller typ visar honom att det är lugnt, övertydlig att inte logga det H inte gillar.

Hon bjuder hon på kaka och han kommer inte.
Sen är det remsan där systerhax saknas som skickas.

All Telegramdialog var raderad.

Den dialog han visade i första förhöret raderade han innan andra förhöret.

Antagligen runt 15:55 om jag minns rätt från vad jag sett tecken på i fupen.

Men den chatten fiskade de fram från hans mobil sen dagen efter tror jag de var på det redan.

Tyckte forensikern sa att det inte fanns nåt raderat mellan dessa meddelanden. En radering som då skulle ha skett innan första förhöret då.
Det bygger de nog på att meddelanden i Telegram har typ löpnummer. Message ID. Och sviten av löpnummer var antagligen obruten.

Alltså typ de hittar en dialog som förenklat skulle se ut så här.

Dialog ID 535
Message ID 893: kaka

Message ID 894: remsa

Message ID 895: sova

Inget raderat mellan de faktiska meddelanden som skickades medans det här skulle se mysko ut:

Dialog ID 535

Message ID 894:

Message ID 895:

Message ID 896:

Mesaage ID 897: remsa

Nu är det lite mer avancerat än så men jag ser ingenstans tecken på att det skulle finnas några helt förlorade meddelanden mellan de som de återskapat.

Det är skumt det där att de skulle komma ut ur garderoben med sin ”vänskap” efter sommaren och logga och allt skulle vara frid och fröjd. De flesta av deras planer var inte ens bra på idéstadiet.

Hennes ”klängighet” och hans psychoreaktioner på det fick pågå alldeles för länge. Att komma ut på hösten hade bara varit att skjuta detta problem framåt. Det som borde ha avslutats för flera år sen.
Citera
2021-03-30, 23:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men Fröken Sverige , jag har inte fiskat efter någonting för vänskapen hade hon och jag på egen hand -kan ju inte visa allt vi skrivit till varandra inne på geosidan , har mött henne åtskilligt i skog o mark , även varit på många trevliga och roliga event ;allt från restaurangavdelning till Hallowenletandes ute vid svartåns dimma med korvgrillning när man blivit för rädd för spökena osv.

Hon och jag har alltid stöttat varandra som medmänniskor och vi har velat se varandra glada .

Inte visste jag ett dyft om detta med SD ?

Klart man blir paff och ledsen för hennes skull .

Har även mött A*on och Est*er ofta inom geoäventyren , så för mig är hon en god vän .
Känns som om hon lever fortfarande så mycket spred hon sitt leende och sin framåtanda bland oss .

Ledsen för att du ser ner på mig.
Blirledsen att jag inte får kallas för vän till L*ena .
Vet att hon gillade mig .Tur det så att jag kan stå upp för henne .

Har alltid känt att LW hade känslorna typ utanpå kroppen och har svårt att förstå att hon valde som hon gjorde ?
Det är ju där min typ kritik/påpekan kommer in ;att hon kanske skulle valt sitt liv mer så att det hade gynnat henne personligen .

Jag trodde hela tiden hon var lycklig och glad för tusan 🥺

Jag tvivlar inte en sekund på att du kände LW. Vad andra tycker och tänker/skriver om din relation till Lena betyder inte ett jävla skit,inte ens värt att torka sej i röven med. Huvudsaken är att du vet att du och LW hade en fin vänskap. Jag kan själv tycka att Lena inte tog dom smartaste valen i förhållandet med SD men gjort är gjort och priset blev alldeles för högt.
Citera
2021-03-30, 23:18
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Vet att LW hade separationsångest.

Den kan vara nog så svår att hantera
Citera
2021-03-30, 23:24
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Han kan väl ha dragit på blå tossor för att inte lämna spår, sånt kanske fanns tillgängligt via jobbet när han rände i lgh.
Ingen omöjlighet. Plus kirurgmössa. Men det verkar riskabelt ö h t. Och nyfikna fingrar på datorn är inget han kommer undan med.

Innan avfärd mot Viken fotar han sina shortsklädda ben och skor. Shortsen hade han tydligen på sig morgonen därpå på jobbet. Även hos polisen. De återfanns senare ovanpå tvättkorgen. I otvättat skick.

- Varför ta av sig shortsen på väg till bullerplanket men behålla gympadojorna på? På plats skulle han ha kunnat dra på sig ett par tossor. Eller ännu hellre bytt både kläder och skor innan han cyklade hemifrån, för att därefter slänga sina nedblodade kläder utefter vägen.

Och då återkommer vi till hypotesen om den, åtminstone delvisa planeringen.
Citera
2021-03-30, 23:25
Medlem
Citat:
Och du tror inte psykiskt instabila H kan få ett spel av hans otrohet till slut - vilket vem som helst skulle få, dock utan att göra nån fakirvandring på glas?
Det är 2015, när hon inte var värst pigg och det är första svängen gränssättning samma år då hon sätter på honom övervak via endomondo.

OK, i det skicket. Ja jävlar vad de har hållit på. Sedan hennes föräldrar som jamsar med. Vilken soppa.
Citera
2021-03-30, 23:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Den kan vara nog så svår att hantera

Ändå skiljde hon sig från UW för att han var "tråkig". Eller fungerar det bara åt andra hållet? Om någon lämnar henne?
Citera
2021-03-30, 23:28
Medlem
Citat:
Jovisst .
Överlevnadsinstinkt är ju bra att ha också eftersom LW kände SD såpass ,så visste hon ju att han kunde bli sjusärdeles arg !!!
Varför då leka med elden ?
Han hatade ju tjat t.e.x.och att bli ”inmotad i ett hörn” bildligt talat...
Han ville ju inte bli bestämd över , så varför trilskades hon då ?

(Spekulation)

Varför ska någon ta ditt dravel, dolt som Spekulation på allvar.

Du analyserar ju flr böveln aldrig SD på samma sätt som LW.

LW ska si eller så, LW agerade si eller så.

En lögnare och falsk profet ska spekulera, kvar vart kvasi filosofi. Av mig får du kom igen med en seriös och lång analys av SD mördaren, eller passar det inte din agenda.
Citera
2021-03-30, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
All Telegramdialog var raderad.

Den dialog han visade i första förhöret raderade han innan andra förhöret.

Antagligen runt 15:55 om jag minns rätt från vad jag sett tecken på i fupen.

Men den chatten fiskade de fram från hans mobil sen dagen efter tror jag de var på det redan.

Tyckte forensikern sa att det inte fanns nåt raderat mellan dessa meddelanden. En radering som då skulle ha skett innan första förhöret då.
Det bygger de nog på att meddelanden i Telegram har typ löpnummer. Message ID. Och sviten av löpnummer var antagligen obruten.

Alltså typ de hittar en dialog som förenklat skulle se ut så här.

Dialog ID 535

Message ID 894: remsa

Inget raderat mellan de faktiska meddelanden som skickades medans det här skulle se mysko ut:

Dialog ID 535

Message ID 894:

Message ID 895:

Message ID 896:

Mesaage ID 897: remsa

Nu är det lite mer avancerat än så men jag ser ingenstans tecken på att det skulle finnas några helt förlorade meddelanden mellan de som de återskapat.

Det är skumt det där att de skulle komma ut ur garderoben med sin ”vänskap” efter sommaren och logga och allt skulle vara frid och fröjd. De flesta av deras planer var inte ens bra på idéstadiet.

Hennes ”klängighet” och hans psychoreaktioner på det fick pågå alldeles för länge. Att komma ut på hösten hade bara varit att skjuta detta problem framåt. Det som borde ha avslutats för flera år sen.
Ok.
Tidigare var de mer än idéstadiet. Märks väldigt väl 2014/15.

Däremot är det märkligt att hon ska behöva ligga lågt till efter sommaren pga HD om han nu inte tänkt sig mer.
Därför tror jag att han hade falska löften iom skilsmässan och därför blir USA en deadline, då om nåt visar han sin falska nuna.
Mer tydligt för LW.

Kontrasten mellan Nordsjön (dansar pga av HD) och remsan (dansar inte för HD) är iaf tydlig.
Citera
2021-03-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Den är ganska rörig och ofullständig. Det verkar också oklart vad som tagits upp i sakframställan, slutpläderingen ska ju egentligen bara vara en repetition av sakframställan och bemötanden av försvarets uppgifter och vad som framkommit under huvudförhandlingen. Jag har bara sett bilaga 346, men det är bara en sida med en disposition som inte heller är tydlig.

Det spelar ingen roll om åklagarens presentation är bättre än försvarets, åklagarens presentation måste vara så god att domstolen kan låta den ligga till grund för en fällande dom.

Även om åklagaren kan detaljerna och gör en god muntlig presentation så skulle hon behöva en pedagog som kan få presentation att se korrekt ut (helst skriva om den från grunden) och vara så fullständig att den kan ligga till grund för en dom. Även om den muntliga pläderingen är avgörande så kan den inte bli riktigt bra med ett så rörigt underlag.

Nu finns det med ett kvitto på målarfärg, visst är det en intressant detalj - men vilket bevisvärde anser åklagaren att färgen soft har och varför är uppgiften ens med i slutpläderingen? Fanns det inte bättre bevis att lyfta fram? Och presentera dem på samma sätt som domstolen skulle presentera bevisningen i sina domskäl.

Ja allt är väl relevant på sitt sätt men den kan de slipa på.

Visuellt finns det mer att fokusera på än bild på strumpklämman natten mot 12/5 och sånt. De kanske kan sätta nån reklamare på det för lite fart och fläkt.
Som sagt pratet är det viktiga men finns nog vassare ”bilder” att plocka fram.
Citera
2021-03-30, 23:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jovisst .
Överlevnadsinstinkt är ju bra att ha också eftersom LW kände SD såpass ,så visste hon ju att han kunde bli sjusärdeles arg !!!
Varför då leka med elden ?
Han hatade ju tjat t.e.x.och att bli ”inmotad i ett hörn” bildligt talat...
Han ville ju inte bli bestämd över , så varför trilskades hon då ?

(Spekulation)

LW hade behövt fler vänner som sagt henne ett par sanningens ord som du gör nu. Om tillräckligt många varnat henne så hade hon kanske insett faran. Sanningen gör ont men lögner gör det mer, på lång sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in