Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Men har de sett nån raderad dialog?
Eller lämnar inte telegram såna spår likt viber?
Kan ju vara relevant och hett ämne.
Skrev det här nyss, du nämnde remsan igår.
Jag kan inte kolla via sökmotorn men jag tror de tog rundan vid påsk.
Uppgiften om orsak att inte logga deras äventyr är via förhör SD, det ska få ske efter sommaren
Tillägg om betänktid är min blänkare.
"På tal om religion och kommande påsk så var det väl Nordsjön hon nämnde hon inte skulle logga.
Hon hade fått ligga lågt utifrån SDs direktiv för att inte störa Hanna.
Efter sommaren skulle det få bli officiellt, och då var väl betänketiden över.
Det är som om det är lite kodat bildspråk.
Så först "pratar" eg LW i termer kring lojalitet.
Eller typ visar honom att det är lugnt, övertydlig att inte logga det H inte gillar.
Hon bjuder hon på kaka och han kommer inte.
Sen är det remsan där systerhax saknas som skickas.
All Telegramdialog var raderad.
Den dialog han visade i första förhöret raderade han innan andra förhöret.
Antagligen runt 15:55 om jag minns rätt från vad jag sett tecken på i fupen.
Men den chatten fiskade de fram från hans mobil sen dagen efter tror jag de var på det redan.
Tyckte forensikern sa att det inte fanns nåt raderat mellan dessa meddelanden. En radering som då skulle ha skett innan första förhöret då.
Det bygger de nog på att meddelanden i Telegram har typ löpnummer. Message ID. Och sviten av löpnummer var antagligen obruten.
Alltså typ de hittar en dialog som förenklat skulle se ut så här.
Dialog ID 535
Message ID 893: kaka
Message ID 894: remsa
Message ID 895: sova
Inget raderat mellan de faktiska meddelanden som skickades medans det här skulle se mysko ut:
Dialog ID 535
Message ID 893: kaka
Message ID 894:
Message ID 895:
Message ID 896:
Mesaage ID 897: remsa
Message ID 895: sova
Nu är det lite mer avancerat än så men jag ser ingenstans tecken på att det skulle finnas några helt förlorade meddelanden mellan de som de återskapat.
Det är skumt det där att de skulle komma ut ur garderoben med sin ”vänskap” efter sommaren och logga och allt skulle vara frid och fröjd. De flesta av deras planer var inte ens bra på idéstadiet.
Hennes ”klängighet” och hans psychoreaktioner på det fick pågå alldeles för länge. Att komma ut på hösten hade bara varit att skjuta detta problem framåt. Det som borde ha avslutats för flera år sen.