2021-03-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Inte vem som helst som blir JK.

Är väl lite som med Tegnell den röda partiboken före kompetens.
Citera
2021-03-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Exakt och med det sagt så bör han bara knipa igen. Istället går han fram som en ångvält och vill genom sitt inflytande och namn förgöra henne.

Det hade jag också gjort efter att ha upptäckt vad EAs sysslar med upprepade falskanmälningar där en psykiskt sjuk kvinna lurar rättsväsendet att häkta män i månader baserat på hennes lögner.
Jag hade krossat henne om jag haft den möjligheten.
Citera
2021-03-30, 19:58
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Gör man som GL så är man ute efter att försvara sitt eget rykte. Han har anmält kvinnan.
Ja och det lades ner. Han som hög jurist borde väl ge sig där istället för att starta ett krig mot kvinnan ifråga. Han vet ju att han förgör henne. Han som haft varma känslor för henne borde väl värna henne och om det behövs se till att hon får hjälp. Han gör det ju omöjligt för henne att fortsätta sin utbildning till exempel.
Citera
2021-03-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt EA så får hon ibland minnesluckor pga sin medicin. Det är en orsak till varför hon spelar in saker. Annars kommer hon inte ihåg vad som hänt.

Detta enligt henne själv:

Ljuger hon eller går hon på så tung medicinering att hon ibland glömmer bort gårdagen?

Vet inte om hon får det längre men för några år sedan fick hon Xanor på recept så är ju faktiskt mycket möjligt. Särskilt i kombination med alkohol kan dessa ge minnesluckor.
Citera
2021-03-30, 20:02
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Det hade jag också gjort efter att ha upptäckt vad EAs sysslar med upprepade falskanmälningar där en psykiskt sjuk kvinna lurar rättsväsendet att häkta män i månader baserat på hennes lögner.
Jag hade krossat henne om jag haft den möjligheten.
Jaha, men vi VET ju inte om det är LÖGNER. Om hon är sjuk behöver hon hjälp. Om hon gång på annan försätter sig i dessa situationer behöver hon också hjälp.
Detta spel GL håller på med är inget annat än att förgöra henne. Osmakligt.
Citera
2021-03-30, 20:04
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Exakt och med det sagt så bör han bara knipa igen. Istället går han fram som en ångvält och vill genom sitt inflytande och namn förgöra henne.

Han har sin fulla rätt att tala för sin egen sak. Det ansåg han själv att man har rätt till, även om man står som MÄ och ens mål blir nedlagt. Har man mött psykiatri känner man igen det här som ett pussel som spelas upp, varje ny info blir som ett "Ah!, den biten!" Och att sitta falskt anklagad med en åklagare som plötsligt lägger ned ärendet med ett uttalande som att brott sannolikt har begåtts men det inte går att styrka, kan förstås få det att brinna hos oskyldiga. Man blir släppt ur häktet och möts av media och kolumnister som tar kvinnans sak som rättfärdig för kvinnokampen (man undrar om dom ens har läst på?), då kan jag förstå att han känner sig lite stukad.

Och ingen kan leva på gamla meriter.

Har man mött psykiatri och blir snärjd på det här sättet är det fullkomligt begripligt att han handlar som han gör.
Citera
2021-03-30, 20:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktoriajansson
Vet inte om hon får det längre men för några år sedan fick hon Xanor på recept så är ju faktiskt mycket möjligt. Särskilt i kombination med alkohol kan dessa ge minnesluckor.

Kanske därför hon verkar ha en del väninnor med beroendeproblem.

Hon kanske säljer eller delar med sig......

Men om man har sådana minnesluckor, så kanske man överdoserar också, kommer inte ihåg att man redan tagit dosen....
Citera
2021-03-30, 20:05
Medlem
biancaJs avatar
Citat:
Gör man som GL är man ute efter en slags hämnd. Om han anser sig oskyldig bör väl han som alla andra anmäla kvinnan.

Förutom att det här har lagts ned så är det ju inte så lätt med tanke på hur allt skötts. Jag får kalla kårar när jag läser i GLs blogg att man inte utredde kring molntjäst och filer i telefonen med tanke på att detta är centralt i förtalsmålet. Nu är bevis förmodligen förstörda. På ett sätt HOPPAS jag att det han skriver inte stämmer för gör det det så... ja.
Citera
2021-03-30, 20:06
Avstängd
Telepatisks avatar
Det är möjligt att jag missuppfattat tråden...

Men kvinnan (som förövrigt ser sjukt bra ut) har alltså:
* Anmält tidigare män för våldtäkt?
* Varit gift med pervo-fotografen (som lär vara minst 30 år äldre än henne)?
* Låtit pervo-fotografen ta 1000-tals nakna bilder på henne?
* Legat med Lambertz?
* Anmält Lambertz för våldtäkt?

Vad är det för kvinna egentligen och hur kom hon i kontakt med dessa männen?

Var hittar man kvinnor som henne?

Är inte Lambertz gift?

Om jag nu förstått detta rätt så tycker jag synd om kvinnan, hon måste må väldigt dåligt. Pervo-fotografen ser trevlig ut men måste ju lida av någon form av hypersexualitet? Han lär vara väldigt manipulativ också? Lambertz fattar jag inte riktigt hur han kommer in i bilden.

EDIT: Extremt obehaglig "trofé"-sida på Fotografens hemsida haha..
Senast redigerad av Telepatisk 2021-03-30 kl. 20:09.
Citera
2021-03-30, 20:06
Medlem
Citat:
Jaha, men vi VET ju inte om det är LÖGNER. Om hon är sjuk behöver hon hjälp. Om hon gång på annan försätter sig i dessa situationer behöver hon också hjälp.
Detta spel GL håller på med är inget annat än att förgöra henne. Osmakligt.

Du tror inte att GL är mer intresserad av att försvara sig själv? Det är ju han som fått mest skit i media.
Citera
2021-03-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Nej, men det hänvisas till hennes psykiska problem konstant här i tråden och hennes tidigare upplevelser som bevis att hon fabulerat. Ganska magstarkt att påstå att alla som har en psykiskt sjukdom inte går att lita på, då det är ett så brett spektra.

Jag är med på att det är svårt att veta vad som hänt rent juridiskt. Kanske har de upplevt situationen olika, vi vet inte. Men kvinnan förtjänar inte att leva under hot, ska man inte våga anmäla en våldtäkt för man varit på psyket eller blivit våldtagen förut?

Om alla skulle resonera som här på tråden ska man bara våga anmäla om man blivit påhoppad i en park, är helt psykisk frisk och inte blivit utsatt förut.

Men många våldtäkter sker i nära relationer/när en killkompis sover över osv, vissa människor utsätter sig även för farliga situationer gång på gång genom en destruktiv livsstil. Problemet blir att ord alltid strå mot ord i sådana fall och det blir svårt att nysta upp historierna (både falskanmälan och våldtäkt) utan rimligt tvivel.

Det är ju ingen som sagt att alla med en psykisk sjukdom inte går att lita på då det finns så många varianter men kvinnor med borderline eller bipolaritet bör varje man vända på klacken och undvika, det kan jag säga efter egna erfarenheter med människor som lider av detta.
Du kör med halmgubberetorik.

Men nu är det ju EA:s manipulerande och lögner vi pratar om och ingen har sagt att man inte kan anmäla en våldtäkt bara för att man blivit våldtagen förut eller är psykiskt sjuk.

Du måste sluta att bland ihop EA med alla kvinnor, ingen hatar och hotar en vanlig kvinna som blivit våldtagen men EA har satt i system att falskanmäla och då kommer hatet vilket inte är konstigt alls, det hon håller på med är vidrigt. Hon ska inte gå lös i samhället.
Citera
2021-03-30, 20:08
Medlem
Mer.info.007s avatar
Varför väljer man att vara ihop med någon med psykisk ohälsa tror man att man kan hjälpa människan? Det är ju nästan självmord från partnern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in