2021-03-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
I MUF-protokollet står:

Svaranden föreläggs att senast den 30 mars 2021 inkomma med
1) svar på den i sammanställningen ställda frågan samt övriga eventuella kompletteringar och preciseringar,
2) eventuella synpunkter på detta protokoll och den bilagda sammanställningen, samt
3) preliminär bevisuppgift.

Vill vi vara snälla kan han nog komma in per Mail under några timmar än.

Vad sker ifall Binninge gör en Esb och går under jorden?
2021-03-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Några trovärdiga här har tidigare bedömt att eftersom det finns en tidpunkt för slutförhandling går tiden bara dit. Möjligheten för uppgörelse finns kvar även om den ser osannolik ut. Däremot ökar kostnaden som då med stor sannolikhet kommer att drabba Esbjörn.

Jag har ingen bättre eller annan uppfattning.
2021-03-30, 19:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
I MUF-protokollet står:

1) svar på den i sammanställningen ställda frågan samt övriga eventuella kompletteringar och preciseringar,
2) eventuella synpunkter på detta protokoll och den bilagda sammanställningen, samt

Vill vi vara snälla kan han nog komma in per Mail under några timmar än.

Tack!
Hmm, jag kollade i sammanställningen, aktbilaga 51, som är bilaga till aktbilaga 49, kan det vara den senare du hämtat ovanstående ur då kanske. Har du en länk till den?
2021-03-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tack!
Hmm, jag kollade i sammanställningen, aktbilaga 51, som är bilaga till aktbilaga 49, kan det vara den senare du hämtat ovanstående ur då kanske. Har du en länk till den?
Ja ur bilaga 49 huvudprotokollet.
Hur gör jag en länk?
2021-03-30, 19:17
Medlem
Citat:
Några trovärdiga här har tidigare bedömt att eftersom det finns en tidpunkt för slutförhandling går tiden bara dit. Möjligheten för uppgörelse finns kvar även om den ser osannolik ut. Däremot ökar kostnaden som då med stor sannolikhet kommer att drabba Esbjörn.

Jag har ingen bättre eller annan uppfattning.

Okej, tack för klargörandet. Jag undrar även om Binninge skulle kunna komma in med sina bevis efter idag eller gäller dagens deadline allt som ska skickas in till tinget inför slutförhandlingen?
2021-03-30, 19:18
Medlem
trngws avatar
Citat:

Rent rättslig är risken att det inte händer någonting, annat än att Esbjörn riskerar få en tredskodom emot sig om inte han vidtar åtgärder och skaffar sig ett annat ombud som kan tillgodose hans intressen.

Binninge är ju som sagt inte ens jurist, än mindre advokat, utan mest bara en bedragare. Så han riskerar inga sanktioner från advokatsamfundet, vilket är vad som annars håller ombuden, som är advokater, på mattan.

Esbjörn kan ju sedan driva en skadeståndsprocess emot honom, men det lär väl knappast hända, i alla fall inte pga att han hoppat av, däremot möjligen för att han inte tillgodosett Esbjörns intressen. För det har verkligen inte legat i Esbjörns intresse att hänga ut Ebba, men det är precis vad Binninge gjort, och det finns det hårda bevis för att Binninge planerade redan innan han blev Esbjörns ombud.

Jag är förvisso tveksam till att det kommer att bli en fortsättning efter Ebba-affären, med en tvist mellan Esbjörn och Binninge, men omöjligt är det verkligen inte, och ur Esbjörns perspektiv verkligen rättfärdigat. Den som lever får se.
2021-03-30, 19:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja ur bilaga 49 huvudprotokollet.
Hur gör jag en länk?

NÄr du har dokumentet öppet i web-browsern, markera då URLen längst upp, (adressen), tryck Ctrl-C

Gå och skriv ett meddelande här på flashback och tryck Ctrl-V så kopieras adressen in här som en länk.
2021-03-30, 19:20
Medlem
Citat:
Okej, tack för klargörandet. Jag undrar även om Binninge skulle kunna komma in med sina bevis efter idag eller gäller dagens deadline allt som ska skickas in till tinget inför slutförhandlingen?
Bra fråga. Vet inte men följande står i protokollet:

Käranden föreläggs att senast den 13 april 2021 inkomma med
1) eventuella kompletteringar och preciseringar,
2) eventuella synpunkter på detta protokoll, den bilagda sammanställningen och svarandens yttrande enligt ovan, samt
Svaranden föreläggs att senast den 27 april 2021 inkomma med 1) eventuella kompletteringar och preciseringar,
2) eventuellt yttrande över kärandens yttrande enligt ovan, samt 2) samlad och slutlig bevisuppgift.
Käranden föreläggs att senast den 11 maj 2021 inkomma med 1) eventuella kompletteringar och preciseringar,
2) eventuellt yttrande över svarandens yttrande enligt ovan, samt 3) samlad och slutlig bevisuppgift.
Sedan parternas samlade och slutliga bevisuppgifter har getts in enligt ovan har tingsrättens för avsikt att, i början av sommaren, tillställa parterna en uppdaterad sammanställning som parterna kommer att beredas tillfälle att yttra sig över.
Enligt 42 kap. 6 § fjärde stycket rättegångsbalken åligger det parterna att fortlöpande kontrollera att tidplanen kan hållas såvitt gäller dem och deras bevisning. Om en part bedömer att tidplanen inte kan hållas ska detta genast anmälas till tingsrätten. Orsaken till dröjsmålet bör också anges samt vad som har gjorts och vad som kan göras för att målets avgörande inte ska fördröjas. Anstånd kan som utgångspunkt endast medges om det föreligger särskilda skäl.
2021-03-30, 19:23
Medlem
Citat:
NÄr du har dokumentet öppet i web-browsern, markera då URLen längst upp, (adressen), tryck Ctrl-C

Gå och skriv ett meddelande här på flashback och tryck Ctrl-V så kopieras adressen in här som en länk.
Tackar, ska på annat nu men jag fixar det i morgon. Klart alla referenser ska finnas som underlag för oss.
2021-03-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är spännande hur individuellt man tolkar text. Jag väljer att tänka att du talar sanning och att det är så du upplever tråden.

Jag upplever den totalt tvärt emot. På Flashback antar jag att vi alla har tolkningsföreträde på vår egen läsupplevelse.

Jag tycker oxå att det finns de här som argumenterar för Varför de tycker att Ebba har rätten på ett bra och konstruktivt sätt.
Men jag tycker att det finns ett par användare som inte gör det och att deras retorik är under all kritik. Det är synd, för ibland säger de riktigt intressanta saker och har bra infallsvinklar. Men det kan vara svårt att se bland allt pubertalt raljerande de använder sig av. När personangreppen haglar och sakfrågan inte kommenteras, så blir de enligt mig bara oseriösa och svårts att ta på allvar.

Att någon/några skrev offentligt på Facebook är sant. Men tillbaka kakan på den smutskastningen vet ju inga gränser.
Tillexempel någon som kommenterar Binninges facebooks fru. Denna hustru var ju definitivt inte den som hotat med offentlig skandal. Bordellmamman, stalkerern och marockanskhoran har vi oxå kunnat läsa om. Att svartmåla personer runt om är något enligt mig bara sker hos Enbaister.

Mitt eget engagemang i den här frågan tyckte jag att jag var tydlig med i mitt förra inlägg. Jag fastnar för en tråd eller en fråga med jämna och ojämna mellanrum. Det betyder självklart inte att det inte finns många andra frågor som är viktiga. Du nämner några. Men de frågorna gör inte den här frågan mindre viktig.

Men bara för att Federley är pedofil får inte Ebba lura en gammal man på sitt hus.

För mig är det tvärt om. Ju mer information jag får om detta här och via media. Ju mindre talar till Ebbas fördel. Jag upplever mer och mer att hon faktiskt medvetet och metodiskt bearbetat Esbjörn för att få köpa huset. Jag upplever att hon har dribblat kring värderingarna och betalat ett oförskämt lågt pris. Jag upplever att hon vaggat in Esbjörn tryggheten i att hon ska sköta hela affären och att hon utnyttjat sin position för vinna hans tillit.

Jag har svårt att se något som skulle få mig att ändra uppfattning i denna fråga. Det enda Esbjörn säger är ju att han har ångrat sig. Om det var en eller tio dagar efter kontraktsskrivningen är inte så viktigt för mig. Det var iallafall innan köpebrevet var undertecknat.

För mig räcker det faktiskt att han ångrat sig. Han är en gammal man som säger att han vill ha kvar sitt hus och han upplever att det är i det minnena efter föräldrar, syskon och en svunnen tid sitter.

Det faktum att man kan få juridiskt rätt mot en sådan man, gör inte att man måste anse sig ha rätt att utnyttja den. Jag anser med andra ord att Esbjörn med rätt av sin ålder och sin kognitiva funktionsnedsättning faktiskt kunde få ett frikort.

Jag anser att Ebbas motiveringar ( förutom skrivet kontrakt) är väldigt dåliga och väldigt bortskämda. Huset skulle passa i mitt livspussel. Det är bra för barnen att bo nära pappa. det finns hus till salu i Marielund. Bara inte exakt precis på Kullen där Ebba vill bo. Och det faktumet att hon verkar tycka att hon av dessa skäl har bättre rätt till huset än Esbjörn gör det svårt för mig att tro att något kommer fram som gör att jag ändrar åsikt.
Det där med att Ebba "medvetet och metodiskt bearbetat Esbjörn för att få köpa huset" faller rätt hårt då första kontakt inte ens va med med Ebba inblandad, utan bara en fråga av någon annan om huset var till salu. Tror du på riktigt att Esb sa nej vid detta tillfälle? resten av mötena mellan Ebba och Esb lär ha vart diskussioner om pris och praktiska saker. Sedan om du tycker det ska räcka med att bara kan ångra sig lite godtyckligt sådär när man har sålt något, så är du rätt korkad. Som jag ser det är hela problemet att folk runt Esb pressar detta hårt för att gynna egna intressen, och dessutom skött det hela jävligt osmidigt. Tror dom flesta normalt funtade skulle reagerat och gjort precis som Ebba i denna situation. Sen detta trams med att hon skulle ha bättre rätt till huset på det sätt du tror att det betyder, det har inget att göra med det faktum att hon vill bo just där eller att hon är bortskämd, utan för att hon har köpt huset, därför har hon bättre rätt till det. Hon behöver inga andra motiveringar än att hon har köpt huset helt enkelt, sedan att hon vill bo där för att det passar henne är väl självklart, annars hade hon aldrig köpt rucklet med allt jobb det innebär. Du glömde att tjafsa lite om dom 300 btw, eller har du glömt denna superviktiga fråga....
2021-03-30, 19:52
Medlem
Citat:
Hahaha, ja jag är inte förvånad. Nu är det inte längre först ett email till expressen med all information och sedan till tingsrätten. Häromsistens glömde ju ärthjärnan dessutom att skicka in materialet till tingsrätten och expressen blottade sig fullständigt med information från "tingsrätten" som inte fanns hos tingsrätten.

Ja, vi får väl se imorgon om han fått in något till dess.

Nu har ju rätten skickat Binninge ett email och fått besked om att han skall inkomma med yttrande senast idag, men vad jag sett tidigare har ingenting officiellt noterats om detta och det var väl heller inte med i rättens protokoll från MUF'en.

Peddot sitter väl där nu och svettas över vad han skall ljuga ihop denna gång. Är det nu plötsligt vi kommer få se binninge-maffians egna lakejer träda in, mäklaren och läkaren med varsina uppdiktade utlåtande. Det verkar alldeles för osannolikt och chansartat för att det skulle kunna hända. Men som sagt, imorgon vet vi.
Brännström får väl vädja om tjänst på Hänt i veckan när han återigen sparkas från Expressen för sina lögner uppdiktade av Binninges RO
2021-03-30, 20:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Hahaha, ja jag är inte förvånad. Nu är det inte längre först ett email till expressen med all information och sedan till tingsrätten. Häromsistens glömde ju ärthjärnan dessutom att skicka in materialet till tingsrätten och expressen blottade sig fullständigt med information från "tingsrätten" som inte fanns hos tingsrätten.

Ja, vi får väl se imorgon om han fått in något till dess.

Nu har ju rätten skickat Binninge ett email och fått besked om att han skall inkomma med yttrande senast idag, men vad jag sett tidigare har ingenting officiellt noterats om detta och det var väl heller inte med i rättens protokoll från MUF'en.

Peddot sitter väl där nu och svettas över vad han skall ljuga ihop denna gång. Är det nu plötsligt vi kommer få se binninge-maffians egna lakejer träda in, mäklaren och läkaren med varsina uppdiktade utlåtande. Det verkar alldeles för osannolikt och chansartat för att det skulle kunna hända. Men som sagt, imorgon vet vi.

Inte jag heller om jag ska vara ärlig (inte förvånad alltså) men jag trodde i och med den mailväxling som ändå varit att Binninge skulle komma in med det som efterfrågas idag i och med att han nästan garanterade P*r S*muelsson det när PS uttryckligen frågade i sitt mail om det innebar några förseningar för preliminär bevisuppgift och Binninge sa att allt var lugnt på den fronten.

Citat:
Tack för beskedet Johann! Då noterar tingsrätten detta och emotser yttrande jämte preliminär bevisuppgift senast
den 30 mars 2021 samt, i förekommande fall, ombudsanmälan jämte fullmakt.

Citatet är från deras mailväxling.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in